Wyniki sprzedaży SEAT-a szybujÄ… w górÄ™ także w Polsce – od poczÄ…tku roku producent zanotowaÅ‚ 25-procentowy przyrost realizacji zamówieÅ„ w stosunku do analogicznego okresu w 2016 r. Dostawy w Polsce napÄ™dza sprzedaż modeli Ateca, Leona po faceliftingu oraz piÄ…tej generacji Ibizy.
– SEAT znalazÅ‚ siÄ™ na czele najszybciej rozwijajÄ…cych siÄ™ marek w Europie. Wzrost liczby dostarczonych pojazdów wyraźnie przekracza Å›redniÄ… rynkowÄ… i jesteÅ›my pewni, że w drugiej poÅ‚owie roku utrzymamy ten trend – mówi Wayne Griffiths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu.
Sprzedaż SEAT-a wzrosÅ‚a dziÄ™ki wynikom odnotowanym na jego gÅ‚ównych rynkach – w rodzimej Hiszpanii marka zajmuje czoÅ‚owe miejsce pod wzglÄ™dem sprzedaży z wynikiem 62 800 pojazdów sprzedanych od stycznia do lipca, co stanowi wzrost o 20,7% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegÅ‚ego. Drugim co do wielkoÅ›ci rynkiem SEAT-a sÄ… Niemcy, gdzie sprzedaż wzrosÅ‚a o 11,2%, a sprzedano 56 500 samochodów. Trzecie miejsce zajęła Wielka Brytania ze wzrostem o 21,2% i sprzedażą 33 700 aut. Francja (15 300, +17,4%), Austria (11 000, +20,3%) i Szwajcaria (6100, +47,6%) również odnotowaÅ‚y dwucyfrowy wzrost.
Sprzedaż napędza zysk operacyjny SEAT-a
Wzrost sprzedaży w 2017 roku przekÅ‚ada siÄ™ na wyniki finansowe marki. Po zamkniÄ™ciu ubiegÅ‚ego roku z rekordowÄ… wartoÅ›ciÄ… zysku operacyjnego SEAT ponownie może zaprezentować rekordowe rezultaty, zwiÄ…zane m.in. ze sprzedażą pierwszego swojego SUV-a – modelu Ateca. Zysk operacyjny marki w okresie od stycznia do lipca wyniósÅ‚ 130 milionów euro, czyli o niemal 41% wiÄ™cej niż w pierwszym póÅ‚roczu 2016 roku, przy jednoczesnym wzroÅ›cie obrotu o 12,7%, do poziomu 5,1 miliona euro.