Podczas gdy Max, Alex Albon i Pierre Gasly rozpoczynali wyścig na miękkich oponach, ruszający spoza pierwszej dziesiątki Daniił Kwiat zdecydował się na pośrednią mieszankę
Lekkie opady deszczu na pierwszym okrążeniu przemieszały stawkę, jednak na tym etapie lepszym wyborem okazały się miękkie opony. Max zaatakował Valtteriego Bottasa tuż po stracie, ale wyjechał szeroko i po wypchnięciu przez Sergio Pereza spadł na piątą pozycję.
Miejsce po starcie stracił także Alex, podczas gdy Pierre utrzymywał się w pierwszej dziesiątce. Max przebił się z kolei ponownie na trzecią lokatę i wywierał presję na kierowcach Mercedesa.
Za jego plecami Pierre wyprzedziÅ‚ Kimiego Raikkonena i na ósmym okrążeniu awansowaÅ‚ na ósme miejsce. Trzy kóÅ‚ka później byÅ‚ już szósty, wyprzedzajÄ…c m.in. Lando Norrisa.
Tymczasem ekipa Aston Martin Red Bull Racing Å›ciÄ…gnęła do alei serwisowej Alexa, którzy podczas pierwszego z dwóch pit stopów otrzymaÅ‚ komplet poÅ›rednich opon. Okrążenie później na piÄ…tÄ… lokatÄ™ awansowaÅ‚ Pierre, który wyprzedziÅ‚ Carlosa Sainza.
Na 23. okrążeniu po poÅ›redniÄ… mieszankÄ™ zjechaÅ‚ Max, który postanowiÅ‚ wykorzystać strategiÄ™ jednego pit stopu. To samo sześć kóÅ‚ek później zrobiÅ‚ Pierre. JednoczeÅ›nie szansÄ™ na punkty straciÅ‚ DaniiÅ‚, który otrzymaÅ‚ piÄ™ciosekundowÄ… karÄ™ za wyjazd poza limit toru.
Choć Pierre straciÅ‚ podczas postoju pozycjÄ™ na rzez Daniela Ricciardo, wkrótce poradziÅ‚ sobie z kierowcÄ… Renault i awansowaÅ‚ na siódme, a nastÄ™pnie na szóste miejsce po zatrzymaniu siÄ™ Estebana Ocona. Na finiszu Francuz byÅ‚ w stanie wyprzedzić jeszcze Sergio Pereza, zapewniajÄ…c sobie Å›wietnÄ…, piÄ…tÄ… pozycjÄ™.
Bez żadnego wyjazdu samochodu bezpieczeÅ„stwa nie opÅ‚aciÅ‚a siÄ™ strategia dwóch pit stopów, na którÄ… zdecydowaÅ‚ siÄ™ Alex, finiszujÄ…cy ostatecznie na dwunastym miejscu. DziewiÄ™tnasty, także po dwóch postojach, byÅ‚ DaniiÅ‚.
Podium Maxa jest dla Hondy jedenastym w sezonie 2020, wyrównujÄ…c wynik japoÅ„skiej marki sprzed roku na pięć rund przed zakoÅ„czeniem tegorocznych zmagaÅ„.
„To byÅ‚o trzecie podium Maxa z rzÄ™du i jedenaste z rzÄ™du dla Hondy – powiedziaÅ‚ Toyoharu Tanabe, Dyrektor Techniczny Honda Racing F1. - Szybki byÅ‚ także Pierre, który popisaÅ‚ siÄ™ widowiskowymi manewrami wyprzedzania, wiÄ™c to byÅ‚ dla nas pozytywny wyÅ›cig. Dzisiaj bardzo ważne byÅ‚o odpowiednie zarzÄ…dzanie oponami. Teraz przed nami wyÅ›cig na torze Imola. To trzecia w tym sezonie runda we WÅ‚oszech, na dodatek na torze ulokowanym bardzo blisko siedziby ekipy AlphaTauri. To kolejny tor, na którym nie Å›cigaliÅ›my siÄ™ jeszcze od poczÄ…tku ery hybrydowych jednostek napÄ™dowych, wiÄ™c zapowiada siÄ™ ciekawy weekend. Tym bardziej, że FormuÅ‚a 1 przetestuje format dwudniowych zawodów, a w ramach przygotowaÅ„ do kwalifikacji i wyÅ›cigu bÄ™dziemy mieli do dyspozycji tylko jeden 90-minutowy trening”.
„Jestem zadowolony i myÅ›lÄ™ że to wynik, jakiego siÄ™ spodziewaliÅ›my – dodaÅ‚ Max Verstappen. - PoczÄ…tek nie byÅ‚ Å‚atwy z powodu deszczu i niskiej przyczepnoÅ›ci. ZetknÄ™liÅ›my siÄ™ z Sergio, ale na szczęście nie doszÅ‚o do żadnych uszkodzeÅ„ auta. Nie wiem dlaczego, ale McLareny miaÅ‚y bardzo dobrÄ… przyczepność na wilgotnym torze. ByÅ‚em jednak w stanie wrócić na trzecie miejsce, gdy przestaÅ‚o padać. MiÄ™kkie opony nie spisywaÅ‚y siÄ™ dzisiaj najlepiej, ale poÅ›rednia mieszanka miaÅ‚a dobrÄ… przyczepność. OczywiÅ›cie na tym etapie Mercedesy zyskaÅ‚y już dużą przewagÄ™ i nie mogliÅ›my nic zrobić, niemniej jednak cieszÄ™ siÄ™ z kolejnego podium. Nie wiem ile czasu zajÄ…Å‚ nam pit stop - byÅ‚ bardzo szybki, wiÄ™c mechanicy zasÅ‚użyli dziÅ› na piwo. Byli najszybsi w padoku”.
„Åšwietnie siÄ™ bawiÅ‚em! - przyznaÅ‚ Pierre Gasly. - CzuÅ‚em siÄ™ bardzo dobrze na miÄ™kkich oponach i byÅ‚em w stanie dobrze nimi zarzÄ…dzać, dziÄ™ki czemu mogÅ‚em wyprzedzić kierowców Renault, McLarena i Racing Point. JesteÅ›my zespoÅ‚em ze Å›rodka stawki, dlatego taki wynik, za trzema czoÅ‚owymi teamami, jest dla nas jak zwyciÄ™stwo. Tym bardziej, że ekipa pracowaÅ‚a bardzo ciężko, aby w piÄ…tek wieczorem odbudować dla mnie kompletnie nowe auto”.
„To byÅ‚ trudny wyÅ›cig, podczas którego od samego poczÄ…tku brakowaÅ‚o nam przyczepnoÅ›ci – dodaÅ‚ Alex Albon. - Samochód byÅ‚ szybki, ale nie byÅ‚em w stanie pokazać naszego potencjaÅ‚u gdy utknÄ…Å‚em za innymi. Nie wystartowaÅ‚em najlepiej i na poczÄ…tku miaÅ‚em problem z temperaturÄ… opon, przez co blokowaÅ‚em przednie koÅ‚a podczas hamowania. Później byÅ‚o lepiej, ale ten problem czÄ™sto siÄ™ ostatnio powtarza, przez co spadamy w gÅ‚Ä…b stawki. Dzisiaj chciaÅ‚em na to zareagować i spróbowaÅ‚em innej strategii, jednak to nie byÅ‚ dobry wybór. WyciÄ…gniemy z tego wnioski i spróbujemy powalczyć o lepszy wynik na torze Imola”.
„To nie byÅ‚ dla mnie dobry wyÅ›cig – podsumowaÅ‚ DaniiÅ‚ Kwiat. - Już po pierwszym kóÅ‚ku byÅ‚em daleko z tyÅ‚u i nie mogÅ‚em zbyt wiele zrobić. BrakowaÅ‚o mi przyczepnoÅ›ci i czuÅ‚em, że opony nie sÄ… wystarczajÄ…co rozgrzane. Zadania nie uÅ‚atwiaÅ‚ wiatr, ale to normalne. Jazda w takich warunkach zawsze jest trudna. Czasami wyÅ›cigi sÄ… udane, a czasami nie. Dzisiejszy nie byÅ‚ udany. Musimy wszystko przeanalizować i wrócić silniejsi na kolejnÄ… rundÄ™”.