We wspomnianych modelach podczas montażu mogła zostać przyłożona nadmierna siła ścinająca do piasty koła kierowniczego, powodując pęknięcie i zmniejszenie wytrzymałości tego elementu. W sytuacji, gdy użytkownik samochodu obciąży koło kierownicze dużym naciskiem, może to spowodować oddzielenie się koła kierowniczego od kolumny kierowniczej i w konsekwencji utratę kontroli nad pojazdem.
Problem dotyczy modeli Qashqai (J10) i Qashqai+2 (J10) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w okresie 24.02.-10.09.2012 r. oraz NV200 (M20) wyprodukowanych w Hiszpanii w okresie 17.02.-30.07.2012 r.
Nissan zadeklarowaÅ‚, że powiadomi klientów o prowadzonej kampanii. W jej trakcie sprawdzona zostanie data odlewu koÅ‚a kierowniczego i w razie koniecznoÅ›ci wymienione koÅ‚o kierownicze.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 4 493 pojazdy. Ich numery VIN znajdują się tutaj.
To już kolejna akcja przywoÅ‚awcza ogÅ‚oszona przez japoÅ„skÄ… firmÄ™ w ostatnich kilku miesiÄ…cach. W listopadzie 2014 roku producent poinformowaÅ‚ o nieprawidÅ‚owo zamontowanych urzÄ…dzeniach napeÅ‚niania poduszki powietrznej kierowcy w modelu Micra (959 pojazdów) oraz o możliwoÅ›ci poluzowania siÄ™ mocowania zespoÅ‚u haka holowniczego w modelu Qashqai (5 285 pojazdów).
W grudniu ubiegÅ‚ego roku wystÄ…piÅ‚y problemy z zapinkÄ… zabezpieczajÄ…cÄ… zamocowanÄ… do kolumny kierowniczej w modelu Leaf (36 pojazdów). W tym samym miesiÄ…cu Nissan ogÅ‚osiÅ‚ też, że w niektórych modelach Almera, Tino, Terrano II, Navara, Pathfinder, X-Trail i Maxima urzÄ…dzenia napeÅ‚niania czoÅ‚owych poduszek powietrznych pasażera mogÅ‚y zostać wyprodukowane niezgodnie ze specyfikacjÄ….