Model GS pozostaje jedynym sportowym sedanem klasy premium oferującym do wyboru dwie wersje hybrydowych zespołów napędowych.
WZORNICTWO I WYPOSAŻENIE
Dalszy rozwój wyjątkowej filozofii wzornictwa L-Finesse zapewnił modelowi GS nową, pełną mocy i dynamiczną stylistykę nadwozia z bardziej agresywną przednią częścią pojazdu, podkreślającą charakterystyczną dla marki osłonę chłodnicy w kształcie wrzeciona i sportowe trzyelementowe lampy przednie.
Zmiany w przestronnym wnętrzu to znacząca poprawa zarówno funkcjonalności jak i wykończenia oraz jakości zastosowanych materiałów. Kokpit zorientowany na kierowcę łączy w sobie niesłychaną ergonomię z udoskonalonym interfejsem samochód-kierowca HMI (Human Machine Interface), który w tym segmencie staje się wzorcem rozwiązań technicznych we wnętrzu pojazdu.
Ulepszony zdalny sterownik dotykowy (RTI) współpracuje z multimedialnym wyświetlaczem EMV o przekątnej 12,3" wyposażonym w użyteczne funkcje wykorzystujące cały ekran. Jaśniejszy, bardziej wyraźny obraz z wyświetlacza projekcyjnego (HUD) przekazuje większą ilość informacji, które dotyczą również pracy systemu Lexus Safety System +.
3-strefowy układ klimatyzacji S-Flow z funkcją oczyszczania powietrza 'nanoe' ma teraz możliwość dostosowania trybu pracy dmuchawy, która jest połączona z indywidualnymi ustawieniami trybu jazdy Drive Mode Select. W gamie doskonałych zestawów audio znajduje się zestaw Mark Levinson® Premium Audio z 17 głośnikami.
Wersje GS F SPORT charakteryzują się ekskluzywną stylistyką nadwozia i wnętrza z wyjątkową osłoną chłodnicy, 19-calowymi tarczami kół ze stopu aluminium, zespołem wskaźników inspirowanym modelem LFA i elementami ozdobnymi Naguri ze stopu aluminium.
ZESPOŁY NAPĘDOWE
Całkowita moc 254 kW/345 KM pozwala flagowej wersji GS 450h o sportowych osiągach rozpędzać się od 0-100 km/h w 5,9 s i rozwijać prędkość maksymalną 250 km/h. Z drugiej strony średnie zużycie paliwa wynosi tylko 5,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 137 g/km.
Wersja GS 300h dysponuje całkowitą mocą 105 kW/181 KM i zużywa 4,7 l/100 km emitując jedynie 109 g/km CO2.
DYNAMIKA JAZDY
Dynamika jazdy nowych modeli GS została w znaczący sposób poprawiona, aby zapewnić klientom jeszcze bardziej emocjonujące doznania podczas jazdy.
Sztywność nadwozia została zwiększona dzięki szerszemu zastosowaniu klejenia strukturalnego, zgrzewania wielopunktowego, spawania laserowego i laserowego spawania śrubowego. Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy zostały zoptymalizowane, co pozwoliło na połączenie bezpośredniego i precyzyjnego działania układu kierowniczego oraz minimalnych przechyłów nadwozia z wyjątkową statecznością przy wysokich prędkościach i komfortem jazdy odpowiednim dla sportowej limuzyny marki Lexus.
Rozbudowany układ sterowania trybami jazdy Drive Mode Select ma funkcję pozwalającą na wprowadzenie indywidualnych ustawień układu napędowego, zawieszenia i klimatyzacji. W wersjach z silnikami benzynowymi wskaźnik jazdy ekonomicznej (Eco Driving Indicator) pomaga kierowcy sterować pedałem przyspieszenia tak, aby uzyskać jak najniższe zużycie paliwa.
Wyjątkowe zawieszenie F SPORT ma specjalnie opracowane ustawienia przednich i tylnych elementów, które dodatkowo poprawiają skuteczność działania układu AVS sterującego w sposób adaptacyjny zmienną charakterystyką jego pracy. Wersje F SPORT z napędem na koła tylne większą siłę hamowania zawdzięczają większym, 18-calowym przednim tarczom hamulcowym.
GS 450h F SPORT jest wyposażony w układ LDH (Lexus Dynamic Handling), który łączy funkcje kierowania kołami osi tylnej (DRS), zmiennego przełożenia przekładni kierowniczej (VGRS) i elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPS), koordynując każdy aspekt kierowania przednimi i tylnymi kołami, aby zapewnić zwrotność, precyzję prowadzenia i pewność zachowania samochodu na drodze oraz bardziej bezpośrednią reakcje na działania kierowcy.
BEZPIECZEŃSTWO
Znajdujące się w nowym Lexusie GS 2016 technicznie zaawansowane układy bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy, stanowiące elementy wyjątkowego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) 5 generacji, zostały ulepszone dzięki zastosowaniu wyrafinowanego systemu Lexus Safety System +.
Standardowe wyposażenie wersji Luxury i F SPORT stanowi grupa układów bezpieczeństwa czynnego, do której należą układy: reagowania przedkolizyjnego (PCS), pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy, zaawansowanego wspomagania utrzymania pasa ruchu (A-LKA), ostrzegania o niestabilności kierunku jazdy, rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS).
Wyposażenie opcjonalne stanowią: układ monitorowania martwych pól widoczności (BSM) oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu (RCTA), natomiast funkcja monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPWS) stanowi wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach.
Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)