Przewaga samochodu TS050 Hybrid #8 nad zajmujÄ…cym drugie miejsce Porsche #2 wyniosÅ‚a ponad jedno okrążenie. Na najwyższym podium stanÄ™li Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima. ByÅ‚ to pierwszy przypadek od 1990 roku, kiedy ta sama zaÅ‚oga wygraÅ‚a pięć wyÅ›cigów w jednym sezonie serii WEC lub poprzedzajÄ…cej jÄ… serii World Sportscar Championship. Samochód #7 Mike’a Conwaya, Kamui Kobayashiego i José Maríi Lópeza zajÄ…Å‚ czwarte miejsce po tym, jak walkÄ™ o zwyciÄ™stwo uniemożliwiÅ‚a mu kolizja z Porsche GT.
Na pierwszym okrążeniu Buemi znalazł się na trzeciej pozycji, a tuż za nim Conway. Po 30 minutach Buemi objął prowadzenie, wyprzedzając Porsche #1, a tuż za nim na drugim miejscu trzymał się Conway.
Po pierwszym pit stopie obie Toyoty przyjęły różne strategie. Lopez siadÅ‚ za kierownicÄ… auta #7 z nowymi oponami, a Buemi pozostaÅ‚ w kokpicie jedynie po zatankowaniu paliwa. Auto #8 nadal byÅ‚o na prowadzeniu. Tuż przed koÅ„cem drugiej godziny Nakajima zmieniÅ‚ Buemiego, startujÄ…c z nowymi oponami na drugim miejscu. W ciÄ…gu kilku okrążeÅ„ wyprzedziÅ‚ Lopeza i objÄ…Å‚ prowadzenie.
ZespóÅ‚ jechaÅ‚ po pierwsze i drugie miejsce aż do czasu, kiedy w poÅ‚owie wyÅ›cigu samochód #7 prowadzony przez Kobayashiego wypadÅ‚ z rozgrywki w wyniku zderzenia z Porsche GT #92. Z powodu tego wypadku wyjechaÅ‚ samochód bezpieczeÅ„stwa, a w tym czasie mechanicy szybko naprawili ToyotÄ™, która powróciÅ‚a na tor ze stratÄ… 6 minut. W konsekwencji TS050 #7 z drugiego miejsca spadÅ‚ na czwarte, tracÄ…c do Nakajimy dwa okrążenia.
Przed koÅ„cem czwartej godziny Toyota #8 ustÄ…piÅ‚a miejsce Porsche #1 z powodu zjazdu do pit stopu, ale Anthony Davidson szybko odzyskaÅ‚ prowadzenie, kiedy niemiecki samochód zderzyÅ‚ siÄ™ z autem GT. Przez ostatnie dwie godziny samochód #8 jechaÅ‚ jako pierwszy, uzyskujÄ…c bardzo dobre czasy okrążeÅ„. Przewaga Toyoty nad rywalami byÅ‚a na tyle duża, że samochód mógÅ‚ spokojnie pozwolić sobie na kolejnÄ… zmianÄ™ kierowcy na Sébastiena Buemiego. ByÅ‚o to 16. zwyciÄ™stwo Toyoty na 48 startów w wyÅ›cigach FIA WEC.
W klasyfikacji generalnej wygraÅ‚ zespóÅ‚ Porsche z przewagÄ… 51,5 punktów nad ToyotÄ…. JapoÅ„ski zespóÅ‚ wygraÅ‚ o jeden wyÅ›cig wiÄ™cej niż niemiecka marka. W klasyfikacji kierowców pierwsze miejsce zajÄ™li Brendon Hartley, Earl Bamber i Timo Bernhard z Porsche. Na drugim miejscu znaleźli siÄ™ Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima, zaÅ› na trzecim Anthony Davidson.
W przyszÅ‚ym sezonie Porsche nie wystartuje w Mistrzostwach Åšwiata WyÅ›cigów DÅ‚ugodystansowych. ZespóÅ‚ Toyoty może natomiast zyskać kolejnego kierowcÄ™. Fernando Alonso wziÄ…Å‚ udziaÅ‚ w posezonowych testach Toyoty TS050 Hybrid #8. Ostateczna decyzja co do wspóÅ‚pracy Toyota GAZOO Racing z dwukrotnym mistrzem Å›wiata FormuÅ‚y 1 nie zostaÅ‚a jeszcze ogÅ‚oszona.