Hybrid FFV (hybrid flexible-fuel vehicle) to nowy ukÅ‚ad napÄ™dowy, który Toyota opracowaÅ‚a z myÅ›lÄ… o popularyzacji samochodów hybrydowych w Brazylii. RozwiÄ…zanie to ma potencjaÅ‚, by znaczÄ…co poprawić jakość powietrza w tym kraju i ograniczyć emisjÄ™ CO2 dziÄ™ki bardzo wysokiej wydajnoÅ›ci niskoemisyjnego napÄ™du spalinowo-elektrycznego. Zastosowanie etanolu dodatkowo ogranicza bilans CO2 w powietrzu dziÄ™ki temu, że jest to paliwo w peÅ‚ni odnawialne, produkowane z roÅ›lin, które absorbujÄ… dwutlenek wÄ™gla z powietrza.
Toyota Prius, na podstawie której powstaÅ‚ prototyp, zyskuje w Brazylii coraz wiÄ™kszÄ… popularność. Samochód zostaÅ‚ zbudowany na platformie TNGA, która zapewnia lepsze osiÄ…gi i wiÄ™kszÄ… stabilność i pewność prowadzenia, zaÅ› wykonany w technologii TNGA napÄ™d hybrydowy czwartej generacji jest aż o 15% bardziej oszczÄ™dny od poprzedniego. Toyota Prius w warunkach miejskich porusza siÄ™ na samym silniku elektrycznym Å›rednio przez 70% czasu jazdy, co udowodniÅ‚y badania zespoÅ‚u naukowców z Uniwersytetu Rzymskiego. Pierwsze testy prototypowego Hybrid FFV wykazaÅ‚y ogromnÄ… przewagÄ™ tego rozwiÄ…zania nad standardowym napÄ™dem FFV (zasilanym benzynÄ… lub paliwami alternatywnymi) pod wzglÄ™dem obniżenia emisji CO2.
Toyota Hybrid FFV wyróżnia bardzo dobrymi parametrami ekologicznymi także ze wzglÄ™du na korzystny bilans emisji CO2 w procesie produkcji etanolu z trzciny cukrowej (E 100), jego dystrybucji oraz spalania w silniku elektryczno-spalinowego samochodu hybrydowego. Toyota zamierza wprowadzić to rozwiÄ…zanie do sprzedaży w Brazylii. WczeÅ›niej przeprowadzi seriÄ™ analiz i testów w rzeczywistych warunkach drogowych, aby ocenić osiÄ…gi oraz trwaÅ‚ość i niezawodność napÄ™du Hybrid FFV.
„Jestem bardzo dumny z inżynierów Toyota Brasil, którzy w Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy z naszymi ekspertami z Japonii opracowali najbardziej ekologiczny samochód hybrydowy na Å›wiecie, zasilany etanolem. Ta innowacja to Å›wietny przykÅ‚ad naszego dążenia do stworzenia mobilnoÅ›ci nowej ery” – powiedziaÅ‚ Steve St. Angelo, CEO Toyota Latin America Region and Caribbean oraz prezes Toyota Brasil.
Prototyp Hybrid FFV to kolejny przykÅ‚ad realizacji przez ToyotÄ™ programu Environmental Challenge 2050, którego jednym z celów jest redukcja do 2050 roku emisji CO2 nowych samochodów firmy o 90% w porównaniu do roku 2010. Kolejnym zadaniem, jakie postawiÅ‚a przed sobÄ… Toyota, jest eliminacja emisji CO2 z caÅ‚ego cyklu produkcji, użytkowania i utylizacji samochodów, wÅ‚Ä…czajÄ…c w to produkcjÄ™ materiaÅ‚ów, części oraz funkcjonowanie fabryk. Do 2030 roku Toyota zamierza sprzedawać na Å›wiecie 5,5 miliona zelektryfikowanych samochodów rocznie.