ZwyciÄ™ski samochód #8 prowadzili Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima oraz Anthony Davidson. Pole position oraz najszybsze okrążenie należaÅ‚y do TS050 Hybrid #7 Mike’a Conwaya, Kamui Kobayashiego i José Maríi Lópeza. ZespóÅ‚ straciÅ‚ jednak godzinÄ™ z powodu wypadku. Samochód udaÅ‚o siÄ™ naprawić i bolid #7 ukoÅ„czyÅ‚ wyÅ›cig na 23. pozycji.
Na poczÄ…tku wyÅ›cigu obie Toyoty szybko wysunęły siÄ™ na prowadzenie. Po 45 minutach spadÅ‚ deszcz, a prowadzÄ…cy TS050 Hybrid #7 Kamui Kobayashi przesunÄ…Å‚ siÄ™ na 4. pozycjÄ™. Davidson prowadzÄ…cy samochód #8 objÄ…Å‚ prowadzenie i walczyÅ‚ o utrzymanie go z Porsche #2. W czwartej godzinie José María Lopez uderzyÅ‚ w barierÄ™, doprowadzajÄ…c do rozlegÅ‚ego uszkodzenia przodu i tyÅ‚u auta. Naprawa zajęła 66 minut, po czym Mike Conway wróciÅ‚ na tor.
Po wypadku Lopeza na tor wyjechaÅ‚ samochód bezpieczeÅ„stwa, przez co #8 straciÅ‚ nieco przewagi nad Porsche #2. Przez ostatnie dwie godziny oba samochody prowadziÅ‚y zaciÄ™tÄ… walkÄ™, kiedy za kierownicÄ… Toyoty siadÅ‚ Sébastien Buemi. PóÅ‚ godziny przed koÅ„cem prowadziÅ‚o Porsche, ale gdy wyjechaÅ‚o na tor z pit stopu, jego przewaga wynosiÅ‚a już tylko 8 sekund. Buemi wyprzedziÅ‚ rywala na 12 minut przed zakoÅ„czeniem wyÅ›cigu i ostatecznie wywalczyÅ‚ zwyciÄ™stwo z przewagÄ… 6,173 sekund.
ZespóÅ‚ przygotowuje siÄ™ do 2. rundy sezonu – 6-godzinnego wyÅ›cigu na torze Spa-Francorchamps w Belgii w maju, po którym zostanie rozegrany 24-godzinny wyÅ›cig w Le Mans. W obu nadchodzÄ…cych rundach wystartuje trzeci samochód Toyoty z numerem #9, który poprowadzÄ… Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto i Nicolas Lapierre.
Statystyki
TS050 HYBRID #8 (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima)
Miejsce: 1, 197 okrążeÅ„, 6 pit stopów, najszybsze okrążenie: 1 min 39,804 s
TS050 HYBRID #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López)
Miejsce: 23, 159 okrążeÅ„, 6 pit stopów, najszybsze okrążenie: 1 min 39,656 s