Nagroda „Top Safety Pick” przyznawana przez uznaną agencję non-profit zajmującą się oceną poziomu bezpieczeństwa pojazdów trafiła również do 5-miejscowego Mitsubishi ASX, który jest pierwszym niewielkim SUV-em w swojej klasie uhonorowanym tym wyróżnieniem. Tym samym firma Mitsubishi Motors oferuje obecnie pełną gamę najbezpieczniejszych crossoverów w Ameryce.
W związku z zaostrzeniem kryteriów dotyczących testów bezpieczeństwa przeprowadzanych przez IIHS, w 2014 roku tylko 39 modeli pojazdów otrzymało nagrody „Top Safety Pick+” i „Top Safety Pick” - to duży spadek w porównaniu ze 130 autami, którym przyznano te wyróżnienia w roku 2013.
Przeprojektowane Mitsubishi Outlander 2014 jest jednym z zaledwie 22 samochodów, który zdobył nagrodę „Top Safety Pick+” w roku 2014.
Aby otrzymać wyróżnienie „Top Safety Pick+ na rok 2014 dany model musi nie tylko pozytywnie zaliczyć wiele surowych testów wytrzymałościowych i zderzeniowych, ale również musi posiadać systemy, które zapobiegają zderzeniom z poprzedzającym pojazdem lub minimalizują ich skutki.
Mitsubishi Outlander 2014 otrzymał wyróżnienie „Top Safety Pick+” dzięki bardzo sztywnej strukturze nadwozia i podwozia oraz licznym zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym. Wśród nich znajduje się m.in. działający w oparciu o radar system zapobiegania kolizjom czołowym (FCM), który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie za pomocą ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych, a w razie konieczności automatycznie aktywuje hamulce w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Instytut IIHS przyznał temu zaawansowanemu systemowi ocenę „advanced” (wszystkie oceny to: „superior”, „advanced” i „basic”). Inne technologie nowej generacji zastosowane na pokładzie Mitsubishi Outlandera 2014 obejmują system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz aktywny tempomat (ACC).
Na rok 2014 instytut IIHS podniósł próg kwalifikujący do przyznania nagrody „Top Safety Pick”, którą otrzymało Mitsubishi ASX 2014, jako że procedury testowe uzupełniono o test symulujący zderzenie przedniego narożnika pojazdu z innym samochodem, drzewem lub słupem.
„W tym roku producenci samochodów mają dużo trudniejsze zadanie do wykonania”, powiedział Adrian Lund, prezes IIHS. „Po okresie stopniowego wprowadzania do arsenału testów, uderzenie w przedni narożnik pojazdu zostało już na stałe włączone do podstawowego programu sprawdzającego poziom bezpieczeństwa auta. Uważamy też, że każdy pojazd powinien uzyskać w testach przynajmniej ocenę dobrą lub akceptowalną. Jednocześnie uznaliśmy, że producenci, którzy oferują sprawdzone technologie pomagające uniknąć wypadkom zasługują na dodatkowe wyróżnienie”.
„Nagroda Top Safety Pick+ przyznana Mitsubishi Outlanderowi 2014 oraz ekskluzywne wyróżnienie Top Safety Pick dla Mitsubishi ASX 2014 odzwierciedlają dążenie firmy do osiągnięcia precyzji technologicznej i stylizacyjnej w każdym naszym produkcie.”, powiedział Yoichi Yokozawa, prezes i dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors North America, Inc.
W głównej mierze świetne wyniki testów IIHS uzyskane przez model ASX 2014 trzeba przypisać zastosowaniu nowoczesnej technologii bezpieczeństwa, jaką jest wzmocniona konstrukcja nadwozia RISE (ang. Reinforced Impact Safety Evolution), która obejmuje zintegrowane strefy kontrolowanego zgniotu oraz wzmocnienia newralgicznych punktów karoserii i nadwozia. Rozwiązania te znacznie zwiększają poziom ochrony podróżnych podczas kolizji, pochłaniając i/lub rozpraszając dużą część energii uderzenia z dala od kabiny pasażerskiej.
Więcej informacji na temat nagród „Top Safety Pick+” i „Top Safety Pick” przyznawanych przez instytut IIHS znajduje się na stronie www.iihs.org.