Bezpieczeństwo i lepsze właściwości jezdne
Zastosowanie platformy TNGA umożliwiÅ‚o zwiÄ™kszenie sztywnoÅ›ci nadwozia nowego Priusa o okoÅ‚o 60 procent. Zapewnia to wiÄ™kszÄ… stabilność samochodu podczas pokonywania zakrÄ™tów, czemu sprzyja również obniżenie Å›rodka masy pojazdu – efektem jest wiÄ™ksze bezpieczeÅ„stwo w czasie jazdy. Sztywniejsza struktura to także wiÄ™ksze bezpieczeÅ„stwo w razie kolizji. Wszystko to byÅ‚o możliwe dziÄ™ki starannemu zaprojektowaniu ksztaÅ‚tu elementów nadwozia, odpowiedniemu doborowi gruboÅ›ci blach oraz różnych rodzajów stali, z której sÄ… one wykonane, w tym stali o bardzo wysokiej wytrzymaÅ‚oÅ›ci.
Modułowość i standaryzacja
W projektowanie i optymalizacjÄ™ platformy zainwestowano ogromne Å›rodki. Inwestycja ta bÄ™dzie jednak procentować w przyszÅ‚oÅ›ci, bo TNGA to platforma moduÅ‚owa, umożliwiajÄ…ca tworzenie pojazdów różniÄ…cych siÄ™ nie tylko jednostkami napÄ™dowymi czy ksztaÅ‚tem nadwozia, ale też – i to nawet znacznie – dÅ‚ugoÅ›ciÄ…, szerokoÅ›ciÄ…, czy rozstawem osi. ModuÅ‚owość oparta jest na daleko posuniÄ™tej standaryzacji elementów i punktów ich mocowania oraz ujednoliceniu poÅ‚Ä…czeÅ„, dziÄ™ki czemu firma może ograniczyć liczbÄ™ typów wytwarzanych podzespoÅ‚ów, które bÄ™dÄ… pasowaÅ‚y do różnych modeli pojazdów. Pozwala to jednoczeÅ›nie zwiÄ™kszyć liczbÄ™ opcji w obrÄ™bie jednego modelu. TNGA obejmuje wiÄ™c nie tylko platformy podÅ‚ogowe, ale i silniki, napÄ™dy hybrydowe, przekÅ‚adnie, a także elementy ukÅ‚adu sterowania, np. pedaÅ‚y dopracowane pod kÄ…tem ergonomii.
Efektywne projektowanie i produkcja
Filozofia TNGA nie ogranicza siÄ™ do samego produktu – rozciÄ…ga siÄ™ również na proces produkcyjny. WiÄ™ksza unifikacja umożliwia na przykÅ‚ad produkcjÄ™ kilku różnych modeli na tej samej linii, uÅ‚atwia dostosowywanie Å›rodowiska produkcyjnego do zmieniajÄ…cych siÄ™ potrzeb, pozwala zmniejszyć wielkość magazynów i upraszcza logistykÄ™. NiebagatelnÄ… korzyÅ›ciÄ… jest także zmniejszenie pracochÅ‚onnoÅ›ci procesu projektowania, co oznacza szybsze opracowywanie nowych modeli przy mniejszych kosztach. Nowe rozwiÄ…zania sÄ… wprowadzane w fabrykach Toyoty na caÅ‚ym Å›wiecie. Na przykÅ‚ad w 2015 roku ruszyÅ‚a budowa nowego zakÅ‚adu w Meksyku, zaÅ› w chiÅ„skiej fabryce w Guangzhou powstaÅ‚y dwie linie produkcyjne TNGA. Obecnie modernizowany w tej technologii jest także brytyjski zakÅ‚ad w Derbyshire. Toyota New Global Architecture to najwiÄ™ksza zmiana w sÅ‚ynnym Systemie Produkcyjnym Toyoty od czasu jego powstania.
Pełna gama w nowej architekturze
Na platformie TNGA powstaÅ‚y już, oprócz najnowszego Priusa, hybrydowy crossover Toyota C-HR, Toyota Prius Plug-in Hybrid oraz 8. generacja Toyoty Camry. AnalogicznÄ… platformÄ™ wprowadziÅ‚ również Lexus, producent samochodów klasy premium. To GA-L, czyli Global Architecture for Luxury vehicles. W oparciu o GA-L stworzono luksusowe, sportowe coupé Lexus LC, a także zaprezentowanÄ… w tym roku flagowÄ… limuzynÄ™ Lexus LS – różnice miÄ™dzy tymi modelami najlepiej ilustrujÄ… wszechstronność TNGA. Z czasem nowa architektura zostanie wprowadzona do wszystkich modeli Toyoty i Lexusa.