Pomimo zachmurzonego nieba, już podczas porannej sesji treningowej Honda Civic WTCC spełniła pokładane w niej nadzieje, ustanawiając drugi najszybszy czas okrążenia (2:31,844).
Wyścig 1:
Okrążenie formujÄ…ce rozpoczęło siÄ™ o godzinie 11 lokalnego czasu, po którym Tiago Monteiro, kierowca zespoÅ‚u Honda Racing Team JAS, ustawiÅ‚ siÄ™ na piÄ…tym miejscu w stawce i zaliczyÅ‚ doskonaÅ‚y start po zapaleniu siÄ™ zielonego Å›wiatÅ‚a. Już podczas pierwszego z dziewiÄ™ciu okrążeÅ„ wyÅ›cigu, Tiago zdoÅ‚aÅ‚ pokonać trudny zakrÄ™t Lisboa na piÄ…tej pozycji, utrzymujÄ…c siÄ™ w czoÅ‚owej grupie. Na drugim okrążeniu kierowca wyprzedziÅ‚ jeden samochód i uplasowaÅ‚ siÄ™ tym samym na czwartym miejscu. Zawodnik Hondy kontynuowaÅ‚ atak, podążajÄ…c tuż za samochodem jadÄ…cym na trzecim miejscu. W wyniku wypadku, do którego doszÅ‚o na czwartym okrążeniu, jedno z aut jadÄ…cych na czele straciÅ‚o jednÄ… pozycjÄ™, którÄ… przejÄ…Å‚ Monteiro. Przez kilka kolejnych okrążeÅ„ Tiago kontynuowaÅ‚ poÅ›cig, aby przekroczyć metÄ™ jako trzeci. Tym samym Honda Civic WTCC wywalczyÅ‚a swoje pierwsze podium w zaledwie trzecim wyÅ›cigu.
Wyścig 2:
W wyÅ›cigu numer dwa, z uwagi na problem techniczne jednego z samochodów znajdujÄ…cych siÄ™ na czele stawki, Monteiro awansowaÅ‚ z szóstej na piÄ…tÄ… pozycjÄ™ startowÄ…. Po starcie zawodnik utrzymaÅ‚ siÄ™ na tym miejscu, jednak nie na dÅ‚ugo. W zakrÄ™cie Lisboa - na trzecim okrążeniu - Monteiro zostaÅ‚ wyprzedzony przez dwa samochody, przez co spadÅ‚ na siódmÄ… pozycjÄ™. Na czwartym okrążeniu, po wypadku na czele stawki, na torze pojawiÅ‚ siÄ™ samochód bezpieczeÅ„stwa. Honda Civic WTCC jechaÅ‚a wówczas na szóstym miejscu. Zaraz po wznowieniu wyÅ›cigu doszÅ‚o do kolejnego incydentu: dwa samochody jadÄ…ce z przodu zderzyÅ‚y siÄ™ ze sobÄ… w zakrÄ™cie Lisboa. Samochód bezpieczeÅ„stwa musiaÅ‚ wiÄ™c znów wjechać na tor, w zwiÄ…zku z czym wyÅ›cig trwaÅ‚ jedenaÅ›cie okrążeÅ„, a Honda Civic WTCC ostatecznie zakoÅ„czyÅ‚a zmagania na czwartym miejscu.
Kierowca Tiago Monteiro: „W pierwszym wyÅ›cigu dobrze wystartowaÅ‚em i już w poczÄ…tkowej fazie zdoÅ‚aÅ‚em wyprzedzić jeden samochód. Od tego momentu staraÅ‚em siÄ™ ze wszystkich siÅ‚ wyprzedzić Chevrolety jadÄ…ce przede mnÄ…, ale mi siÄ™ to nie udaÅ‚o. CieszÄ™ siÄ™ jednak, że zajÄ…Å‚em miejsce na podium. Druga runda byÅ‚a trochÄ™ trudniejsza. WyÅ›cig w Makau jest dość dÅ‚ugi i wiele siÄ™ może wydarzyć na tym torze, dlatego ważne byÅ‚o dla mnie, aby dojechać do mety. CaÅ‚y zespóÅ‚ zasÅ‚użyÅ‚ na takÄ… koÅ„cówkÄ™ sezonu, a wywalczone miejsce na podium to zasÅ‚uga ciężkiej pracy wszystkich czÅ‚onków ekipy.”
Alessandro Mariani, dyrektor zespoÅ‚u Honda Racing Team JAS: „JesteÅ›my bardzo zadowoleni z trzeciego miejsca, jednak z mojej perspektywy najwiÄ™kszym sukcesem podczas tego weekendu byÅ‚o ukoÅ„czenie wyÅ›cigu tuż za autami Chevroleta. Zaledwie po dwóch wyÅ›cigach w sezonie walczymy już o zwyciÄ™stwo – to niesamowite! Nasz samochód kryje w sobie duży potencjaÅ‚ na sezon 2013, ale wciąż siÄ™ uczymy, wiÄ™c w przyszÅ‚ym roku bÄ™dziemy ciężko pracować.”
Daisuke Horiuchi, gÅ‚ówny inżynier w programie rozwojowym Hondy Civic WTCC: „CieszÄ™ siÄ™ z tak wspaniaÅ‚ego rezultatu i jestem bardzo zadowolony z faktu, iż udaÅ‚o nam siÄ™ dogonić Chevrolety, czyli liderów mistrzostw. Sukcesywnie ulepszaliÅ›my nasz samochód, aż w koÅ„cu osiÄ…gnÄ™liÅ›my doskonaÅ‚y wynik w ostatniej rundzie sezonu. Ciężka praca kierowców i czÅ‚onków zespoÅ‚u opÅ‚aciÅ‚a siÄ™. Mam dobre przeczucia odnoÅ›nie kolejnego roku, a jednoczeÅ›nie zdajÄ™ sobie sprawÄ™, że to dopiero poczÄ…tek trudnej drogi przed 100-procentowym wejÅ›ciem w sezon 2013.”
Niedziela, 18 listopada 2012
Tor Guia, Makau (6,12 km)
Pogoda: pochmurno
Temperatura: 20 stopni
Warunki na torze: sucho
Sesja treningowa: 2:31,844 (drugi najszybszy czas)
Wyścig 1:
1
|
Yvan Muller
|
Chevrolet Cruze
|
9 okrążeń
|
23:08,977
|
2
|
Alain Menu
|
Chevrolet Cruze
|
9 okrążeń
|
23:09,892
|
3
|
Tiago Monteiro
|
Honda Civic WTCC
|
9 okrążeń
|
23:10,274
|
4
|
Gabriele Tarquini
|
SEAT Leon
|
9 okrążeń
|
23:10,944
|
5
|
Darryl O'Young
|
Chevrolet Cruze
|
9 okrążeń
|
23:20,496
|
6
|
Tom Coronel
|
BMW 320
|
9 okrążeń
|
24:04,113
|
Wyścig 2:
1
|
Alain Menu
|
Chevrolet Cruze
|
11 okrążeń
|
35:36,096
|
2
|
Robert Huff
|
Chevrolet Cruze
|
11 okrążeń
|
35:36,416
|
3
|
Yvan Muller
|
Chevrolet Cruze
|
11 okrążeń
|
35:36,985
|
4
|
Tiago Monteiro
|
Honda Civic WTCC
|
11 okrążeń
|
35:45,111
|
5
|
Darryl O'Young
|
Chevrolet Cruze
|
11 okrążeń
|
35:45,882
|
6
|
Franz Engstler
|
BMW 320
|
11 okrążeń
|
35:46,223
|
(Zgodnie z przepisem, który mówi, iż pierwsze dwa okrążenia wykonane za samochodem bezpieczeÅ„stwa nie sÄ… wliczane w caÅ‚kowity dystans wyÅ›cigu, wyÅ›cig miaÅ‚ 11 okrążeÅ„).