Sercem układu napędowego modelu Spark EV jest chłodzony olejem silnik elektryczny na magnesy trwałe, który produkuje przynajmniej 130 KM mocy (100 kW) oraz 542 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od najniższych obrotów. Silnik współpracuje z koaksjalnym zespołem napędowym i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy.
Spark EV jest jednak nie tylko szybki, ale również przyjazny użytkownikowi. Samochód wykorzystuje bowiem zatwierdzoną przez SAE (Society of Automotive Engineers - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) ładowarkę typu combo umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym. Dostępny niedługo po debiucie rynkowym modelu system pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut i zapewni wiodący w segmencie zasięg.
„Celem zespołu pracującego nad układem napędowym dla nowego modelu Spark EV było uzyskanie jak najlepszego przyspieszenia oraz maksymalnej wydajności”, powiedział Chuck Russell, główny inżynier Sparka EV.
„Myślę, że klienci najbardziej docenią przyjemność z jazdy, jaką daje Spark EV; auto przyspiesza płynnie, a moc jest dostępna w każdym momencie”, dodał Russell. „Nasz nowy samochód elektryczny jest więc doskonałą propozycją dla osób szukających ekologicznego auta, które zapewni niezapomniane wrażenia za kierownicą”.
Litowo-jonowe akumulatory Sparka EV o pojemności 20 kWh są objęte wiodącą na rynku gwarancją na osiem lat z limitem przebiegu do 100 000 mil (161 000 kilometrów) i można je ładować kilka razy dziennie. Ładowanie z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 240V zajmuje natomiast poniżej siedmiu godzin. Producent dostarcza w standardzie kabel 120V.
„Akumulatory umieszczone w modelu Spark EV przeszły ponad 200 000 godzin testów w naszym globalnym laboratorium”, powiedział Larry Nitz, dyrektor zarządzający zespołem inżynierów GM ds. systemów elektrycznych. „Testy przyczyniły się do opracowania układu, który można ładować kilka razy dziennie z wykorzystaniem systemu szybkiego ładowania. W ten sposób klienci nie będą się już musieli martwić o zasięg ich pojazdu”.
Zespół inżynierów zaangażowanych w projekt Spark EV wykorzystał również doświadczenie wyniesione z prac nad przełomowym modelem Volt i użył wielu podobnych komponentów i systemów. Ponad 75 procent podzespołów układu napędowego pochodzi właśnie z Chevroleta Volta oraz z programów hybrydowych półciężarówek GM.
Produkcja silnika elektrycznego i zespołu napędowego Sparka EV rozpocznie się na początku 2013 roku. Podzespoły te będą wytwarzane w należącej do GM fabryce przekładni w White Marsh w stanie Maryland, nieopodal Baltimore. Tym samym po raz pierwszy w historii amerykański producent samochodów będzie wytwarzał w Stanach Zjednoczonych zarówno kompletny silnik elektryczny, jak i zespół napędowy, przeznaczone dla nowoczesnego samochodu elektrycznego.
„Spark EV demonstruje nasze kompetencje w zakresie tworzenia silników elektrycznych oraz akumulatorów. Doświadczenie zdobyte podczas prac nad tymi technologiami z pewnością zostanie wykorzystane w przyszłości do stworzenia gamy pojazdów elektrycznych, spełniających potrzeby klientów na całym świecie”, dodał Nitz.