SPEED EuroSeries to niezwykle atrakcyjna propozycja dla amatorów – poczÄ…tkujÄ…cych, mÅ‚odych kierowców wyÅ›cigowych oraz osób, które chcÄ… spróbować swoich umiejÄ™tnoÅ›ci na torze. Celem inicjatywy byÅ‚o bowiem stworzenie niskobudżetowej, ale szybkiej serii wyÅ›cigowej. Ponadto, technologia Hondy gwarantuje wysokÄ… niezawodność i trwaÅ‚ość jednostek napÄ™dowych, co również jest atrakcyjne dla osób zaczynajÄ…cych karierÄ™ w sportach motorowych.
ZaÅ‚ożeniem nowego przedsiÄ™wziÄ™cia byÅ‚o wykorzystanie w autach możliwie jak najwiÄ™cej standardowych komponentów. Nadwozie i podwozie jest okreÅ›lone regulaminem wg kategorii FIA CN2 (jednomiejscowe prototypy, z otwartym nadwoziem i zamkniÄ™tymi koÅ‚ami, funkcjonalnym Aero), podczas gdy do standardowych elementów należą: silnik - Honda K20, opony (Cooper), paliwo (Shell) oraz komputer ECU.
W sezonie 2011 planowane jest 6 wyÅ›cigów:
Termin
|
Nazwa toru
|
Kraj
|
1-3.04.2011
|
Paul Ricard
|
Francja
|
6-8.05.2011
|
Spa
|
Belgia
|
17-19.06.2011
|
Donington
|
Wlk. Brytania
|
1-3.07.2011
|
Imola
|
WÅ‚ochy
|
9-11.09.2011
|
Silverstone
|
Wlk. Brytania
|
23-25.09.2011
|
Estoril
|
Portugalia
|
W w.w. terminach, w ramach serii „SPEED”, odbÄ™dÄ… siÄ™ po dwa wyÅ›cigi (90-minutowy i 60-minutowy), a w każdym z nich wystartuje ok. 30 kierowców.
W tym sezonie nagrodÄ… sÄ… testy w najlepszym na Å›wiecie, niezależnym zespole wyÅ›cigowym ORECA, który startuje w Le Mans Series.
Celem organizatorów SPEED EuroSeries jest uzyskanie statusu mistrzostw Europy w 2012 roku.