MMC odnotowało zyski we wszystkich obszarach (zysk z działalności operacyjnej, zysk zwykły, zysk netto) w stosunku rok do roku. Zyski wygenerowane w trzecim kwartale roku podatkowego 2013 złożyły się na najwyższą sumę, którą kiedykolwiek odnotowano w firmie MMC w pierwszych dziewięciu miesiącach roku podatkowego.
1. Wyniki finansowe
W pierwszych dziewięciu miesiącach roku podatkowego 2013 (od 1 kwietnia 2013 do 31 grudnia 2013) firma MMC zanotowała skonsolidowaną sprzedaż netto o wartości 1 518,7 miliarda jenów, co oznacza wzrost o 18% lub 236,1 miliarda jenów w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku.
Firma MMC odnotowała zysk z działalności operacyjnej o wartości 55,4 miliardów jenów, co oznacza wzrost o 135% lub o 96,3 miliarda jenów w porównaniu z poprzednim rokiem rozliczeniowym. Mimo negatywnych czynników takich, jak mniejszy wolumen sprzedaży w Tajlandii czy wyższe koszty sprzedaży związane z nasilającą się konkurencją w Australii, na rynkach państw członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej oraz Ameryce Północnej, wzrost ten możliwy był głównie dzięki ograniczeniu kosztów materiałowych i innych wydatków, a także sprzyjającym kursom walutowym.
Tym samym, firma Mitsubishi Motors zanotowała zysk zwykły o wartości 116,4 miliardów jenów (wzrost o 122% lub 64 miliardy jenów w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku) oraz zysk netto o wartości 88,4 miliarda jenów (poprawa o 410% lub 71,1 miliarda jenów w stosunku rok do roku).
Oznacza to, że firma MMC odnotowała zyski we wszystkich obszarach (zysk z działalności operacyjnej, zysk zwykły, zysk netto) w stosunku rok do roku. Co więcej, zyski wygenerowane w trzecim kwartale roku podatkowego 2013 złożyły się na najwyższą sumę, którą kiedykolwiek odnotowano w pierwszych dziewięciu miesiącach roku podatkowego.
-> Przychody netto ze sprzedaży: + 18% do 1 518,7 miliarda jenów
-> Zysk z działalności operacyjnej: + 135 % do 55,4 miliarda jenów
-> Zysk zwykły: + 122% do 116,4 miliarda jenów
-> Zysk netto: + 410% do 88,4 miliarda jenów
2. Wolumen sprzedaży (sprzedaż detaliczna)
Wolumen globalnej sprzedaży detalicznej w pierwszych dziewięciu miesiącach roku podatkowego 2013 wyniósł 776 000 sztuk, co oznacza wzrost o 7% lub 52 000 egzemplarzy w odniesieniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Wolumen sprzedaży z podziałem na regiony przedstawia się następująco:
Japonia: Sprzedaż ogółem za omawiany okres wyniosła 97 000 sztuk, co oznacza wzrost o 5% lub 5 000 sztuk w stosunku rok do roku. Pomimo spadku rejestracji pojazdów w stosunku rok do roku, osiągnięty rezultat to zasługa ożywionej sprzedaży nowych modeli eK Wagon i eK Custom wprowadzonych na rynek w czerwcu 2013 roku.
Ameryka Północna: Firma MMC zanotowała wolumen sprzedaży o wartości 70 000 sztuk, co oznacza wzrost o 12% lub 8 000 sztuk w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku podatkowym. Na ten pozytywny wynik wpływ miała zwiększona sprzedaż w Stanach Zjednoczonych modelu Outlander Sport (ASX lub RVR na niektórych rynkach) i nowego Outlandera włączonego do oferty w kwietniu 2013 roku. Sprzyjającym czynnikiem było również wprowadzenie na rynek modelu Mirage (Space Star na niektórych rynkach) w październiku ubiegłego roku.
Europa: Wolumen sprzedaży wyniósł 149 000 sztuk, co oznacza wzrost o 10% lub 14 000 sztuk w stosunku rok do roku. Dobre wyniki w tym regionie zanotowano głównie dzięki wprowadzeniu do oferty w Europie Zachodniej nowego modelu Outlander PHEV oraz rozpoczęciu produkcji modelu Pajero Sport (Montero Sport lub Nativa na niektórych rynkach) w Rosji, co nastąpiło we wrześniu 2013 roku.
Azja i pozostałe rynki: Firma MMC zanotowała wolumen sprzedaży o wartości 460 000 sztuk, co oznacza wzrost o 6% lub 25 000 sztuk w porównaniu z poprzednim rokiem podatkowym. Pomimo spadku sprzedaży w Tajlandii, spowodowanego zakończeniem rządowego programu wsparcia zakupu pierwszego samochodu, ogólny wzrost to w głównej mierze zasługa wyższej sprzedaży w Chinach produkowanych tam modeli ASX i Pajero Sport, a także dobrych wyników uzyskanych w innych regionach.
Wolumen sprzedaży na poszczególnych rynkach:
1 - Azja i pozostałe regiony: + 6% do 460 000 sztuk
2 - Europa (w tym Rosja i Ukraina): + 10% do 149 000 sztuk
3 - Japonia: + 5% do 97 000 sztuk
4 - Ameryka Północna: + 12% do 70 000 sztuk
3. Prognozy na cały rok podatkowy 2013
Firma Mitsubishi Motors zdecydowała, iż pozostawi bez zmian prognozy na cały rok podatkowy 2013 przedstawione 20 grudnia 2013 roku. W roku podatkowym 2013 firma MMC przewiduje globalny wolumen sprzedaży o wartości 1 165 000 sztuk.
Ogólny zarys prognozy na cały rok podatkowy 2013:
- Przychody netto ze sprzedaży: 2 110,0 miliardów jenów
- Zysk z działalności operacyjnej: 120,0 miliardów jenów
- Zysk zwykły: 120,0 miliardów jenów
- Zysk netto: 100,0 miliardów jenów
- Wolumen sprzedaży: 1 065 000 sztuk
Nota odnośnie zawartych w tym tekście prognoz i stwierdzeń:
Wszelkie stwierdzenia, poza faktami historycznymi, zawierają prognozy i oparte są na aktualnych przewidywaniach, oczekiwaniach, planach i ocenach szacunkowych firmy MMC. Każda prognozowana wartość jest wyliczana lub otrzymywana w oparciu o pewne założenia, dlatego wszelkie prognozy i przewidywania z natury obarczone są ryzkiem. Istnieje wiele czynników, które powodują, iż rzeczywiste wyniki mogą różnić się od tych przewidywanych. Czynniki te to m.in.:
- Wykonalność każdego planu lub działania wyszczególnionego w tej publikacji;
- Fluktuacja stop procentowych, kursów wymiany walut i cen ropy;
- Zmiany w prawie, przepisach czy polityce rządów; oraz
- Lokalne lub ogólnoświatowe zmiany społeczno-gospodarcze.
Potencjalne ryzyko i niewiadome nie ograniczają się jedynie do tych wymienionych powyżej, a na firmie MMC nie ciąży obowiązek aktualizacji informacji zawartych w tej publikacji w związku z zaistniałymi w przyszłości zmianami czy wydarzeniami. Jeśli są Państwo zainteresowani inwestowaniem w firmę Mitsubishi Motors, wszelkie decyzje inwestycyjne podejmują Państwo na własne ryzyko i mając na uwadze przedstawione powyżej zastrzeżenia. Pragniemy również zaznaczyć, iż firma Mitsubishi Motors, ani żadna inna strona trzecia dostarczająca dane lub informacje, nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku inwestycji w firmę Mitsubishi Motors poczynionych w oparciu o informacje i dane przedstawione w tej publikacji.