WedÅ‚ug wstÄ™pnych danych w ubiegÅ‚ym roku firma dostarczyÅ‚a w Europie okoÅ‚o 1,076 miliona samochodów. Oznacza to wzrost o 35 000 sztuk, tj. o 3 procent. ByÅ‚ to zatem lepszy wynik niż 2-procentowy wzrost caÅ‚ego europejskiego rynku. UdziaÅ‚ niemieckiego producenta w tym rynku rósÅ‚ już drugi rok z rzÄ™du — tym razem o 0,1 punktu procentowego, do 5,74 procent. Firma Opel uzyskaÅ‚a najlepszy wynik pod wzglÄ™dem sprzedaży i udziaÅ‚u w rynku od 2011 r.
„OdnotowaliÅ›my wzrost na ponad 15 rynkach. Nasza gama nowoczesnych modeli zrobiÅ‚a wrażenie w szczególnoÅ›ci na klientach z najważniejszych rynków w Europie” — powiedziaÅ‚ Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsÅ‚ugi posprzedażnej w Opel Group. Firma Opel sprzedaÅ‚a wiÄ™cej samochodów miÄ™dzy innymi we Francji, w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we WÅ‚oszech. NajwiÄ™kszy wzrost sprzedaży w ujÄ™ciu iloÅ›ciowym firma Opel odnotowaÅ‚a w Polsce (+41 procent), Irlandii (+33 procent) i Portugalii (+28 procent). UdziaÅ‚ w rynku zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ w 12 europejskich krajach.
Sytuacja gospodarcza w Rosji, gdzie sprzedaż w caÅ‚ej branży znacznie spadÅ‚a w 2014 r., negatywnie wpÅ‚ynęła na ogólne wyniki. „Rosja jest jednym z naszych najważniejszych rynków. Firma Opel oczywiÅ›cie ponosi straty zwiÄ…zane z dewaluacjÄ… rubla i niechÄ™ciÄ… do zakupów. Jednak wzrost sprzedaży na poziomie ogólnoeuropejskim w 2014 r. podsyca nasz optymizm na bieżący rok. Zdecydowanie nie zamierzamy spocząć na laurach” — dodaÅ‚ Küspert.
W 2015 r. firma Opel bÄ™dzie kontynuować ofensywÄ™ modelowÄ…. Na nowÄ… CorsÄ™, która do dealerów trafi jeszcze w tym miesiÄ…cu, wpÅ‚ynęło już 85 000 zamówieÅ„. Opel KARL – nowy, podstawowy model w gamie – pojawi siÄ™ na rynku latem, a pod koniec roku doÅ‚Ä…czy do niego nowa kompaktowa Astra.
„DziÄ™ki modelom KARL, Corsa i ADAM bÄ™dziemy mogli zaoferować klientom najciekawsze portfolio maÅ‚ych samochodów w historii. Nowe także bÄ™dÄ… nasze bestsellery Corsa i Astra. Ich udziaÅ‚ w sprzedaży siÄ™ga 50 procent” — wyjaÅ›niÅ‚ Küspert.
Zakrojona na szerokÄ… skalÄ™ ofensywa produktowa firmy Opel obejmuje 27 nowych modeli i 17 nowych silników, które wejdÄ… na rynek do 2018 r. W najbliższych latach producent zamierza nadal zwiÄ™kszać sprzedaż. Celem firmy jest osiÄ…gniÄ™cie 8-procentowego udziaÅ‚u w rynku europejskim do 2022 r.