Ze zdrobnienia „Pinin”, co znaczy po wÅ‚osku „maÅ‚y”, Gian Batista Farina utworzyÅ‚ swoje nazwisko rodowe, przeksztaÅ‚cone nastÄ™pnie w Pininfarina. Od koÅ„ca lat 40-tych jego syn Sergio (urodzony w 1926 r.) zaczÄ…Å‚ pomagać w stworzonym w Turynie w1930 roku rodzinnym przedsiÄ™biorstwie.
W 1936 roku blacharnia zamieniona zostaÅ‚a na studio projektowe, które rozpoczęło wspóÅ‚pracÄ™ z wieloma konstruktorami samochodów.
Pierwszym wspólnym projektem studia Pininfarina i Peugeot byÅ‚ stworzony w 1951 r. model 403 w wersji sedan. To zapoczÄ…tkowaÅ‚o dÅ‚ugoletniÄ… bardzo udanÄ… wspóÅ‚pracÄ™, której owocem byÅ‚y nastÄ™pujÄ…ce modele marki Peugeot: 404, 204 sedan i kombi, 504 coupé i kabriolet, 104, 604, 505, 305, 205 kabriolet 306 kabriolet i wreszcie 406 coupé. W tej grupie nie zabrakÅ‚o również wzbudzajÄ…cych duże emocje samochodów koncepcyjnych, takich jak 104 Peugette, 205 kombi, 504 Break Riviera czy Nautilus.
Kiedy Sergio zostaÅ‚ prezesem firmy, biuro bardzo siÄ™ rozwinęło: m.in. stworzono liniÄ™ produkcyjnÄ…, z której zjechaÅ‚y takie modele Peugeot jak: coupé - kabriolety 404 oraz 504, kabriolety 205 i 306 oraz coupé 406. Wszystkie one, majÄ…ce na karoserii znak wÅ‚oskiego mistrza, staÅ‚y siÄ™ legendarnymi modelami marki.
Sergio Pininfarina, pracujÄ…c dla wielu prestiżowych marek, w niezwykle umiejÄ™tny sposób potrafiÅ‚ zachować w swoich projektach tożsamość każdego konstruktora.