Retrospekcja. CC Volkswagena to pierwsze czterodrzwiowe coupé w swojej klasie, samochód zadebiutowaÅ‚ na Å›wiecie przed czterema laty. Nisza szybko rozwinęła siÄ™ w segment – na caÅ‚ym Å›wiecie na limuzynÄ™ o sylwetce samochodu sportowego zdecydowaÅ‚o siÄ™ prawie 320 tysiÄ™cy osób. Design Volkswagena zjednaÅ‚ sobie także ekspertów od stylistyki: tylko w 2009 roku – pierwszym peÅ‚nym roku na rynku – Passat CC zdobyÅ‚ wyróżnienia „iF Product Design Award” (iF Industrie Forum Hannover), „red dot Design Award” (Design Zentrum Nordrhein Westfallen, Essen) i „Design Award” (Australien International Design Awards, Sydney).
Design. ZespóÅ‚ szefa designu Volkswagena Klausa Bischoffa unowoczeÅ›niÅ‚ CC, konsekwentnie i precyzyjnie zmieniajÄ…c przód i tyÅ‚ nadwozia zgodnie z DNA designu Volkswagena. W rezultacie jego wyglÄ…d staÅ‚ siÄ™ szlachetniejszy i bardziej dynamiczny.
Wszystko na swoim miejscu. Wyposażenie seryjne zostaÅ‚o znacznie rozbudowane, obejmuje teraz miÄ™dzy innymi reflektory bi-ksenonowe, funkcjÄ™ statycznego doÅ›wietlania zakrÄ™tów oraz nowe, diodowe Å›wiatÅ‚a tylne (z innowacyjnym systemem wykorzystujÄ…cym rozpraszanie Å›wiatÅ‚a w elementach Å›wiatÅ‚owodowych). Seryjne sÄ… także: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system rozpoznawania zmÄ™czenia kierowcy, radio RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej oraz komfortowe przednie zagÅ‚ówki z dodatkowÄ… regulacjÄ… odlegÅ‚oÅ›ci. Ponadto do Volkswagena CC wprowadzonych zostaÅ‚o, oferowanych jako opcja, kilka nowych systemów wspierajÄ…cych kierowcÄ™, na przykÅ‚ad takie technologie, jak zastosowane po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (system ostrzega kierowcÄ™ przed pojazdami w martwym polu widzenia i inicjuje odpowiedniÄ… ingerencjÄ™ w ukÅ‚ad kierowniczy), a także wspóÅ‚pracujÄ…cy z kamerÄ… system rozpoznawania znaków drogowych. Komfort optymalizuje wentylowany fotel z funkcjÄ… masażu.
6 silników. CC jest napÄ™dzane innowacyjnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z bezpoÅ›rednim wtryskiem. Wszystkie silniki wysokoprężne (TDI) sÄ… wyposażone seryjnie w system Start-Stop i funkcjÄ™ rekuperacji (odzyskiwania energii hamowania). Wszystkie silniki benzynowe również posiadajÄ… funkcjÄ™ rekuperacji. Jednostki TDI rozwijajÄ… moc 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Trzecim TDI w Volkswagenie CC jest BlueTDI o mocy 103 kW/140 KM, który jako jeden z niewielu silników na rynku speÅ‚nia już teraz wymagania normy Euro6, która zacznie obowiÄ…zywać dopiero jesieniÄ… 2014 roku. Silniki benzynowe europejskich wersji CC dysponujÄ… mocÄ… 118 kW/160 KM, 155 kW/210 KM i 220 kW/300 KM.
DSG, 4MOTION, wolnobieg (funkcja swobodnego toczenia). Wszystkie silniki o mocy poniżej 210 KM mogÄ… być wyposażone opcjonalnie w dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… przekÅ‚adniÄ™ DSG. Nieco później dostÄ™pny bÄ™dzie także Volkswagen CC z opcjonalnym napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a 4MOTION z silnikami 103 kW TDI (wersja z przekÅ‚adniÄ… manualnÄ…) i 125 kW TDI (wersja z DSG). Wariant szeÅ›ciocylindrowy (300 KM) bÄ™dzie oferowany seryjnie z DSG i napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a 4MOTION.
W przypadku silników TDI z przekÅ‚adniÄ… DSG Volkswagen CC dysponuje funkcjÄ… wolnobiegu, która odÅ‚Ä…cza silnik po zdjÄ™ciu nogi z pedaÅ‚u gazu. Wszystkie silniki sÄ… bardzo efektywne. Jednostka TDI 140 KM w wersji standardowej z manualnÄ…, 6-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ…, rozwijajÄ…ca prÄ™dkość 214 km/h, zużywa tylko 4,7 l/100 km (emisja CO2 125 g/km).
Pełna informacja prasowa w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)