FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe MINI Clubman oficjalnie!
Autor: PM  Dodano: 2007-07-31
Wyświetlono: 4385 razy
Nowe MINI Clubman oficjalnie!
Kto je widzi, chce nim jeździć. Niemal dokładnie rok po starcie nowej generacji, MINI rozszerza paletę modeli o równie innowacyjną i atrakcyjną koncepcję pojazdu. Zaskakująca stylistyka MINI Clubman wymyka się wszelkim kryteriom.
foto © BMW

Zaskakująca stylistyka MINI Clubman wymyka się wszelkim kryteriom. Auto jest z każdej perspektywy rozpoznawalne jako MINI, a niecodzienny kształt tyłu i nowe proporcje od razu przykuwają uwagę. MINI Clubman fascynuje typowymi dla marki zaletami i nowymi możliwościami. Siedząc za kierownicą, można cieszyć się niepohamowaną radością z jazdy – tak autentyczną jak w każdym MINI. A za przednimi fotelami zaczyna się nowy wymiar MINI z bogatym „życiem wewnętrznym” i ekstrawertyczną aurą. Połączenie typowego dla MINI feelingu ze świetnym komfortem siedzeń tylnych, wszechstronnym wykorzystaniem wnętrza i niepowtarzalną koncepcją drzwi sprawia, że MINI Clubman to naprawdę oryginalne auto.

Od razu rozpoznawalne jako MINI i prawdziwie innowacyjne – wyjątkowy charakter MINI Clubman widoczny jest już na pierwszy rzut oka. Linia dachu rozciąga się nad trzema słupkami i łączy się z charakterystycznym tyłem. Nowe, dwuczęściowe drzwi z otwieranymi na każdą sronę skrzydłami mają ciekawe, kontrastujące obramowanie. Obszerny bagażnik daje się elastycznie powiększać i bardzo łatwo ładować. Oprócz tego MINI Clubman po raz pierwszy jest oferowany jako samochód pięcioosobowy. Pasażerowie z tyłu mogą się cieszyć większą o 80 mm swobodą nóg w porównaniu z MINI. Dostęp do tyłu ułatwiają dodatkowe, otwierane w drugą stronę drzwi na zawiasach umieszczne zawsze po prawej strone pojazdu. Wszechstronne MINI Clubman jest interpretacją tradycyjnej koncepcji Kombi z płynnie wydłużonym tyłem, która podkreśla sportowy charakter auta, jak i jego funkcjonalność. Tym samym auto występuje jako nowoczesny następca trzech legendarnych samochodów: Moriss Mini Traveller, Austin Mini Countryman i Mini Clubman Estate, które w latach 60. zapoczątkowały sukces samochodów kompaktowych.

Premiera z trzema wersjami silników.
W chwili wejścia na rynek 10 listopada 2007 r. MINI Clubman oferowane będzie w trzech wariantach silnikowych. Na szczycie plasuje się MINI Cooper S Clubman z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l z turbosprężarką Twin Scroll, bezpośrednim wtryskiem benzyny i mocą 128 kW/175 KM przy 5 500 obr/min. MINI Cooper Clubman z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW/120 KM przy 6 000 obr/min z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów gwarantuje mnóstwo radości z jazdy i oszczędną eksploatację. Rolę szczególnie oszczędnego „siłacza“ pełni MINI Cooper D Clubman, którego wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l i mocy 80 kW/110 KM przy 4 000 obr/min zapewnia fascynującą elastyczność, a oprócz tego niewielkie zużycie paliwa i wzorcową emisję spalin. MINI Cooper D Clubman spala w cyklu pomiarowym UE 4,1 l/100 km, a jego emisja CO2 wynosi 109 g/km, co daje mu czołową pozycję pośród konkurencji.
Wszystkie jednostki napędowe prezentują najnowocześniejsze standardy budowy silników, na które wpływ miały doskonałe kompetencje BMW Group w tym zakresie. Silniki wyposażone są we wszystkie nowo wprowadzone w roku modelowym 2008 funkcje mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin, m.in. odzysk energii hamowania, funkcję Auto Start Stop i wskaźnik punktu zmiany biegu. Osiągi oraz parametry zużycia paliwa i emisji spalin są w MINI i MINI Clubman niemal identyczne.


Odważna stylistyka i pięcioro drzwi w całkowicie nowej konfiguracji.
Kto ceni sobie wyjątkowość również w jeździe autem, ma spore szanse, by stać się fanem MINI. Nowa generacja MINI – jedynego na świecie kompaktowego samochodu klasy premium – łączy fascynującą stylistykę z niewiarygodną zwinnością, najwyższą jakością i bezpieczeństwem, szerokimi możliwościami indywidualizacji auta i wzorcową wydajnością. MINI Clubman stanowi kolejne oblicze tej wszechstronności. W bezpośrednim porównaniu z MINI ma on dłuższą o 24 cm karoserię i większy o 8 cm rozstaw osi, który przekłada się na więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Nowe wymiary i związane z tym nowe możliwości nie pozostają w ukryciu. Wprost przeciwnie: MINI Clubman prezentuje swój potencjał poprzez śmiałą, ekstrawertyczną stylistkę.
W centrum uwagi stoi przy tym innowacyjna koncepcja drzwi. To wyjątkowe auto pięciodrzwiowe: oprócz drzwi kierowcy i pasażera samochód wyposażony jest w dodatkowe drzwi po prawej stronie i podwójne dzielone drzwi z tyłu. Podwójne drzwi są nowoczesną interpretacją autentycznego detalu klasycznego pierwowzoru auta.
Dodatkowe drzwi po prawej stronie zwane Clubdoor i otwierane w odwrotną stronę, zapewniają wygodny dostęp do siedzeń tylnych i witają pasażerów nieodpartym urokiem. Ze względów bezpieczeństwa dodatkowe drzwi można otworzyć tylko przy otwartych drzwiach przednich, co ma też pozytywny wpływ na ich wygląd. Drzwi Clubdoor nie mają bowiem zewnętrznej klamki i harmonijnie, niemal niewidocznie, komponują się z karoserią MINI Clubman.
Drzwi tylne z zawiasami zewnętrznymi otwierają się na boki i pozwalają na komfortowy załadunek dużych zakupów czy sprzętu sportowego. Chociaż MINI Clubman może mieć alternatywnie cztery lub pięć miejsc, a pasażerowie na tylnych siedzeniach mają sporo przestrzeni na nogi, to nawet przy postawionych oparciach siedzeń tylnych bagażnik ma całkiem sporą pojemność wynoszącą 260 l. Składane częściowo lub całkowicie siedzenia tylne, w opcjonalnej wersji całkowicie płaska powierzchnia załadunkowa oraz spora wysokość przestrzeni bagażowej czyni MINI Clubman jeszcze bardziej wszechstronnym. Kierowca Clubmana ma dzięki temu więcej swobody i możliwość spontanicznej reakcji na różne potrzeby transportowe. Na życzenie oferowana jest siatka bezpieczeństwa oddzielająca przestrzeń ładunkową od osobowej. Aby zapewnić zawsze dobrą widoczność z tyłu, tylne drzwi wyposażone są w oddzielne wycieraczki.


Nowoczesna interpretacja klasycznej koncepcji.
Dzielone drzwi tylne w MINI Clubman przywołują na myśl słynnych „przodków”: Austina Mini Countryman, Morrisa Mini Traveller i Mini Clubman Estate, które cieszyły się popularnością w latach 1960-1982. Klasyczne modele są dla MINI Clubman źródłem inspiracji, jednak wszystkie szczegóły odpowiadają koncepcji samochodu ma miarę XXI wieku. Jak duży potencjał tkwi w nowoczesnej interpretacji tego gatunku aut w imponujący sposób udowodniły już cztery warianty studyjne Clubmana. Najważniejsze elementy tych samochodów koncepcyjnych znajdują teraz zastosowanie w seryjnej produkcji MINI Clubman.
Również stylistyka MINI Clubman jest reminiscencją tradycyjnych pierwowzorów. Mamy tu hołd złożony niepowtarzalnym cechom stylistycznym wyrażający się w nowoczesnym przeniesieniu form i funkcjonalności na MINI Clubman. Tam, gdzie kiedyś z tyłu lśniło drewniane obramowanie i leżące na wierzchu zawiasy, dziś aerodynamiczne powierzchnie drzwi zlewają się harmonijnie ze słupkami C. Ich kolorystyka stanowi odniesienie do klasycznego wyglądu tyłu. Słupki C oraz zderzak MINI Clubman podkreślone są optycznie przez kontrastujący lakier, tworząc charakterystyczne obramowanie drzwi. Kolorystyka obramowania tylnych drzwi odpowiada przy tym zawsze lakierowi dachu, który w MINI Clubman utrzymany jest standardowo w kontrastującym z karoserią kolorze srebrnym lub czarnym. Na życzenie dach MINI Clubman może być również polakierowany w kolorze karoserii. W tym przypadku tylko słupki C wraz z górną częścią zderzaka utrzymane są w kontrastującym kolorze srebrnym lub czarnym, tak że charakterystyczny wygląd obramowania tylnych drzwi występuje we wszystkich modelach MINI Clubman.

Większa funkcjonalność, typowe dla MINI właściwości jezdne.
MINI kieruje ten nowy wariant pojazdu do aktywnych pasjonatów jazdy, którzy świadomie chcą się wyróżnić spośród codziennej jednostajności na drogach. Sportowy, charyzmatyczny samochód wyróżnia się wnętrzem o nowych, wszechstronnych możliwościach zastosowań. Mimo większego rozstawu osi i większego tylnego zwisu karoserii Clubman zachowuje typowe proporcje MINI z krótkimi zwisami. Jego właściwości jezdne cechuje fascynująca zwinność dająca wrażenie prowadzenia gokarta, co od zawsze kojarzone jest z marką MINI.
Nowa generacja układu jezdnego przystosowana specjalnie do MINI Clubman gwarantuje zawsze bezpieczne i sportowe prowadzenie auta. Prowadzenie kół osi przedniej przejmują kolumny MacPhersona. Zarówno podczas pokonywania zakrętów, jak i przyspieszania czy hamowania układ kierowniczy pozostaje niemal całkowicie wolny od wpływów napędu. Przy projektowaniu osi tylnej z wahaczem centralnym skorzystano z wiedzy BMW Group. To jedyna taka konstrukcja w segmencie MINI zapewniająca dzięki zaawansowanej kinematyce zawsze optymalny kontakt kół z nawierzchnią. Zastosowanie aluminiowych wahaczy zmniejsza masę pojazdu, a stabilizatory poprawiają dodatkowo pewne prowadzenie pojazdu. Zależnie od modelu zawieszenie MINI Cooper S Clubman jest jeszcze bardziej sportowe od i tak już sportowego w charakterze zawieszenia MINI Cooper Clubman i MINI Cooper D Clubman. We wszystkich wariantach nawet w obszarze granicznym pozostają jeszcze spore rezerwy bezpieczeństwa. W skład wyposażenia standardowym nowego MINI Cooper Clubman i nowego MINI Cooper D Clubman wchodzą 15-calowe obręcze kół. MINI Cooper S Clubman jeździ na 16-calowych obręczach z oponami Runflat, które umożliwiają kontynuację jazdy nawet przy całkowitej utracie ciśnienia.
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy EPAS (Electrical Power Assisted Steering) daje kierowcy doskonałe wyczucie nawierzchni. Sportowy i bezpośredni układ kierowniczy zmienia przełożenie stosownie do prędkości jazdy. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wyróżnia w porównaniu z tradycyjnymi układami znacznie mniejsza masa oraz działanie odpowiednie do zapotrzebowania, a więc oszczędzające energię. Elektryczny serwomotor pobiera energię tylko wtedy, gdy wspomaganie kierownicy jest rzeczywiście niezbędne i pożądane.
Sportowy układ jezdny MINI Clubman uzupełnia wydajny układ hamulcowy. W wyposażeniu standardowym znajduje się obok ABS układ elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD (Electronic Brakeforce Distribution) układ kontroli hamowania na zakrętach CBC (Cornering Brake Control) oraz układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z funkcją pomocy przy ruszaniu pod górę. Asystent hamowania w nowym MINI rozpoznaje hamowanie awaryjne i natychmiast wytwarza maksymalne ciśnienie hamowania, co skraca drogę hamowania do minimum.

Silniki: najwyższa wydajność w trzech wersjach mocy.
MINI Clubman już na starcie prezentuje nie tylko niepowtarzalną koncepcję i ekstrawertyczną stylistykę, ale i wyjątkowo atrakcyjne silniki. Trzy zaawansowane technicznie jednostki napędowe zaprojektowane specjalnie dla nowej generacji MINI gwarantują radość z jazdy i godną uwagi wydajność. Silniki MINI Clubman wyposażone są standardowo we wszystkie nowo wprowadzone w roku modelowym 2008 funkcje mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa.
Te inteligentne środki zwiększające wydajność pojazdu zwiększają też radość z jazdy. Doskonałym przykładem jest odzysk energii hamowania. System zarządzania energią sprawia, że moc silnika wykorzystywana jest głównie do napędu pojazdu, a energia elektryczna na potrzeby sieci pokładowej wytwarzana jest tylko wtedy, gdy samochód toczy się swobodnie lub hamuje. W tym celu alternator odłączany jest automatycznie w fazach napędu. Zużywana przez alternator w konwencjonalnych pojazdach moc jest tu wykorzystywana do jeszcze bardziej dynamicznego przyspieszenia. Zasilanie sieci pokładowej jest przy tym stale zapewnione, gdyż w momencie przejścia z fazy napędu do fazy swobodnego toczenia lub hamowania następuje włączenie alternatora.
We wszystkich modelach MINI Clubman ze skrzynią manualną nowa funkcja Auto Start Stop skutecznie eliminuje fazy biegu jałowego silnika. Układ powoduje samoczynne wyłączenie silnika, na przykład podczas postoju na światłach, po ustawieniu dźwigni zmiany biegów w pozycji neutralnej i zdjęciu nogi z pedału sprzęgła. W celu ponownego rozruchu sinika wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła. Silnik zostanie wtedy automatycznie i bezzwłocznie włączony. Funkcja Auto Start Stop pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie paliwa przede wszystkim w ruchu miejskim. Podczas każdego zatrzymania można w ten prosty sposób zmniejszyć zużycie energii i emisję do zera.
Dodatkowym wsparciem w oszczędnej jeździe MINI Clubman jest wskazanie punktu zmiany biegów. Funkcja ta – również w wyposażeniu standardowym – pozwala kierowcy MINI Clubman ze skrzynią manualną na maksymalnie oszczędną jazdę. Elektronika silnika analizuje stale prędkość obrotową, sytuację jazdy oraz pozycję pedału gazu i oblicza na tej podstawie najbardziej oszczędny bieg. Jeżeli wymagana jest zmiana biegu, na wyświetlaczu w desce rozdzielczej pod skalą obrotomierza pojawia się odpowiednia strzałka oraz cyfra wskazująca idealny bieg.
Maksymalną radość zmiany biegów daje bez wątpienia najwyższy model nowej serii: MINI Cooper S Clubman. Auto wyposażone jest w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 128 kW/175 KM przy 5 500 obr/min, którą czerpie z turbosprężarki Twin Scroll z bezpośredniego wtrysku benzyny. W zakresie od 1600 do 5 000 obr/min silnik generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm, który dzięki funkcji overboost można chwilowo zwiększyć nawet do 260 Nm. W ten sposób MINI Cooper S Clubman osiąga „setkę” w zaledwie 7,6 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 224 km/h. MINI Cooper S Clubman ma nie tylko imponujące osiągi, ale i niezwykle korzystny stosunek radości z jazdy do oszczędności. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,3 l na 100 km. Tym samym emisja CO2 wynosi w MINI Cooper S Clubman 150 g na kilometr.
Podobnie imponująco wypada w MINI Cooper Clubman stosunek temperamentu i zużycia. Czterocylindrowy silnik wolnossący również o pojemności 1,6 l wyposażony jest w układ płynnej regulacji skoku zaworów bazujący na układzie VALVETRONIC autorstwa BMW Group. Rozwiązanie to poprawia reakcję, kulturę pracy i wydajność silnika. Moc tej innowacyjnej jednostki wynosi 88 kW/120 KM przy 6 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 160 Nm wytwarzany jest przy 4 250 obr/min. MINI Cooper Clubman przyspiesza do 100 km/h w 9,8 s, a prędkość maksymalna to 201 km/h. Ze średnim spalaniem 5,5 l na 100 kilometrów w cyklu pomiarowym UE oraz emisją CO2 na poziomie 132 g/km, auto plasuje się w czołówce modeli benzynowych w tej klasie pojazdów.
W MINI Cooper D Clubman pracuje niezwykle efektywny czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l i mocy 80 kW/110 KM przy 4 000 obr/min. Specjalność nowego silnika wysokoprężnego o lekkiej konstrukcji aluminiowej to nowatorski układ bezpośredniego wtrysku oparty na technologii Common Rail oraz turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny zapewniająca niesamowity rozwój mocy we wszystkich zakresach obrotów. Funkcja overboost w MINI Cooper D Clubman pozwala na jeszcze bardziej dynamiczną i szybką reakcję silnika. Daje ona dokładnie ten sam efekt, co w szczególnie sportowym i mocnym MINI Cooper S Clubman: w zakresie od 1750 do 2 000 obr/min podnosi na krótko maksymalny moment obrotowy z 240 do 260 Nm.
Nowe MINI Cooper D Clubman przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 193 km/h. Swój dynamiczny charakter łączy z dużą oszczędnością. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE to tylko 4,1 l na 100 km, a emisja CO2 to zaledwie 109 g na kilometr.
Napęd przekazywany jest jak we wszystkich MINI na koła przednie. MINI Cooper S Clubman, MINI Cooper Clubman oraz MINI Cooper D Clubman wyposażone są standardowo w sześciobiegową skrzynię manualną. Na życzenie każdy z trzech wariantów można wyposażyć również w sześciobiegową skrzynię automatyczną. Skrzynia automatyczna oferuje też opcję ręcznej zmiany przełożeń za pomocą dźwigienek przy kierownicy.

Oryginalna stylistyka z typowymi cechami MINI.
Aż do słupka B wszystkie trzy warianty MINI Clubman są identyczne z analogicznymi modelami MINI Cooper, MINI Cooper D i MINI Cooper S. Wszystkie klasyczne elementy stylistyczne MINI zostały umiejętnie zaadaptowane również w MINI Clubman. Na przedzie widnieją charakterystyczne, duże, okrągłe reflektory, okrągłe światła pozycyjne i sześciokątna atrapa chłodnicy.
Chromowana obwódka na wysokości ramion otacza pojazd również w MINI Clubman i przebiega też przez drzwi tylne. Niezmieniona szerokość i niemal taka sama wysokość w połączeniu z płaską sylwetką i zwartymi proporcjami dają MINI Clubman tak samo zwinny wygląd, jak we wszystkich innych modelach MINI.
Typowe dla MINI są tzw. „wyspy” – komponenty stylistyczne, których kontury wydają się wisieć w powietrzu i nie dotykać karoserii. Lampy tylne MINI Clubman to niezwykle oryginalna interpretacja tych klasycznych elementów stylistycznych. W górnej części są lekko wygięte do wewnątrz, podążając dyskretnie za linią wyznaczoną przez obramowanie tylnych drzwi w kontrastującym lakierze. Tył prezentuje się elegancko, klarownie i bardzo „graficznie”, co podkreśla zwarty wygląd nowego modelu. Wersje modelowe noszą na tyle napis „Cooper”, „Cooper D” lub „Cooper S”. Napis Clubman umieszczony jest na prawej listwie progowej.

Ponad 40 zestawień kolorystycznych dla barwnej radości z jazdy.
Jazda MINI to zawsze więcej niż tylko przemieszczanie się z punktu A do B, to wyraz stylu życia. Tu na pierwszym planie stoi radość z jazdy i wyrazistej stylistyki. Jedną z nieodłącznych cech MINI Clubman jest możliwość indywidualizacji wyglądu auta: Do wyboru jest ponad 40 zestawień kolorystycznych. Paletę kolorów uzupełniają różnorodne akcesoria i bogaty wybór wyposażenia dodatkowego adresowanego specjalnie do MINI Clubman.
Ekskluzywnym kolorem MINI Clubman jest ciekawy lakier metalizowany Hot Chocolate prezentujący się szczególnie elegancko w połączeniu z dachem w kolorze karoserii i srebrnym obramowaniem tyłu. Do wyboru jest w sumie 12 kolorów lakieru: trzy niemetalizowane Chili Red, Pepper White i Mellow Yellow oraz dodatkowo do Hot Chocolate dalsze lakiery metalizowane Astro Black, Sparkling Silver, British Racing Green, Pure Silver, Lightning Blue, Nightfire Red, Dark Silver i Laser Blue.
Każdy jest artystą – dowolna aranżacja wnętrza.
Właściciel MINI Clubman może urządzić sobie wnętrze auta zgodnie z indywidualnym gustem. Zestawiać można cztery kolory wykończenia wnętrza i pięć wariantów Colour Line. We wszystkich modelach fotele oferowane są alternatywnie do wersji podstawowej również w tapicerce skórzano-materiałowej i skórzanej w różnych wersjach i kolorach. Szlachetny charakter MINI Clubman podkreślają bardzo stylowo listwy ozdobne, na przykład w opcjonalnej wersji English Oak czy z czarnym lakierem fortepianowym na wysoki połysk. Ofertę uzupełniają dwie standardowe listwy ozdobne i dalsze wersje opcjonalne Fluid Silver i Brushed Alloy
MINI Clubman jest niepowtarzalne – i to właśnie czyni je typowym MINI. Samochód świadomie interpretuje tradycyjną koncepcję Kombi i przekłada ją na współczesną „mowę kształtów”. Widać tu analogie z klasycznym Mini, które miało w programie również modele z całkowicie nowymi cechami. Podobnie jak nowa generacja MINI, również MINI Clubman jest wynikiem nowoczesnej interpretacji uwzględniającej wymogi, jakie spełniać musi samochód dwudziestego pierwszego wieku o całkowicie nowych możliwościach. Mnogość zalet MINI Clubman toruje mu drogę prekursora zupełnie nowego segmentu pojazdów. Marka MINI o charakterze premium ugruntowuje tym awangardowym modelem swoją wiodącą rolę w zakresie koncepcji, techniki i stylistyki małych samochodów.

Dane techniczne.
MINI Cooper S Clubman.
Karoseria MINI Cooper S Clubman MINI Cooper S Clubman
ze skrzynią automatyczną
Liczba drzwi/miejsc 3/4 3/4
Dł./szer./wys. (pojazd pusty) mm 3 958/1683/1432 3 958/1683/1432
Rozstaw osi mm 2 547 2 547
Rozstaw kół przednich/tylnych mm 1453/1461 1453/1461
Promień skrętu m 11,0 11,0
Pojemność zbiornika paliwa ok. l 50 50
Układ chłodzenia i ogrzewanie l 5,2 5,2
Olej silnikowy l 4,2 4,2
Olej przekładniowy wraz z napędem osi l bezobsługowy bezobsługowy
Masa własna wg normy DIN/UE1 kg 1205/1280 1230/1305
Ładowność wg DIN kg 485 485
Dopuszczalna masa całkowita wg DIN kg 1690 1715
Dop. obciążenie osi przedniej/tylnej kg 865/855 890/855
Dopuszczalna masa przyczepy2
hamowanej (12%)/ niehamowanej kg brak opcji brak opcji
Dopuszczalne obciążenie dachu/haka kg 75/– 75/–
Pojemność bagażnika wg DIN l 260–930 260–930
Opór powietrza cX x A 0,35 x 2,02 0,35 x 2,02
Silnik
Typ/liczba cylindrów/zaworów rzędowy/4/4 rzędowy/4/4
Sterownik silnika MED 17.2 MED 17.2
Pojemność skokowa cm3 1598 1598
Średnica/skok mm 77/85,8 77/85,8
Stopień sprężania : 1 10,5 : 1 10,5 : 1
Paliwo LO 91–98 91–98
Moc kW/KM 128/175 128/175
przy obrotach obr/min 5 500 5 500
Moment obrotowy Nm 240 (260 overboost) 240 (260 overboost)
przy obrotach obr/min 1600–5 000 1600–5 000
Instalacja elektryczna
Akumulator/miejsce montażu Ah/– 46/przód 46/przód
Alternator A/W 120/1680 120/1680
Układ jezdny
Zawieszenie kół przednich jednoprzegubowa kolumna MacPhersona z kompensacją efektu nurkowania przy hamowaniu
Zawieszenie kół tylnych wahacz wzdłużny z centralnymi wahaczami poprzecznymi, oś Z
Hamulce z przodu tarczowe, wentylowane tarczowe, wentylowane
Średnica mm 294 294
Hamulce z tyłu tarczowe tarczowe
Średnica mm 259 259
Systemy stabilizacji jazdy hydrauliczny podwójny układ hamulcowy z układem ABS, elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD) i układem kontroli hamowania na zakrętach (CBC) oraz układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z funkcją pomocy przy ruszaniu pod górę i układem kontroli trakcji (ASC+T)
opcjonalnie dyferencjał o ograniczonym poślizgu
mechaniczny hamulec postojowy działający na tylne koła
Układ kierowniczy zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
Całkowite przełożenie układu kierowniczego : 1 14,1 14,1
Rodzaj skrzyni biegów 6-biegowa skrzynia manualna 6-biegowa skrzynia automatyczna
Przełożenie skrzyni biegów I : 1 3,308 4,044
II : 1 2,130 2,371
III : 1 1,483 1,556
IV : 1 1,139 1,159
V : 1 0,949 0,852
VI : 1 0,816 0,672
R : 1 3,231 3,193
Przełożenie osi : 1 3,647 3,683
Opony 195/55 R16 87V RSC 195/55 R16 87V RSC
Obręcze kół 6,5J x 16, stop lekki 6,5J x 16, stop lekki
Osiągi
Obciążenie jednostkowe mocy wg DIN kg/kW 9,4 9,6
Pojemnościowy wskaźnik mocy kW/l 80,1 80,1
Przyspieszenie 0–100 km/h s 7,6 7,8
0–1000 m s 28,0 28,3
na 4./5. biegu 80–120 km/h s 5,9/7,6 –/–
Prędkość maksymalna km/h 224 219
Zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE
Cykl miejski l/100 km 8,0 9,8
Cykl pozamiejski l/100 km 5,3 5,4
Cykl mieszany l/100 km 6,3 7,0
Emisja CO2 g/km 150 168
Pozostałe
Klasa emisji spalin – Euro 4 Euro 4
Klasa pojazdu HPF/VK/TK –/–/– –/–/–
Prześwit mm 135 135



Źródło: BMW, Informacja Mototarget

 Pisaliśmy również
» Czas na w pełni elektryczne MINI!
» Mobilny pokój z widokiem na jezioro – ruszaj po przygodę z MINI Countryman Cooper S

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

MINI Clubman:
w lewo
MINI Clubman
© BMW
MINI Clubman
© BMW
MINI Clubman
© BMW
MINI Clubman
© BMW
MINI Clubman
© BMW
MINI Clubman
© BMW
MINI Clubman
© BMW
MINI Clubman
© BMW
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |