Potężniejszy silnik dla wyższej dynamiki jazdy.
Dwucylindrowy, przeciwsobny silnik w nowym R 1200 R to ta sama jednostka DOHC, która napÄ™dza modele R 1200 GS i R 1200 GS Adventure – a także R 1200 RT oraz R 1200 RS. Rozwija ona moc 92 kW/125 KM/7750/min oraz maksymalny moment obrotowy 125 Nm/6500/min. W porównaniu z silnikiem w poprzedniej generacji nie tylko zwiÄ™kszono moment obrotowy w caÅ‚ym zakresie obrotów, teraz jest on rozwijany o wiele bardziej jednorodnie. Spaliny sÄ… odprowadzane przez system „2 w 1” w dynamicznie wyglÄ…dajÄ…cym, stromo poprowadzonym tylnym tÅ‚umiku. Zmodyfikowany airbox i nowo uformowane chrapy wlotów powietrza i centralnie umieszczona chÅ‚odnica przyczyniajÄ… siÄ™ Å‚Ä…cznie do wysmuklenia sylwetki – tak pożądanego w roadsterach.
ABS, ASC i dwa tryby pracy w standardzie. Tryb Pro z dynamicznÄ… kontrolÄ… trakcji DTC jako opcjÄ….
Nowy R 1200 R jest seryjnie wyposażony w dwa tryby pracy/jazdy – „Rain” i „Road”. Poza systemem ABS standardowa specyfikacja obejmuje także automatycznÄ… kontrolÄ™ stabilnoÅ›ci ASC dla wyższej stabilnoÅ›ci przyspieszania. A po dokupieniu opcjonalnego trzeciego trybu jazdy „Pro”, nabywca dostanie od BMW jeszcze dynamicznÄ… kontrolÄ™ trakcji DTC z wykrywaniem kÄ…ta pochylenia, a także dwa dodatkowe tryby jazdy/pracy: „Dynamic” i „User”. Ten ostatni pozwala na indywidualizowanie zachowaÅ„ motocykla.
Stalowa rama rurowa mostkowa z silnikiem jako samowspierajÄ…cym elementem i zawieszenie kóÅ‚ na widelcu teleskopowym upside-down i wahaczu EVO Paralever to kolejne cechy nowego motocykla. Razem zapewniajÄ… znakomitÄ… precyzjÄ™ prowadzenia, dokÅ‚adność kierunkowa i sztywność podczas przyspieszania i hamowania byÅ‚y najwyższymi priorytetami – przy zachowaniu nadrzÄ™dnego celu: stworzenia roadstera zbudowanego zgodnie z zasadami BMW Motorrad i dynamicznego, zadowalajÄ…cego aktywnych kierowców, a przy tym imponujÄ…cego designem, którego jÄ™zyk nawiÄ…zuje do superbike'a S 1000 RR.
Opcjonalny system elektronicznego dostosowywania zawieszenia ESA wznosi dynamikę jazdy na nieznane dotąd wyżyny.
Ma dwie nastawy: „Road” i „Dynamic”, pozwala kierowcy na najwyższe bezpieczeÅ„stwo jazdy przy maksymalizacji osiÄ…gów i komfortu. ESA potrafi także automatycznie dostosować pracÄ™ zawieszenia do warunków jazdy i manewrów wykonywanych przez kierowcÄ™.
Wielofunkcyjny wyÅ›wietlacz z analogowym prÄ™dkoÅ›ciomierzem i komputerem pokÅ‚adowym to wielki skok w stronÄ™ nowej ery roadsterów.
Prędkość odczytać można z normalnego, analogowego prędkościomierza, ale obecny obok komputer pokładowy na życzenie pokaże ogromną masę pożytecznych i pożądanych informacji.
Nowy motocykl dostępny jest w trzech wariantach kolorystyki i wykończenia, podkreślających jego wyjątkowy charakter. Bazowym kolorem jest niemetalizowany Cordoba Blue, jako numer 2 do wyboru jest zestawienie niemetalizowanej bieli z wyścigową czerwienią, a 3. to szary metalik z ramą w ciemnoszarym macie.