-
Innowacyjne oprogramowanie daje bardziej przestrzenny i głębszy dźwięk
-
Bang & Olufsen Sound System z dwunastoma głośnikami
-
DźwiÄ™k 3D – kolejny krok w rozwoju techniki
Ingolstadt, 28 lipca 2014 r. Nowe Audi TT jest dowodem na innowacyjność, także w branży HiFi. SprzÄ™t muzyczny Bang & Olufsen Sound System nowego coupé wykorzystuje innowacyjne oprogramowanie Symphoria, dostarczajÄ…ce fascynujÄ…cych przeżyć muzycznych.
Bang & Olufsen Sound System wykorzystujÄ…cy program Symphoria zamontowano w najlepiej wyposażonej wersji nowego TT. Procesor za pomocÄ… mikrofonu analizuje wszystkie niepożądane dźwiÄ™ki wewnÄ…trz pojazdu, by zoptymalizować moc i jakość dochodzÄ…cej do uszu sÅ‚uchaczy muzyki. DziÄ™ki wspóÅ‚pracy z nawigacjÄ… MMI Navigation plus, dźwiÄ™k odtwarzany jest w formacie 5.1 Surround. Wzmacniacz o mocy 680 watów steruje dwunastoma gÅ‚oÅ›nikami, w tym dwoma centralnymi i dwoma zabudowanymi w drzwiach gÅ‚oÅ›nikami basowymi. Oprócz walorów dźwiÄ™kowych, system wyróżnia siÄ™ również niecodziennÄ… stylistykÄ…: ozdobiona logo duÅ„skiego producenta HiFi listwa z epoksydowanego aluminium przebiega u brzegów gÅ‚oÅ›ników niskotonowych, a wÄ…ski Å›wiatÅ‚owód oÅ›wietla je biaÅ‚ymi diodami.
DziÄ™ki temu sprzÄ™towi, Audi poÅ‚ożyÅ‚o kolejny kamieÅ„ milowy w podnoszeniu jakoÅ›ci przeżyć muzycznych w samochodzie. Wspólnie z Fraunhofer Institut für Integrierte Schaltungen w Erlangen zajmujÄ…cym siÄ™ ukÅ‚adami scalonymi, Audi stworzyÅ‚o SymphoriÄ™ – oprogramowanie do optymalizacji i odtwarzania sygnaÅ‚ów dźwiÄ™kowych. W pierwszym etapie, program za pomocÄ… analizy semantycznej oddziela poszczególne skÅ‚adniki dźwiÄ™ku w obrÄ™bie jednego sygnaÅ‚u audio. Potem te wydzielone obiekty dźwiÄ™kowe odtwarza we wnÄ™trzu samochodu. DźwiÄ™k zyskuje na wymiarze i gÅ‚Ä™bi oraz daje zupeÅ‚nie nowe wrażenie przestrzenne. Każdy pasażer ma zapewniony odbiór o doskonaÅ‚ej jakoÅ›ci i wyjÄ…tkowej precyzji.
Audi już od lat montuje w swoich samochodach sprzÄ™t nagÅ‚aÅ›niajÄ…cy wiodÄ…cych marek. W roku 2005, w Audi A8, zadebiutowaÅ‚ Bang & Olufsen Advanced Sound System, zapewniajÄ…cy dźwiÄ™k najwyższej jakoÅ›ci. W roku 2012 sprzÄ™t tej marki zawitaÅ‚ do klasy samochodów kompaktowych, pojawiajÄ…c siÄ™ w Audi A3 trzeciej generacji. Oprogramowanie Symphoria to pierwszy krok Audi na drodze ku 3DSound – technologii, którÄ… Audi zaprezentowaÅ‚o po raz pierwszy w 2013 roku na wystawie Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas. DziÄ™ki rozwiÄ…zaniu 3D-Sound, dźwiÄ™k sÅ‚yszany jest przestrzennie i daje wrażenie, jakby dobiegaÅ‚ z wysokoÅ›ci, znad gÅ‚ów sÅ‚uchaczy.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Koncern Audi w roku 2013 dostarczyÅ‚ klientom okoÅ‚o 1 575 500 samochodów marki Audi. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki, Audi A3, zostaÅ‚ wyróżniony nadawanym przez jury zÅ‚ożone z dziennikarzy z caÅ‚ego Å›wiata tytuÅ‚em „World Car of the Year 2014” (Å›rednie, Å‚Ä…czne zużycie paliwa: 7,1 – 3,2 l/100 km, Å›rednia emisja CO2: 165 – 85 g/km). W caÅ‚ym roku przedsiÄ™biorstwo osiÄ…gnęło przychody w wysokoÅ›ci 49,9 miliardów Euro, a jego wynik operacyjny wyniósÅ‚ 5,03 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach caÅ‚ego Å›wiata, a produkcja odbywa siÄ™ w zakÅ‚adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (WÄ™gry), w Brukseli (Belgia), w BratysÅ‚awie (SÅ‚owacja), Martorell (Hiszpania), w KaÅ‚udze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery ringi rozpoczęły również produkcjÄ™ samochodów w Foshan (Chiny). W roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. SpóÅ‚kami należącymi w 100% do Audi AG sÄ… miÄ™dzy innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ WÅ‚ochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/WÅ‚ochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 73 500 pracowników, z czego 52 500 w Niemczech.
W latach 2014 - 2018 koncern planuje inwestycje rzÄ™du 22 miliardów Euro, gÅ‚ównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykÅ‚ada dużą wagÄ™ do korporacyjnej odpowiedzialnoÅ›ci, a w swej strategii ustanowiÅ‚o zasadÄ™ zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. DÅ‚ugoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.