Najlepiej sytuacja rozwija się w USA. To pięćdziesiąty z kolei miesiąc, w którym Audi bije rekordy sprzedaży w Stanach Zjednoczonych
Ingolstadt, 9 marca 2015 r. Audi AG nadal notuje wzrosty sprzedaży. Pomimo wprowadzenia odmłodzonych wersji modeli A1 i Q3 w Europie oraz pomimo skróconego miesiąca sprzedaży w Chinach, firma przekroczyła wyniki sprzedaży z lutego zeszłego roku. W ubiegłym miesiącu auta z czterema pierścieniami na masce wybrało około 122 550 klientów. To więcej o 4,2 procent, w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Bardzo duży wzrost odnotowały: dostępna już teraz na całym świecie rodzina modeli A3 (+47,4%) i najnowsza generacja A6 (+10,8%). Od początku roku, na całym świecie, kluczyki do swoich Audi odebrało 260 250 klientów, o 7,4 procent więcej niż w styczniu i w lutym roku ubiegłego.
„Kontynuujemy nasz globalny wzrost. W lutym, sprzedaż we wszystkich regionach świata ponownie się zwiększyła” — mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Najnowsza wersja Audi A6, która już w najbliższych tygodniach znajdzie się również w ofercie salonów w USA, radzi sobie bardzo dobrze i zapewnia nam dodatkową siłę rozpędu.”
Na całym świecie, sprzedaż odnoszącego ogromne sukcesy luksusowego modelu wzrosła w lutym o 10,8 procent, odnotowując liczbę około 20 650 wprowadzonych na rynek samochodów. W Europie sprzedaż Audi A6 podskoczyła o 11,8 procent.
W naszym regionie świata, jeden na trzech klientów wybiera szczególnie wydajną wersję – Audi A6 ultra. Diametralnie, zwłaszcza na innych kontynentach, wzrósł popyt na modele z rodziny A3. Spowodowało to zwiększenie dostaw tego samochodu o 47,4 procent, do około 28 850 egzemplarzy.
Ten kompaktowy model segmentu premium, w Ameryce Północnej pojawił się wiosną 2014 r. W lutym tego roku, to właśnie A3 oraz model Q3 najbardziej przyczyniły się do kolejnego wzrostu wyników sprzedaży w Stanach Zjednoczonych: o 5,3 procent, do 11 455 aut. Dzięki temu, Audi of America odnotowuje pięćdziesiąty z rzędu rekordowy pod względem sprzedaży miesiąc, kontynuując w ten sposób najdłuższą w dziejach amerykańskiego rynku premium passę. Amerykańscy dealerzy przygotowują się również na przyjęcie modeli A6 i A7 najnowszej generacji, które mają dotrzeć do ich salonów wiosną. Stany Zjednoczone to w tej chwili największy rynek sprzedaży Audi A7.
W Europie, luty stał pod znakiem pojawienia się w sprzedaży nowych A1 i Q3. Najnowsze wersje obu modeli stopniowo zastępowały w salonach swoich poprzedników. Pomimo tego, sprzedaż Audi w stosunku do wyniku z lutego zeszłego roku wzrosła o 4,2 procent, do około 60 250 aut. Łączna sprzedaż czterech pierścieni na Starym Kontynencie wzrosła o 4,4 procent, co odpowiada liczbie 116 550 sprzedanych egzemplarzy. Niemcy ponownie osiągnęły wysoki, dwucyfrowy wzrost, o 16,9%, co daje 25 502 klientów w lutym. Motorem sprzedaży nad Łabą i Renem były modele luksusowe. Łączna sprzedaż Audi A6, A7, Q7 i A8 wzrosła tam gwałtownie, aż o 23,2 procent. Dla odmiany we Francji, luty 2015 r. zakończył się wynikiem niższym niż rok temu (-5,9 procent, 4808 aut). Sprzedaż na poziomie z 2014 r. odnotowano ponownie we Włoszech (+0,1 procent, 4206 pojazdów), a przekroczono w Hiszpanii (+4,1%, 4320 sztuk). Utrzymująca się trudna sytuacja rynkowa w Rosji, znalazła odbicie również w spadku sprzedaży Audi, o 28,0 procent, do 2092 samochodów w lutym. Dla kontrastu, sprzedaż znacznie wzrosła w Szwecji (+10,3 procent, 1322 samochodów) i w Turcji (+22,4 procent, 1353 aut). W obu tych krajach ponadprzeciętny sukces osiągnęła rodzina modeli A6.
W Chinach, wersja A6 z wydłużonym rozstawem osi jest najlepiej sprzedającym się autem klasy premium. W lutym, sprzedaż w tym kraju wzrosła o 18,9 procent, do 10 168 egzemplarzy. Sprzedaż w tym miesiącu trwała krócej z uwagi na obchody chińskiego Nowego Roku. Audi na chińskim rynku zakończyło luty wzrostem sprzedaży o 4,2 procent i liczbą 33 712 przekazanych klientom aut. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku, w Państwie Środka, Audi oddało do rąk nabywców 84 960 samochodów klasy premium, o 10,5 procent więcej niż rok temu.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach
|
|
luty 2015
|
luty 2014
|
Różnica w stosunku do lutego 2014 r.
|
łącznie 2015
|
łącznie 2014
|
Różnica w stosunku do 2014 r.
|
Świat
|
122 550
|
117 545
|
+4,2%
|
260 250
|
242 396
|
+7,4%
|
Europa
|
60 250
|
57 845
|
+4,2%
|
116 550
|
111 603
|
+4,4%
|
- Niemcy
|
25 502
|
21 806
|
+16,9%
|
45 306
|
39 232
|
+15,5%
|
- Wielka Brytania
|
4990
|
4820
|
+3,5%
|
16 643
|
15 603
|
+6,7%
|
- Francja
|
4808
|
5109
|
-5,9%
|
8906
|
9156
|
-2,7%
|
- Włochy
|
4206
|
4 202
|
+0,1%
|
8078
|
8021
|
+0,7%
|
- Hiszpania
|
4320
|
4149
|
+4,1%
|
7831
|
7431
|
+5,4%
|
- Polska
|
578
|
859
|
-32,7%
|
1057
|
1232
|
-14,2%
|
- Rosja
|
2092
|
2905
|
-28,0%
|
3502
|
4528
|
-22,7%
|
USA
|
11 455
|
10 881
|
+5,3%
|
22 996
|
20 982
|
+9,6%
|
Meksyk
|
1045
|
1011
|
+3,4%
|
2118
|
2035
|
+4,1%
|
Brazylia
|
1223
|
1115
|
+9,7%
|
2554
|
2224
|
+14,8%
|
Chiny
(włączając Hong Kong)
|
33 712
|
32 358
|
+4,2%
|
84 960
|
76 884
|
+10,5%
|
Koncern Audi w roku 2014 dostarczył klientom około 1 741 100 samochodów marki Audi. W roku 2013, przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 49,9 miliardów Euro, a jego zysk operacyjny wyniósł 5,03 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery pierścienie rozpoczęły również produkcję samochodów w Foshan (Chiny). W połowie roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 80 000 pracowników, z czego 55 800 w Niemczech. W latach 2015 - 2019 koncern planuje inwestycje rzędu 24 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.