Globalna promocja
Małe, elektryczne samochody będą służyły do transportu głów państw oraz delegacji VIP-ów po terenach Wielkiego Pałacu Konstantynowskiego w Strelnej podczas odbywającego się w Petersburgu szczytu G20 (5 i 6 września).
Przykuwający uwagę mediów z całego świata szczyt G20 to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych, ale także znakomita okazja do promocji globalnych aspiracji firmy Mitsubishi oraz jej pionierskich modeli, od czysto elektrycznego Mitsubishi i-MiEV po nadchodzący, hybrydowy, elektryczny model Outlander PHEV.
Zerowa emisja CO2 w Rosji
Sukces ten należy przypisać firmie MMC Rus, czyli oficjalnemu dystrybutorowi produktów Mitsubishi Motors w Rosji*, oraz bardzo pozytywnemu nastawieniu rosyjskiego rynku do nowych technologii w przemyśle samochodowym. Ponadto warto podkreślić aktywną działalność promocyjną MMC Rus propagującą zerową emisję CO2 na tamtejszym rynku.
W Rosji produkty Mitsubishi Motors w oficjalnej dystrybucji pojawiły się w sierpniu 1991 roku, a w ich sprzedaż w roku podatkowym 2012 wyniosła 80 tys. sztuk. Premiera Mitsubishi i-MiEV odbyła się tam w 2011 roku, czyli dokładnie 20 lat po wejściu firmy na rosyjski rynek. Do września 2013 roku nabywców znalazło tam około 200 sztuk tego modelu.
* Od 2009 roku rynek rosyjski obsługiwany jest przez spółkę joint venture (Mitsubishi Corporation oraz Rolf Group), do której w 2012 roku dołączyła firma Mitsubishi Motors Corporation, tym samym tworząc konsorcjum MMC Rus.