Podobnie jak Audi A6 e-tron concept pokazane w 2021 r., Audi A6 Avant e-tron concept bazuje na przyszÅ‚oÅ›ciowej Elektrycznej Platformie Premium (PPE) opracowanej pod przewodnictwem Audi i jest napÄ™dzane w peÅ‚ni elektrycznie. JednoczeÅ›nie, przy tych samych wymiarach co A6 Sportback e-tron, jest emanacjÄ… nowej koncepcji stylistycznej. Nadwozie o dÅ‚ugoÅ›ci 4,96 m, szerokoÅ›ci 1,96 m i wysokoÅ›ci 1,44 m sprawia, że samochód ten plasuje siÄ™ w segmencie pojazdów luksusowych. Jego linie stanowiÄ… konsekwentne rozwiniÄ™cie wspóÅ‚czesnego formalnego jÄ™zyka Audi. ZnaczÄ…ce elementy, takie jak zamkniÄ™ty grill osÅ‚ony chÅ‚odnicy Singleframe i ciÄ…gÅ‚y pas Å›wiateÅ‚ tylnych, podkreÅ›lajÄ… jego pokrewieÅ„stwo z innymi napÄ™dzanymi elektrycznie modelami rodziny e-tron.
Model stylistyki zewnętrznej debiutującego w marcu 2022 r. Audi A6 Avant e-tron concept nie jest już wynikiem prostego ćwiczenia stylistycznego, tak jak to było w przypadku wersji Sportback. Wprost przeciwnie. Jego linie i eleganckie proporcje antycypują przyszłe modele produkcyjne Audi i oferują wgląd w to, jak dynamicznie i szykownie wyglądać będą napędzane elektrycznie pojazdy Audi segmentu luksusowego.
„PokazujÄ…c Audi A6 Avant e-tron concept oferujemy bardzo konkretnÄ… wizjÄ™ przyszÅ‚ych modeli seryjnych opartych o platformÄ™ technologicznÄ… PPE” — mówi czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG ds. rozwoju technicznego, Oliver Hoffmann. „Zajmujemy siÄ™ nie tylko elektryfikacjÄ… peÅ‚nej sukcesów, 45-letniej historii wersji Avant. Najbardziej zależy nam na tym, by nasze umiejÄ™tnoÅ›ci techniczne pozwoliÅ‚y nam dodać do niej wykrzyknik. A ten wykrzyknik to 800-woltowy system pokÅ‚adowy, moc Å‚adowania do 270 kW i osiÄ…gany w testach WLTP zasiÄ™g nawet 700 km.
NoszÄ…cy znaczek A6 koncepcyjny pojazd ma swoje miejsce w rodzinie znanych modeli biznesowych marki rodem z Ingolstadt. Ta rodzina pojazdów - do roku 1994 jako Audi 100 - od 1968 r. reprezentuje markÄ™ w jednym z najbardziej licznych segmentów na Å›wiecie. Model Avant tej linii na rynku pojawiÅ‚ siÄ™ po raz pierwszy w roku 1977, jako rewolucyjna i zaprojektowana z dużym Å‚adunkiem emocji reinterpretacja samochodu typu kombi.
W modelach typu Avant, których dynamiczne linie Å‚Ä…czÄ… siÄ™ z dużą dozÄ… pÅ‚ynnoÅ›ci, Audi wypracowaÅ‚o nowy typ samochodu, który czÄ™sto jest kopiowany przez konkurencjÄ™. Avant, termin pochodzÄ…cy od avant garde i sloganu reklamowego Audi z 1995 roku, to sÅ‚owo, które siÄ™ przyjęło: piÄ™kne samochody kombi marki Audi sÄ… nazywane Avant.
Technika PPE gwarantuje, że to, co sugerujÄ… linie samochodu, bÄ™dzie siÄ™ rzeczywiÅ›cie przekÅ‚adać na standard okreÅ›lany dynamicznymi parametrami jazdy. A6 Avant to auto przydatne w codziennym użytkowaniu, którym można też pokonywać dÅ‚ugie trasy. Oznacza to, że w przyszÅ‚oÅ›ci, w zależnoÅ›ci od ukÅ‚adu napÄ™dowego i wariantu modelu, Audi A6 e-tron bÄ™dzie miaÅ‚o zasiÄ™g do 700 km (w standardzie WLTP). Najmocniejsze modele z tej serii bÄ™dÄ… przyspieszać od 0 do 100 km/h w niecaÅ‚e cztery sekundy. Parametry modeli Sportback i Avant tylko nieznacznie od siebie odbiegajÄ….
PiÄ™kny i przestronny tyÅ‚ Audi A6 Avant nie jest jedynÄ… rzeczÄ…, która czyni z niego mistrza w dziedzinie magazynowania - w podwójnym znaczeniu tego sÅ‚owa. UkÅ‚ad napÄ™dowy i technologia akumulatorów również uzasadniajÄ… ten tytuÅ‚. DziÄ™ki systemowi 800 V i możliwoÅ›ci Å‚adowania mocÄ… do 270 kW, w ciÄ…gu zaledwie 10 minut, na stacji szybkiego Å‚adowania można zgromadzić energiÄ™ wystarczajÄ…cÄ… do przejechania okoÅ‚o 300 kilometrów.
Charakterystyczna dla modeli typu e-tron: stylistyka
Wymiary Audi A6 Avant e-tron concept (dÅ‚ugość 4,96 m, szerokość 1,96 m i wysokość 1,44 m) jasno wskazujÄ…, że jest to przedstawiciel wyższej klasy pojazdów — tej samej, w której obecnie znajdujÄ… siÄ™ modele serii Audi A6/A7. DziÄ™ki dynamicznym proporcjom i eleganckim liniom, wÅ‚Ä…cznie z typowÄ… dla marki stylistykÄ… tylnej części auta, od razu wiadomo, że jest to pojazd, którego koncepcja powstaÅ‚a w tunelu aerodynamicznym.
Aerodynamika zawsze odgrywaÅ‚a kluczowÄ… rolÄ™ w dÅ‚ugiej historii sukcesów Audi w klasie luksusowej. Wartość Cx modelu Audi 100 / C3 - mistrza Å›wiata w aerodynamice we wszystkich klasach - jest legendarna: dziÄ™ki wartoÅ›ci Cx wynoszÄ…cej 0,30, Audi już w roku 1982 znacznie przewyższaÅ‚o swoich konkurentów, a nastÄ™pnie przez wiele lat utrzymywaÅ‚o tÄ™ przewagÄ™.
Teraz rodzina napÄ™dzanych elektrycznie koncepcyjnych modeli Audi A6 e-tron pisze nowy rozdziaÅ‚ historii sukcesu, po raz kolejny udowadniajÄ…c, że marka Audi zawsze Å‚Ä…czy formÄ™ z funkcjonalnoÅ›ciÄ…, tworzÄ…c miÄ™dzy nimi doskonaÅ‚Ä… symbiozÄ™. WspóÅ‚czynnik oporu powietrza Cx modelu Sportback wynoszÄ…cy zaledwie 0,22 jest w elektrycznym segmencie C bezprecedensowy. Wartość Cx wersji Avant o ekspansyjnej linii dachu jest wyższa o zaledwie 0,02 jednostki. MówiÄ…c jÄ™zykiem laika: oznacza to, że samochód charakteryzuje siÄ™ minimalnym oporem aerodynamicznym, co przekÅ‚ada siÄ™ przede wszystkim na niższe zużycie energii, a tym samym na wiÄ™kszy zasiÄ™g. JednoczeÅ›nie precyzyjne dostrojenie w tunelu aerodynamicznym, po raz kolejny przyniosÅ‚o projekt organiczny i w najmniejszych szczegóÅ‚ach charakteryzujÄ…cy siÄ™ wyjÄ…tkowÄ… elegancjÄ… i harmoniÄ….
Duże 22-calowe koÅ‚a i krótkie zwisy, pÅ‚aska kabina i dynamiczny Å‚uk dachu, nadajÄ… Avantowi proporcje wyraźnie nawiÄ…zujÄ…ce do samochodu sportowego.
Brak ostrych krawÄ™dzi skutkuje na caÅ‚ej karoserii pÅ‚ynnymi przejÅ›ciami miÄ™dzy powierzchniami wypukÅ‚ymi i wklÄ™sÅ‚ymi, a także powstawaniem miÄ™kkich cieni. Audi A6 e-tron concept wydaje siÄ™ monolitem, jakby zostaÅ‚ odlany z pojedynczej formy, szczególnie gdy patrzy siÄ™ na niego z boku.
Dach delikatnie opadajÄ…cy ku tyÅ‚owi z ukoÅ›nym sÅ‚upkiem D, to cecha typowa dla okien Audi Avant. SÅ‚upek D „wyrasta” ze stabilnej podstawy tylnej części pojazdu w sposób wyjÄ…tkowo aerodynamiczny. PrzykuwajÄ…ce wzrok nadkola quattro wydatnie podkreÅ›lajÄ… szerokość pojazdu i sÄ… jednoczeÅ›nie organicznie zintegrowane z powierzchniami bocznymi.
Nadkola poÅ‚Ä…czono specjalnie wyrzeźbionym obszarem ponad partiÄ… progów kryjÄ…cym zespóÅ‚ akumulatorów, co podkreÅ›la czarny panel — element stylistyczny stanowiÄ…cy obecnie cechÄ™ charakterystycznÄ… floty elektrycznych pojazdów marki Audi. Typowe dla modeli Audi e-tron sÄ… też smukÅ‚e wirtualne lusterka zewnÄ™trzne umieszczone przy podstawie sÅ‚upka A.
PatrzÄ…c na pojazd z przodu, od razu widać, że Audi A6 e-tron concept jest zasilany energiÄ… elektrycznÄ…. Jego cechÄ… charakterystycznÄ… jest duży, zabudowany grill osÅ‚ony chÅ‚odnicy Singleframe, którego dolnÄ… krawÄ™dź stanowiÄ… gÅ‚Ä™bokie wloty powietrza chÅ‚odzÄ…cego ukÅ‚ad napÄ™dowy, akumulator i hamulce. PÅ‚askie osÅ‚ony reflektorów siÄ™gajÄ… daleko na boki rozciÄ…gniÄ™tej w poziomie przedniej części pojazdu, podkreÅ›lajÄ…c horyzontalnÄ… architekturÄ™ karoserii.
WpÅ‚yw tunelu aerodynamicznego na wyglÄ…d tylnej części nadwozia jest niezaprzeczalny. Górna część tyÅ‚u zostaÅ‚a uksztaÅ‚towana tak, by stworzyć aerodynamicznie funkcjonalnÄ…, biegnÄ…cÄ… dookoÅ‚a krawÄ™dź oddzielajÄ…cÄ…. Tylny spojler z kolorowym wykoÅ„czeniem wizualnie podkreÅ›la wydÅ‚użonÄ…, poziomo zorientowanÄ… sylwetkÄ™ A6 Avant e-tron concept. Spojler ten ma również istotny wpÅ‚yw na przepÅ‚yw powietrza, poprawiajÄ…c aerodynamikÄ™.
W dolnej części tylnego dyfuzora znajdujÄ… siÄ™ dwa duże wyloty powietrza, zintegrowane z powierzchniÄ… zderzaka. Elementy te, również z kolorowymi wykoÅ„czeniami, kierujÄ… powietrze przepÅ‚ywajÄ…ce pod pojazdem w taki sposób, który zmniejsza turbulencje. To doskonaÅ‚e poÅ‚Ä…czenie zmniejszonego oporu aerodynamicznego i zminimalizowanej siÅ‚y noÅ›nej.
SportowÄ… sylwetkÄ™ tego pojazdu podkreÅ›la ciepÅ‚y odcieÅ„ szaroÅ›ci o nazwie Neptune Valley. W cieniu lakier ten wyglÄ…da nowoczeÅ›nie i dyskretnie, ale peÅ‚nej krasy nabiera w sÅ‚oÅ„cu, kiedy to dziÄ™ki dziaÅ‚aniu specjalnych pigmentów miÄ™kko otula pojazd w opalizujÄ…ce zÅ‚ocienie.
OÅ›wietlenie z każdej perspektywy — technika Å›wiateÅ‚
PÅ‚askie reflektory przednie i Å›wiatÅ‚a tylne sÄ… wÄ…skie i wtopione w kompozycjÄ™ ogólnÄ… linii pojazdu. Technika Å›wiateÅ‚ cyfrowych Matrix LED i OLED umożliwia osiÄ…gniÄ™cie maksymalnej jasnoÅ›ci i szerokiego wachlarza funkcji nawet na minimalnej powierzchni. ZespóÅ‚ projektantów i konstruktorów oÅ›wietlenia Audi po raz kolejny wykonaÅ‚ wspaniaÅ‚Ä… pracÄ™ - w tym samochodzie koncepcyjnym zastosowano wiele nowych funkcji i opcji personalizacji jednostek oÅ›wietlenia.
Po obu stronach karoserii umieszczono po trzy niewielkie projektory LED o wysokiej rozdzielczoÅ›ci, które po otwarciu drzwi zmieniajÄ… ziemiÄ™ pod pojazdem w scenÄ™ — niewielkie, dynamicznie rozszerzane efekty Å›wietlne witajÄ… pasażerów komunikatem w ich wÅ‚asnym jÄ™zyku.
PoÅ‚Ä…czenie funkcji bezpieczeÅ„stwa i estetyki zawsze miaÅ‚o dla Audi szczególne znaczenie. Dlatego maÅ‚e projektory o wysokiej rozdzielczoÅ›ci wyÅ›wietlajÄ… również na ziemi symbole ostrzegawcze: na przykÅ‚ad informujÄ… rowerzystów, że za chwilÄ™ otworzÄ… siÄ™ drzwi pojazdu.
Cztery inne projektory LED o wysokiej rozdzielczoÅ›ci — w niewidoczny sposób wbudowane w narożniki pojazdu — odwzorowujÄ… sygnaÅ‚ kierunkowskazu. WyglÄ…d tych projekcji można zmienić, dostosowujÄ…c je do różnych rynków i przepisów regionalnych.
Cyfrowe reflektory przednie Digital Matrix LED osiÄ…gajÄ… jakość niemalże kinowÄ…. Jeżeli na przykÅ‚ad Audi A6 Avant e-tron concept jest podczas Å‚adowania akumulatorów zaparkowane przy jakiejÅ› Å›cianie, kierowca i pasażerowie mogÄ… spÄ™dzić ten czas grajÄ…c w wyÅ›wietlane na tej Å›cianie gry wideo. Zamiast na maÅ‚ym ekranie w kabinie, bÄ™dÄ… widzieli wirtualne krajobrazy rozgrywanej gry na Å›cianie w formacie XXL — a wszystko to dziÄ™ki reflektorom Digital Matrix LED.
Tylna część pojazdu koncepcyjnego jest wyposażona w cyfrowe elementy OLED nowej generacji, które tworzÄ… nieprzerwany pas Å›wietlny i dziaÅ‚ajÄ… jak wyÅ›wietlacz. Można ich również użyć do stworzenia prawie nieograniczonej liczby wariacji spersonalizowanych cyfrowych sygnatur Å›wietlnych i dynamicznych Å›wiateÅ‚ dostosowanych do gustu klienta.
NowoÅ›ciÄ… w Å›wiatÅ‚ach tylnych jest trójwymiarowa architektura cyfrowych elementów OLED, która - dostosowana do ksztaÅ‚tu nadwozia - umożliwia idealne zintegrowanie nocnego designu z ogólnym wyglÄ…dem. DziÄ™ki temu, dynamiczny pokaz Å›wietlny można oglÄ…dać nie tylko w dwóch wymiarach, jak to miaÅ‚o miejsce dotychczas, ale z imponujÄ…cym efektem przestrzennym 3D.
Rozumie siÄ™ samo przez siÄ™, że te Å›wiatÅ‚a tylne, tak samo jak przednie, speÅ‚niajÄ… wymogi projektantów w zakresie tradycyjnych funkcji oÅ›wietlenia pojazdu, czyli pozwalajÄ… widzieć i być widzianym. Droga przed pojazdem jest wyraźnie i jasno oÅ›wietlona dziÄ™ki reflektorom, które inteligentnie dostosowujÄ… siÄ™ do sytuacji na drodze, pogody i otoczenia, a także umożliwiajÄ… komunikacjÄ™ z innymi użytkownikami drogi. Z tyÅ‚u, wyjÄ…tkowo jasne, jednorodne, poÅ‚Ä…czone cyfrowe Å›wiatÅ‚a OLED o wysokim kontraÅ›cie, pozwolÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci znacznie zwiÄ™kszyć poziom bezpieczeÅ„stwa na drogach.
Dodatkowo, możliwość projekcji obrazu na ziemi wokóÅ‚ pojazdu, po raz pierwszy pozwala rozszerzyć zakres komunikacji poza pojazd. DziÄ™ki funkcjom inteligentnej Å‚Ä…cznoÅ›ci, A6 e-tron concept wysyÅ‚a innym użytkownikom drogi sygnaÅ‚y wizualne.
PPE — wysoki przeÅ›wit i maksymalne obniżenie podczas jazdy
Platforma PPE zostaÅ‚a zaprojektowana wyÅ‚Ä…cznie z myÅ›lÄ… o ukÅ‚adach napÄ™dowych zasilanych z akumulatorów. Dlatego pozwala w peÅ‚ni wykorzystać wszystkie zalety tej techniki. Kluczowym elementem przyszÅ‚ej floty bazujÄ…cej na PPE jest moduÅ‚ akumulatora umieszczony miÄ™dzy osiami, który w A6 Avant e-tron concept magazynuje okoÅ‚o 100 kWh energii. Wykorzystanie caÅ‚ej podstawy pojazdu umożliwia uzyskanie stosunkowo pÅ‚askiego ukÅ‚adu akumulatora. Oznacza to, że możliwe bÄ™dzie wykorzystanie tej platformy zarówno w pojazdach z wysokim przeÅ›witem, jak i samochodach o zdecydowanie dynamicznej, niskiej architekturze — takich jak na przykÅ‚ad Audi A6 Avant — bez wprowadzania zmian do architektury bazowej.
Wielkość akumulatora i rozstaw osi pojazdów osadzonych na PPE można skalować, a tym samym wykorzystać w różnych segmentach rynku. Jednak ich wspólnym mianownikiem bÄ™dzie stosunek dość dużego rozstawu osi i bardzo krótkich zwisów. To, w poÅ‚Ä…czeniu z dużymi koÅ‚ami, da proporcje podstawowe, które sÄ… wprost doskonaÅ‚e — nie tylko w kategoriach stylistyki. Użytkownicy przyszÅ‚ych modeli PPE skorzystajÄ… z dużego rozstawu osi, który przeÅ‚oży siÄ™ na dÅ‚uższe wnÄ™trze pojazdu i wiÄ™cej miejsca na nogi z przodu i z tyÅ‚u, co jest zaletÄ… kluczowÄ… we wszystkich segmentach. Ponadto pojazdy elektryczne sÄ… również zwykle bardziej przestronne dziÄ™ki nieobecnoÅ›ci tunelu Å›rodkowego – w samochodzie w peÅ‚ni elektrycznym po prostu nie jest on potrzebny.
Pomimo braku tunelu i waÅ‚u napÄ™dowego, klienci Audi nie bÄ™dÄ… musieli rezygnować z flagowego elementu: napÄ™du quattro. PrzyszÅ‚a rodzina modeli bazujÄ…cych na PPE bÄ™dzie obejmowaÅ‚a wersje z jednym silnikiem elektrycznym zamontowanym na osi przedniej i jednym na osi tylnej. Za pomocÄ… systemu elektronicznej koordynacji bÄ™dÄ… one na żądanie zapewniaÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a i pozwolÄ… uzyskać doskonaÅ‚Ä… równowagÄ™ miÄ™dzy dynamikÄ… jazdy i wydajnoÅ›ciÄ… energetycznÄ…. Dodatkowo rodzina pojazdów e-tron bÄ™dzie również zawieraÅ‚a wersje podstawowe zoptymalizowane pod kÄ…tem minimalnego zużycia energii i maksymalnego zasiÄ™gu. W tym przypadku napÄ™d pojazdu zapewniaÅ‚ bÄ™dzie pojedynczy silnik elektryczny zamontowany na osi tylnej.
Dwa silniki elektryczne w Audi A6 Avant e-tron concept mogą zapewnić łączną moc wyjściową 350 kW i moment obrotowy rzędu 800 Nm.
KoÅ‚a przednie Audi A6 e-tron sÄ… poÅ‚Ä…czone piÄ™ciowahaczowÄ… osiÄ… specjalnie zoptymalizowanÄ… pod kÄ…tem pojazdów elektrycznych. OÅ› tylna jest wielowahaczowa. W modelu koncepcyjnym zamontowano zawieszenie pneumatyczne Audi z adaptacyjnymi amortyzatorami.
A6 Avant e-tron — mistrz magazynowania
Sercem napÄ™du pojazdu koncepcyjnego Audi A6 Avant e-tron concept — i wszystkich modeli w przyszÅ‚oÅ›ci bazujÄ…cych na PPE — bÄ™dzie 800-woltowa technika Å‚adowania akumulatora. Podobnie jak we wczeÅ›niejszym modelu Audi e-tron GT quattro, zapewnia ona możliwość naÅ‚adowania akumulatora mocÄ… do 270 kW w bardzo krótkim czasie na stacjach szybkiego Å‚adowania. Ta rewolucyjna technika po raz pierwszy pojawi siÄ™ w segmencie samochodów klasy Å›redniej i luksusowej.
W ten sposób A6 Avant stanie siÄ™ mistrzem magazynowania - w podwójnym tego sÅ‚owa znaczeniu - nie tylko ze wzglÄ™du na przestronny tyÅ‚. Technika PPE daje czas Å‚adowania zbliżony do tradycyjnego postoju na tankowanie samochodu napÄ™dzanego silnikiem spalinowym. Wystarczy 10 minut, by naÅ‚adować akumulator do poziomu wystarczajÄ…cego do przejechania ponad 300 kilometrów. W mniej niż 25 minut można naÅ‚adować akumulator Audi A6 Avant e-tron concept o pojemnoÅ›ci 100 kWh od 5 do 80 procent.
ZasiÄ™g do 700 km — w zależnoÅ›ci od wybranego ukÅ‚adu napÄ™dowego i mocy wyjÅ›ciowej — sprawia, że modele z rodziny Audi A6 e-tron idealnie nadajÄ… siÄ™ na dÅ‚ugie podróże. Ponadto ich zasiÄ™g i prÄ™dkość Å‚adowania dotrzymujÄ… kroku pojazdom spalinowym, dziÄ™ki czemu stajÄ… siÄ™ doskonaÅ‚ymi pojazdami speÅ‚niajÄ…cym codzienne potrzeby: od krótkich wyjazdów do sklepu, po dÅ‚uższe trasy pokonywane podczas wyjazdu na wakacje.
Pod wzglÄ™dem wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci dynamicznych, Audi A6 e-tron concept - co jest typowe dla samochodu elektrycznego - rzeczywiÅ›cie przewyższa swoich rywali z silnikami spalinowymi. DziÄ™ki wysokiemu momentowi obrotowemu już od pierwszych obrotów, nawet podstawowe modele zaprojektowane z myÅ›lÄ… o wydajnoÅ›ci przyspieszajÄ… do 100 km/h w mniej niż siedem sekund. A w modelach najwyższej klasy o wysokich osiÄ…gach, czas ten można skrócić nawet do znacznie poniżej czterech sekund.
Platforma PPE — wszechstronna, elastyczna, elektryczna
W 2018 r. zadebiutowaÅ‚ pierwszy w peÅ‚ni elektryczny pojazd seryjny marki Audi — Audi e-tron. Od tamtego czasu marka systematycznie i szybko realizuje szeroko zakrojony plan wprowadzania mobilnoÅ›ci elektrycznej w caÅ‚ej gamie produktów. Po Audi e-tron SUV i e-tron Sportback, w lutym 2021 r. zadebiutowaÅ‚ dynamiczny e-tron GT quattro – osadzony na nowej platformie technologicznej opracowanej wspólnie z Porsche AG. Zaledwie dwa miesiÄ…ce później swoje premiery miaÅ‚y Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron — dwa wyjÄ…tkowe SUV-y w segmencie aut kompaktowych, bazujÄ…ce na wspólnej dla Grupy Volkswagen platformie technologicznej MEB.
Modele koncepcyjne Audi A6 e-tron Sportback i Avant sÄ… pierwszymi czÅ‚onkami rodziny pojazdów — poczÄ…tkowo w segmencie C, a później również w segmentach B i D — opartymi o kolejnÄ… innowacyjnÄ… platformÄ™ technologicznÄ…: ElektrycznÄ… PlatformÄ™ Premium, w skrócie PPE. Ten system moduÅ‚owy jest rozwijany pod przewodnictwem Audi we wspóÅ‚pracy z Porsche AG. Pierwsze seryjne pojazdy Audi zbudowane na platformie PPE bÄ™dÄ… sukcesywnie przedstawiane w 2023 r.
PPE to pierwsza platforma zaprojektowana z myÅ›lÄ… o zastosowaniu w gamie pojazdów popularnych, w tym w SUV-ach i CUV-ach o wysokim przeÅ›wicie, a także w samochodach nisko zawieszonych, stanowiÄ…cych część kluczowego asortymentu Audi, na przykÅ‚ad w serii Audi A6. SÄ… też plany rozszerzenia asortymentu PPE na segment B, który od dekad jest segmentem najliczniej sprzedawanym przez Audi.
DziÄ™ki PPE pojazdy elektryczne bÄ™dÄ… teraz atrakcyjne także dla klientów, którzy preferujÄ… koncepcje samochodów spoza segmentu SUV - na przykÅ‚ad Avant, który jest charakterystyczny dla tej marki.
W ten sposób Audi może skutecznie rozszerzyć gamÄ™ pojazdów elektrycznych w swoim portfolio - poprzez wysokonakÅ‚adowe segmenty B i C. Ponadto, dziÄ™ki korzyÅ›ciom skali, możliwe bÄ™dzie zastosowanie technologii klasy luksusowej i różnych wersji modelowych w szerokiej gamie modeli, która nie ma sobie równych na rynku premium.