|
|
Lexus zadbał o kobiety
|
Dodano: 2017-01-03
Wyświetlono: 1244 razy
|
Według badań przeprowadzonych w Ameryce Północnej i Europie, kobiety mają znaczący wpływ na co najmniej 80% decyzji o zakupie auta. Jednocześnie w mniejszym stopniu przywiązują się do jednej marki niż mężczyźni, co stanowi duże wyzwanie dla producentów.
|
foto © Lexus |
|
|
Lexus USA uruchomiÅ‚ unikatowÄ… inicjatywÄ™, której celem jest stworzenie takich warunków w salonach sprzedaży i serwisach marki, aby kobiety czuÅ‚y siÄ™ w nich jak u siebie. PomysÅ‚odawczyniÄ… akcji jest Peggy Turner, wiceprezydent Lexus USA.
Kobiety zmieniajÄ… rynek motoryzacyjny
Koncerny motoryzacyjne próbujÄ… przyciÄ…gać klientki na różne sposoby. Jednym z nich jest projektowanie aut z myÅ›lÄ… o nawet drobnych szczegóÅ‚ach majÄ…cych uÅ‚atwić życie kobietom-kierowcom. Dobrym przykÅ‚adem jest minivan z haczykiem na torebkÄ™ we wnÄ™trzu. Mimo to kobiety nie reagujÄ… na wszelkiego rodzaju zachÄ™ty tak, jak projektanci i specjaliÅ›ci od marketingu by sobie życzyli. Nowe dane na temat trendów wÅ›ród klientek salonów samochodowych pokazujÄ…, że wbrew nadziejom producentów kobiety nie przywiÄ…zujÄ… siÄ™ do marek tak bardzo jak mężczyźni.
„Kobiety chÄ™tniej niż mężczyźni korzystajÄ… z leasingu, czemu rynek ten zawdziÄ™cza nowÄ… falÄ™ wzrostu” – powiedziaÅ‚ Robert Karwel, senior manager w dziale motoryzacji kanadyjskiego J.D. Power. – „W ciÄ…gu ostatnich 4 lat kobiety częściej decydowaÅ‚y siÄ™ na tÄ™ formÄ™ finansowania. Kiedy jednak wracajÄ… na rynek po nowy samochód, nie sÄ… tak lojalne jak mężczyźni”.
Te tendencje sÄ… szczególnie charakterystyczne dla pokolenia Y. Te dwie grupy klientów – kobiety i pokolenie urodzone w dwóch ostatnich dekadach XX wieku – od dawna stanowiÄ… zagadkÄ™ dla producentów samochodów, co potwierdzajÄ… badania firmy konsultingowej Frost & Sullivan.
W obecnych czasach, kiedy trudno jest przewidywać wielkość sprzedaży, statystyki z podziaÅ‚em na pÅ‚cie staÅ‚y siÄ™ ważnym kompasem. W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i niektórych krajach Europy prawo jazdy ma wiÄ™cej kobiet niż mężczyzn. Mimo że na fakturach sprzedaży częściej widniejÄ… mężczyźni jako kupujÄ…cy, kobiety wpÅ‚ywajÄ… na 80–90 procent decyzji zakupowych. WedÅ‚ug danych J.D. Power, w Kanadzie kobiety stanowiÄ… 41 procent nabywców samochodów. Ich udziaÅ‚ mógÅ‚by być jednak znacznie wyższy. „Rynek kobiecy to wciąż niezagospodarowany potencjaÅ‚” – twierdzi Robert Karwel.
SUV-y samochodami dla kobiet
Jest tak nadal pomimo tego, że rok 2016 przejdzie do historii jako rok SUV-ów. A z badaÅ„ rynku zleconych przez niemal wszystkich producentów jasno wynika, że kobiety ceniÄ… samochody funkcjonalne, które uÅ‚atwiajÄ… życie, do których SUV-y zdecydowanie należą. Dlatego w tym roku zadebiutowaÅ‚o caÅ‚kiem sporo uterenowionych aut wszelkiego rodzaju – sportowych, kompaktowych czy subkompaktowych crossoverów, a także luksusowych SUV-ów.
Zazwyczaj auta te nie byÅ‚y projektowane specjalnie z myÅ›lÄ… o kobietach (do takiego postÄ™powania zniechÄ™ciÅ‚ przypadek Range Rovera Evoque reklamowanego przez VictoriÄ™ Beckham, który przez mÄ™skich klientów zostaÅ‚ caÅ‚kowicie odrzucony). Jednak nie od dziÅ› wiadomo, że kobiety kierowcy bardzo lubiÄ… SUV-y, dlatego modele tego rodzaju to kolejny sposób na przyciÄ…gniÄ™cie kobiecej części klienteli.
Jakość kontaktów z klientem kluczem do sukcesu
Praktyka pokazuje, że atrakcyjne samochody to nie wszystko. Mark Wakefield, konsultant motoryzacyjny z firmy AlixPartners podkreÅ›la, że aby zdobyć lojalność kobiet, producenci muszÄ… skupić siÄ™ na obsÅ‚udze klienta. „Utrzymanie klienta jest o wiele bardziej korzystne niż przyciÄ…ganie nowego. Jednym z kluczowych czynników decydujÄ…cych o lojalnoÅ›ci sÄ… odczucia nabywców w kontaktach z markÄ…” – powiedziaÅ‚ Wakefield.
Lexus otwiera siÄ™ na kobiety
Peggy Turner, wiceprezydent Lexusa w Stanach Zjednoczonych, caÅ‚kowicie zgadza siÄ™ z tÄ… opiniÄ…. Turner jest autorkÄ… nowej inicjatywy o nazwie Lexus Difference. CzÅ‚onkini zarzÄ…du Lexusa odpowiedzialna za podtrzymywanie relacji z klientami, wprowadziÅ‚a w ogólnokrajowej sieci dealerskiej zmianÄ™ o charakterze kulturowym. Jej gÅ‚ównym zaÅ‚ożeniem jest, aby klientki Lexusa czuÅ‚y siÄ™ jak najlepiej w kontaktach z salonami sprzedaży i serwisami. Lexus Difference zostaÅ‚o wprowadzone w niemal 200 salonach Lexusa w Stanach Zjednoczonych.
„Lexus Difference to nie jest wielka rewolucja, raczej ewolucja. Gdy skupiliÅ›my siÄ™ na szczegóÅ‚ach, efekt spodobaÅ‚ siÄ™ zarówno kobietom, jak i mężczyznom” – skomentowaÅ‚a Peggy Turner. – „Bardziej zadowoleni z kontaktów z naszÄ… markÄ… sÄ… w szczególnoÅ›ci Amerykanie reprezentujÄ…cy różne kultury oraz pokolenie Y” – dodaÅ‚a.
Lexus Difference – klientki sÄ… wymagajÄ…ce
Koncentracja na szczegóÅ‚ach oznacza m.in. wiÄ™kszÄ… różnorodność czasopism w poczekalni, uwzglÄ™dniajÄ…cÄ… zainteresowania różnych grup klientów, pokazy kulinarne znanych mistrzów kuchni, spotkania przedsiÄ™biorczych kobiet, kÄ…ciki zabaw dla dzieci, a także szkolenia dla pracowników dotyczÄ…ce komunikacji z klientkami oraz interpretacji mowy ciaÅ‚a. Lexus dostarczyÅ‚ nawet dealerom swój unikalny zapach rozpylany przez klimatyzacjÄ™. ZaczÄ™to także przykÅ‚adać wiÄ™kszÄ… wagÄ™ do odpowiedniego wyglÄ…du pracowników kontaktujÄ…cych siÄ™ z klientami. „JesteÅ›my markÄ… luksusowÄ…, dlatego chcemy wyglÄ…dać równie elegancko jak goÅ›cie naszych salonów” – podkreÅ›liÅ‚a Peggy Turner.
Na Lexus Difference skÅ‚ada siÄ™ wiele pomysÅ‚ów i inicjatyw, jednak firma nie narzuca niczego dealerom. Turner podkreÅ›la, że każdy salon może wybrać takie dziaÅ‚ania, które mu odpowiadajÄ…. „Chcemy, żeby zmiany byÅ‚y naturalne, organiczne, a nie wystudiowane. Zależy nam, żeby klientki i klienci czuli siÄ™ w salonach Lexusa jak w domu” – zaznaczyÅ‚a wiceprezydent Lexus USA. Jeden z dealerów miaÅ‚ wÅ‚asny pomysÅ‚ na to, by bardziej otworzyć siÄ™ na kobiety. Wraz z organizacjÄ… harcerskÄ… Girl Scouts of America opracowaÅ‚ nowÄ… odznakÄ™ sprawnoÅ›ci. Å»eby na niÄ… zasÅ‚użyć, skautki uczÄ… siÄ™ podstawowej obsÅ‚ugi samochodu – m.in. jak zmieniać opony i sprawdzać poziom oleju.
|
|
Źródło: theglobeandmail.com, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Jak japoÅ„ska kultura wpÅ‚ynęła na nowego Lexusa UX?
|
» Technologia dźwiÄ™ku w nowym Lexusie ES
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|
[1]234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192939495969798991001011021031041051061071081091101111121131141151161171181191201211221231241251261271281291301311321331341351361371381391401411421431441451461471481491501511521531541551561571581591601611621631641651661671681691701711721731741751761771781791801811821831841851861871881891901911921931941951961971981992002012022032042052062072082092102112122132142152162172182192202212222232242252262272282292302312322332342352362372382392402412422432442452462472482492502512522532542552562572582592602612622632642652662672682692702712722732742752762772782792802812822832842852862872882892902912922932942952962972982993003013023033043053063073083093103113123133143153163173183193203213223233243253263273283293303313323333343353363373383393403413423433443453463473483493503513523533543553563573583593603613623633643653663673683693703713723733743753763773783793803813823833843853863873883893903913923933943953963973983994004014024034044054064074084094104114124134144154164174184194204214224234244254264274284294304314324334344354364374384394404414424434444454464474484494504514524534544554564574584594604614624634644654664674684694704714724734744754764774784794804814824834844854864874884894904914924934944954964974984995005015025035045055065075085095105115125135145155165175185195205215225235245255265275285295305315325335345355365375385395405415425435445455465475485495505515525535545555565575585595605615625635645655665675685695705715725735745755765775785795805815825835845855865875885895905915925935945955965975985996006016026036046056066076086096106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296306316326336346356366376386396406416426436446456466476486496506516526536546556566576586596606616626636646656666676686696706716726736746756766776786796806816826836846856866876886896906916926936946956966976986997007017027037047057067077087097107117127137147157167177187197207217227237247257267277287297307317327337347357367377387397407417427437447457467477487497507517527537547557567577587597607617627637647657667677687697707717727737747757767777787797807817827837847857867877887897907917927937947957967977987998008018028038048058068078088098108118128138148158168178188198208218228238248258268278288298308318328338348358368378388398408418428438448458468478488498508518528538548558568578588598608618628638648658668678688698708718728738748758768778788798808818828838848858868878888898908918928938948958968978988999009019029039049059069079089099109119129139149159169179189199209219229239249259269279289299309319329339349359369379389399409419429439449459469479489499509519529539549559569579589599609619629639649659669679689699709719729739749759769779789799809819829839849859869879889899909919929939949959969979989991000100110021003100410051006100710081009101010111012101310141015101610171018101910201021102210231024102510261027102810291030103110321033103410351036103710381039104010411042104310441045104610471048104910501051105210531054105510561057105810591060106110621063106410651066106710681069107010711072107310741075107610771078107910801081108210831084108510861087108810891090109110921093109410951096109710981099110011011102110311041105110611071108110911101111111211131114111511161117111811191120112111221123112411251126112711281129113011311132113311341135113611371138113911401141114211431144114511461147114811491150115111521153115411551156115711581159116011611162116311641165116611671168116911701171117211731174117511761177117811791180118111821183118411851186118711881189119011911192119311941195119611971198119912001201120212031204120512061207120812091210121112121213121412151216121712181219122012211222122312241225122612271228122912301231123212331234 Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów |
|
|
|