Lexus LC 500 i Bentley Continental Supersports walczyÅ‚y o prymat w tej samej z czterech konkursowych kategorii, jednak ich porównanie nie byÅ‚o sprawÄ… prostÄ…, bo oba auta różniÄ… siÄ™ podejÅ›ciem do wielu aspektów koncepcji GT.
Masywny Bentley pokonuje bezwÅ‚adność swych dwóch i póÅ‚ ton masy dziÄ™ki siedmiusetkonnemu, szeÅ›ciolitrowemu silnikowi W12 twin turbo o maksymalnym momencie obrotowym ponad 1000 Nm. CiemnÄ… kolorystykÄ™ nadwozia i wnÄ™trza ożywiajÄ… cokolwiek groteskowe czerwone i biaÅ‚e elementy pikowanej tapicerki foteli, majÄ…ce zaznaczyć sportowy charakter auta. Jurorzy docenili bogactwo wyposażenia, Å›wietne osiÄ…gi i rasowy, lecz niezbyt gÅ‚oÅ›ny dźwiÄ™k silnika, choć nie wszyscy byli zadowoleni z zachowania Bentleya na torze. WÄ…tpliwoÅ›ci budziÅ‚ też konserwatywny charakter majÄ…cego już swoje lata modelu.
Nowy Lexus LC 500, choć niemal tak samo dÅ‚ugi, jak Continental, waży niemal o póÅ‚ tony mniej – dlatego piÄ™ciolitrowy silnik o mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm zapewnia mu bardzo dobrÄ… dynamikÄ™. Dziennikarze podkreÅ›lili stabilność samochodu w zakrÄ™tach dziÄ™ki znakomitej pracy zawieszenia a także precyzjÄ™ ukÅ‚adu kierowniczego. Wysoko oceniono też bardzo szybkÄ…, 10-stopniowÄ… skrzyniÄ™ biegów, pozwalajÄ…cÄ… wykorzystać optymalne parametry silnika. Ogromne wrażenie zrobiÅ‚ gang wolnossÄ…cego V8, który fanów motoryzacji literalnie zmusza do odwrócenia gÅ‚owy w stronÄ™ przejeżdżajÄ…cego auta.
UzasadniajÄ…c swój wybór, dziennikarze magazynu Road & Track napisali, że Lexus LC 500 najlepiej speÅ‚nia definicjÄ™ grand tourera klasy premium: pozwala wygodnie i stylowo podróżować, a jednoczeÅ›nie daje radość z ostrej jazdy, pozwalajÄ…c wÅ‚aÅ›ciwie wykorzystać pedaÅ‚ gazu w zakrÄ™tach. Urzeka przy tym wyrafinowanym designem i... kosztuje niemal trzy razy mniej od Bentleya Continental Supersports.
Lexus LC 500 znalazÅ‚ siÄ™ w finaÅ‚owej czwórce konkursu, a tytuÅ‚ wyczynowego samochodu roku przypadÅ‚ ostatecznie niesamowitemu, futurystycznemu McLarenowi 720S.