W porównaniu ze swym poprzednikiem, nowy IS, którego ca艂kowita d艂ugo艣膰 wynosi 4665 mm, jest o 80 mm d艂u偶szy i o 10 mm szerszy. Zwis przedni jest d艂u偶szy tylko o 10 mm, a rozstaw osi wyd艂u偶ono o 70 mm do 2800 mm.
Oprócz nowej stylizacji nadwozia i wn臋trza, samochód wyró偶nia si臋 nowoczesnymi technologiami, jak na przyk艂ad dwustrefow膮 klimatyzacj膮 z elektrostatycznymi prze艂膮cznikami dotykowymi do sterowania temperatur膮. Przesuwanie palcem w gór臋 lub w dó艂 wzd艂u偶 prze艂膮cznika w kszta艂cie s艂upka, pozwala na ustawienie temperatury z dok艂adno艣ci膮 0,5 stopnia C.
Na pok艂adzie znalaz艂 si臋 równie偶 7-calowy, kolorowy wy艣wietlacz o wysokiej rozdzielczo艣ci, z którym mo偶e pracowa膰 jeden z dwóch typów systemów multimedialnych: Lexus Display Audio (LDA) lub Electro Multi Vision Navigation (EMVN). W po艂膮czeniu z systemem EMVN Lexus oferuje zestaw audio firmy Mark Levinson, który sk艂ada si臋 z 12-kana艂owego cyfrowego wzmacniacza klasy D o mocy 835 W oraz 15 g艂o艣ników.
Nowy IS b臋dzie dost臋pny w dwóch wersjach - IS 250 z silnikiem benzynowym V6 o pojemno艣ci 2,5 litra oraz IS 300h: pierwszym IS, który b臋dzie wyposa偶ony w nap臋d hybrydowy Lexus Hybrid Drive.
W pe艂ni hybrydowy uk艂ad nap臋dowy wersji IS 300h 艂膮czy silnik elektryczny o mocy 143 KM z nowym silnikiem benzynowym o pojemno艣ci 2,5 litra i mocy 181 KM. Ca艂kowita moc zespo艂u nap臋dowego przekazywana na ko艂a tylne za po艣rednictwem bezstopniowej przek艂adni sterowanej elektronicznie (E-CVT) wynosi 223 KM. Samochód rozp臋dza si臋 od 0-100 km/h w 8,3 sekundy i osi膮ga maksymaln膮 pr臋dko艣膰 200 km/h. Z drugiej strony 艣rednie zu偶ycie paliwa nowej wersji Lexusa z nap臋dem hybrydowym wynosi 4,3 l/100 km, a emisja utrzymuje si臋 na poziomie CO2 99 g/km.
Nowy IS 250 b臋dzie dost臋pny w Europie, z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 nap臋dzaj膮cym tylne ko艂a. Rozwija on moc 207 KM przy 6400 obr/min i moment obrotowy 250 Nm przy 4800 obr/min, rozp臋dzaj膮c auto od 0-100 km/h w 8,1 sekundy i pozwalaj膮c rozwin膮膰 mu pr臋dko艣膰 maksymaln膮 225 km/h.
Sprzeda偶 modelu w Europie rozpocznie si臋 w po艂owie 2013 roku.