Nowy zakład usytuowany jest w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Budowę nowej fabryki rozpoczęto na początku 2005 roku. Wartość inwestycji wyniosła 10 milionów euro. W otwarciu uczestniczyła rodzina Kirchhoff - Senior rodu Dr Jochen F. Kirchhoff, kierujący Grupą wraz ze swoimi trzema synami, z których dwóch Arndt Guenter oraz Wolfgang, byli obecni. Wśród gości byli obecni miedzy innymi Romuald Rytwiński - Dyrektor Generalny GM Manufacturing Poland, Władysław Ortyl - Wiceminister w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, Zygmunt Frankiewicz - Prezydent Gliwic, Piotr Wojaczek - Prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Teresa Korycińska, zastępca dyrektora Departamentu Instrumentów Wsparcia w Ministerstwie Gospodarki.
Zaproszeni goście mogli podczas zwiedzania zakładu poznać proces produkcji. Kirchhoff Polska Assembly oddział II produkuje metalowe elementy do struktur nadwozi samochodowych (body structural assemblies), głównie do modelu Opel Zafira.
Proces technologiczny polega głównie na zgrzewaniu, do którego wykorzystywane są najnowszej generacji roboty zgrzewalnicze. Obecnie wyłącznym Klientem zakładu jest koncern General Motors, dla którego Kirchhoff dostarcza części do zakładów na terenie Europy i oczywiście Polski. Zakład działający już od początku 2006 roku zatrudnia obecnie 150 pracowników.
Obecnie zakład przygotowany jest do produkcji 155 tysięcy samochodów rocznie, ale modułowa konstrukcja budynku pozwala na szybką rozbudowę i podwojenie w krótkim czasie mocy produkcyjnych.
Grupa Kirchhoff na świecie:
Największa część Grupy, czyli Kirchhoff Automotive, producent części do nadwozi samochodowych posiada 16 fabryk w Niemczech, Portugalii, Hiszpanii, Francji, Polsce, Irlandii, Meksyku i na Węgrzech. W 2005 roku Kirchhoff Automotive osiągnął obrót na poziomie 365 mln EUR (wzrost o 20% wobec 2004 roku) i zatrudnieniu około 2700 osób. Części wyprodukowane przez Kirchhoff Automotive montowane są także w samochodach marek GM/Opel, Ford, Volkswagen, Audi, BMW, Daimler-Chrysler, Renault, Seat, Suzuki, Volvo.
Kirchhoff Automotive w Polsce
Polska historia Kirchhoff Automotive rozpoczęła się pod koniec XX wieku. W 1999 roku powstał pierwszy zakład produkcyjny Kirchhoff Automotive Polska w Mielcu, zbudowany w ramach inwestycji greenfield, kosztem blisko 20 milionów Euro. Obecnie osiąga roczne obroty ponad 60 milionów Euro i zatrudnia 560 osób, a łączna wartość zainwestowanego kapitału sięga 40 milionów Euro. Mielecka fabryka dostarcza części do samochodów Ford Focus, Mondeo i C-Max, Opel Agila, Zafira, Astra i Vectra, Suzuki Ignis, Swift, SX-4, VW Polo, Passat, Caddy, VW Tuareg, Porsche Cayenne, BMW 3 i 5, Mercedes S-Klasse i wielu innych.
Od 2004 roku działa w Gliwicach, na terenie Zakładów Mechanicznych BUMAR Łabędy drugi zakład Kirchhoff Automotive w Polsce - Kirchhoff Polska Assemby, produkujący części nadwoziowe na potrzeby fabryki GM Manufacturing Poland. Kirchhoff Automotive zainwestował w zakład w Łabędach 10 milionów złotych. Zatrudnienie wynosi blisko 90 pracowników, w 2005 roku osiągnięto obroty ponad 70 milionów złotych.