Zbudowany kosztem 70 milionów dolarów amerykaÅ„skich, nowoczesny obiekt zajmuje powierzchniÄ™ ponad 17 tyÅ›. metrów kwadratowych i mieÅ›ci siÄ™ na terenie byÅ‚ego PóÅ‚nocnoamerykaÅ„skiego Centrum Logistycznego Hondy.
Nowa fabryka, która jest trzecim zakÅ‚adem produkcyjnym Hondy w USA, znajduje siÄ™ w pobliżu centrum badawczo-rozwojowego Honda R&D Americas, Inc. Ohio Center, w którym projektowany jest nowy supersamochód oraz w sÄ…siedztwie fabryki Hondy w Marysville. Performance Manufacturing Center znajduje siÄ™ również blisko Honda Engineering North America, Inc., centrum rozwoju najnowoczeÅ›niejszych technologii produkcyjnych.
W nowym centrum produkcyjnym pracÄ™ znajdzie okoÅ‚o 100 wysoce wyspecjalizowanych pracowników Hondy, zatrudnionych obecnie w innych jednostkach firmy w Ohio. Jednostki napÄ™dowe nowego modelu również bÄ™dÄ… skÅ‚adane w Ohio, w fabryce silników Hondy, zlokalizowanej w miejscowoÅ›ci Anna.
Nad nowÄ… generacjÄ… modelu NSX, która w Europie sprzedawana bÄ™dzie jako Honda, a w USA* jako Acura, pracuje zespóÅ‚ badawczo-rozwojowy pod kierunkiem projektantów i inżynierów z Honda R&D Americas, Inc. z siedzibÄ… w Los Angeles (Kalifornia) oraz w Raymond (Ohio).
Honda poinformowaÅ‚a również, że gÅ‚ównym inżynierem i kierownikiem zespoÅ‚u pracujÄ…cego nad nowÄ… generacjÄ… modelu NSX jest Ted Klaus z Honda R&D Americas, natomiast przygotowaniem modelu do produkcji seryjnej w 2015 roku pokieruje Clement D’ Souza, peÅ‚niÄ…cy funkcjÄ™ zastÄ™pcy gÅ‚ównego inżyniera.
„Nowe centrum produkcyjne bÄ™dzie równie wyjÄ…tkowe jak powstajÄ…cy tam samochód”, zdradza D’Souza. „OpracowujÄ…c plan nowej fabryki przeanalizowaliÅ›my wszystkie etapy procesu produkcyjnego i stworzyliÅ›my takÄ… kombinacjÄ™ technologii i kunsztu pracowników, która umożliwia nam nowatorskie podejÅ›cie do produkcji.”
Nowy model NSX zostanie wyposażony w wyjÄ…tkowy ukÅ‚ad napÄ™dowy i strukturÄ™ nadwozia, które majÄ… gwarantować niewiarygodne wrażenia z jazdy. Pojazd otrzyma montowany centralnie silnik V6, wspóÅ‚pracujÄ…cy z innowacyjnym hybrydowym ukÅ‚adem napÄ™dowym czterech kóÅ‚ Sport Hybrid SH-AWD (ang. Super Handling All Wheel Drive).
„Zdajemy sobie sprawÄ™ z ogromnych wymagaÅ„, które na caÅ‚ym Å›wiecie majÄ… nabywcy supersamochodów. Naszym celem jest wiÄ™c stworzenie produktu wykraczajÄ…cego poza ich oczekiwania i wytyczajÄ…cego nowe standardy jakoÅ›ci”, wyjaÅ›nia Klaus. „Performance Manufacturing Center ma być kluczem do realizacji tego wyzwania”.
Po rekrutacji, przyszli pracownicy nowego centrum przejdÄ… szkolenie oraz opracujÄ… procedury wykorzystywane później w procesie produkcji caÅ‚kowicie nowego NSX’a. NSX nowej generacji produkowany bÄ™dzie tylko w Performance Manufacturing Center i trafi do odbiorców z USA, a także z innych regionów Å›wiata, w tym Europy.
Pierwsza generacja Hondy NSX produkowana byÅ‚a w japoÅ„skich zakÅ‚adach Takanezawa w latach 1990-2004. W 2004 roku produkcjÄ™ przeniesiono do fabryki Suzuka, gdzie model ten wytwarzany byÅ‚ do 2005 roku. Jako część fabryki Tochigi, zakÅ‚ady produkcyjne Takanezawa byÅ‚y pierwszym na Å›wiecie obiektem, który podjÄ…Å‚ siÄ™ seryjnej produkcji nadwozia wykonanego w caÅ‚oÅ›ci z aluminium oraz z powodzeniem Å‚Ä…czyÅ‚ najnowoczeÅ›niejsze technologie produkcyjne z rÄ™cznym montażem podzespoÅ‚ów.
* Zależnie od rynku, nowa generacja modelu NSX sprzedawana będzie jako Honda lub Acura.