FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Honda Jazz 1.5 i-VTEC
  Dodano: 2018-02-23
Wyświetlono: 2130 razy
Honda Jazz 1.5 i-VTEC
Najnowsza wersja praktycznego i popularnego sub-kompaktowego hatchbacka segmentu B – Hondy Jazz, pozostaje unikalną kombinacją wszechstronności, wyrafinowania i najnowszych rozwiązań technicznych.

foto © Honda

1. Wstęp: Unikalna kombinacja wszechstronności, wyrafinowania i rozwiązań technicznych w segmencie B

 

  • Bezkonkurencyjna przestronność wnętrza i nadzwyczajna funkcjonalność
  • Mocny i wydajny silnik benzynowy 1.5 i-VTEC
  • Odważna, sportowa stylizacja i nowa wersja Dynamic
  • Lekka i sztywna struktura pozwala na dynamiczną jazdę
  • Gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa

 

Nowy Jazz korzysta z solidnej reputacji swoich bardzo udanych poprzedników. Model globalny, znany na niektórych rynkach jako ‘Fit’, sprzedał się w liczbie ponad 7 milionów egzemplarzy na całym świecie od czasu wprowadzenia jego pierwszej generacji w 2001 roku.

 

Auto zachowuje charakterystyczną sylwetkę, prezentując odświeżoną stylizację typowego dla Hondy pasa przedniego oraz nowe elementy wersji Dynamic.

 

Jazz powstał zgodnie z koncepcją projektową Hondy ‘maksimum człowieka, minimum maszyny’. Inżynierom chodziło o stworzenie kompaktowego pojazdu o wysokiej funkcjonalności poprzez maksymalizację przestrzeni dla pasażerów i minimalizację przestrzeni dla podzespołów samochodu.

 

Czterometrowy Jazz korzysta z centralnie umieszczonego zbiornika paliwa, aby zachować największe wnętrze w klasie i umożliwić zastosowanie systemu Magic Seats. Dzięki niemu kabina auta oferuje niezrównaną funkcjonalność, z całą gamą konfiguracji pozwalających na dostosowanie przestrzeni do liczby pasażerów i ich bagaży.

 

Pasażerowie będą także pod wrażeniem wysokiej jakości wnętrza, zastosowanych systemów bezpieczeństwa i funkcji multimedialnych, jak również możliwości niezwykle oszczędnej i dynamicznej jazdy.

 

Miękkie w dotyku, wysokiej klasy materiały i starannie zaprojektowane wnętrze odpowiadają za przyjemny nastrój, który uzupełnia 7-calowy ekran dotykowy, umieszczony w górnej części deski rozdzielczej. Pełni on główną rolę w systemie multimedialnym Honda Connect.

 

Nowy Jazz jest dostępny z dwoma mocnymi, wydajnymi silnikami benzynowymi – znanym 102-konnym silnikiem o pojemności 1,3 litra i-VTEC z generacji Earth Dreams Technology oraz ze 130-konną jednostką i-VTEC o pojemności 1,5 litra, która oferowana jest w europejskim modelu Jazz po raz pierwszy.

 

Komfortowa jazda i dobre prowadzenie to wynik zastosowania sztywnego i lekkiego nadwozia oraz zawieszenia przygotowanego specjalnie na drogi Europy.

 

Podobnie jak wszystkie modele Hondy, wprowadzony ostatnio do Europy Jazz jest wyposażony w szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego, aby prowadzenie samochodu było łatwiejsze i bardziej bezpieczne. Należy do nich –m. in. – system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA), który pomaga uniknąć kolizji bądź ograniczyć jej skutki przy małej prędkości.

 

2. Niezwykle przestronne wnętrze i niezrównana funkcjonalność

 

  • Optymalna organizacja przestrzeni zapewnia najwięcej miejsca dla pasażerów i bagażu w tej klasie samochodów
  • Pasażerowie tylnych siedzeń cieszą się bezkonkurencyjnym komfortem i przestrzenią
  • Przestrzeń bagażowa o poj. 354 litry rośnie do 897 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy
  • System Magic Seats – z czterema trybami ustawień – zapewnia maksymalną uniwersalność wnętrza
  • Szeroka klapa bagażnika i niski próg załadunku zapewniają łatwy dostęp do wnętrza

 

Zastosowanie koncepcji projektowej Hondy „maksimum człowieka, minimum maszyny” gwarantuje, że Jazz jest pojazdem kompaktowym, ale jednocześnie wysoce funkcjonalnym. Lekka konstrukcja, wykorzystująca sprytne, opracowane przez Hondę rozwiązania, zapewnia najlepszą w klasie przestronność dla pasażerów i ich bagaży. Płaski zbiornik paliwa zamontowany pod przednimi siedzeniami uwolnił przestrzeń pod podłogą tylnych siedzeń dla opracowanego przez Hondę systemu Magic Seats.

 

Przy dużym rozstawie osi, kompaktowy Jazz posiada największą w klasie przestrzeń dla pasażerów – ilość miejsca na nogi, ramiona i nad głową jest bezkonkurencyjna w tym segmencie samochodów.

 

Jazz oferuje klientom największy w klasie bagażnik. Jego pojemność wynosi 354 litry (wg normy VDA) i rośnie do 897 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy. Co więcej, tylna kanapa dzieli się w proporcji 60:40, a dzięki systemowi Magic Seats, przestrzeń auta można konfigurować na cztery sposoby, aby w pełni dostosować ją do swoich potrzeb.

 

Tryb użytkowy – oparcie tylnego siedzenia składa się do przodu a siedzisko obniża się do wnęki na stopy pasażerów, tworząc płaską podłogę o długości 1505 mm.

 

Tryb wysoki – przód tylnego siedziska unosi się do góry i blokuje się w pozycji pionowej, tworząc przestrzeń ładunkową o wysokości 1280 mm (mierzoną od podłogi do podsufitki), umożliwiającą umieszczenie wysokich przedmiotów za przednimi fotelami.

 

Tryb długi – oparcie przedniego siedzenia pasażera rozkłada się do tyłu do pozycji poziomej, podczas gdy oparcie tylnego siedzenia składa się do przodu, tworząc tunel do umieszczenia przedmiotów o długości sięgającej 2480 mm.

 

Tryb wypoczynkowy – oparcia przednich siedzeń odchyla się do tyłu, zrównując je z siedziskiem tylnego siedzenia. Powstaje w ten sposób „kanapa” z siedziskiem o długości 1580 mm, pozwalająca usiąść pasażerom z tyłu i wygodnie wyciągnąć nogi po długiej podróży.

 

Dzięki klapie bagażnika o szerokości 1090 mm i niskiemu progowi załadunkowemu na wysokości zaledwie 605 mmm, dostęp do przestrzeni ładunkowej jest łatwy, a cztery uchwyty do mocowania gwarantują, że przedmioty w bagażniku będą przewożone bezpiecznie.

 

3. Lekkie i sztywne nadwozie oraz dynamiczne zawieszenie

 

  • Sztywna płyta podłogowa i struktura nadwozia zaprojektowane dla Europy
  • Lżejsze zawieszenie i nowy system tłumienia poprawiają jakość jazdy
  • Zestrojenie zawieszenia i system Agile Handling Assist ograniczają do minimum podsterowność
  • System hamulcowy zapewnia skuteczne, bezpieczne hamowanie

 

Zbudowane na lekkiej, ale sztywnej globalnej platformie, przeznaczone na europejski rynek modele Jazz cechują się dodatkowo wzmocnioną strukturą nadwozia oraz specjalnie opracowanym zestrojeniem zawieszenia. Właściwości jezdne są zaprojektowane tak, żeby dać maksimum przyjemności z jazdy na typowych europejskich drogach, pozwalając zawieszeniu i układowi kierowniczemu pracować z największą precyzją.

 

Komponenty lekkiego zawieszenia – kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna typu H z tyłu, w połączeniu z długim rozstawem osi, zapewniają imponujący poziom stabilności przy ograniczeniu przechyłów wzdłużnych. Wyrafinowany system tłumienia odpowiada za komfortową jazdę na wszystkich fotelach i ogranicza do minimum przenoszenie drgań z drogi do kabiny, dając odczucie przyjemnego spokoju.

 

Geometria przedniego zawieszenia modelu Jazz sprzyja precyzyjnemu, łatwemu pokonywaniu zakrętów. Jego zwrotność została dodatkowo poprawiona przez elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, który dostarcza kierowcy precyzyjnej informacji.

 

Odczucie łatwego prowadzenia i spokoju podczas jazdy zostało dodatkowo wzmocnione przez oprecowany przez Hondę układ wspomagania prowadzenia –AHA. Jest to kolejna zaawansowana funkcja, która poprawia stabilność samochodu podczas jazdy, szczególnie w przypadku szybkich ruchów kierownicą lub dużych obciążeń w zakrętach, które zdarzają się w trakcie manewrów wykonywanych dla uniknięcia niebezpieczeństwa.

 

AHA działa za pośrednictwem systemu kontroli stabilności jazdy (VSA), lekko przyhamowując – w sposób niezauważalny dla kierowcy – wewnętrzne koła w zakręcie, gdy kierownica jest skręcona. W rezultacie poprawiają się reakcje samochodu i stabilność, co oznacza jeszcze bardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.

 

Układ hamulcowy zapewnia dużą efektywność dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, gdzie z przodu zastosowano wentylowane tarcze o średnicy 262 mm, a z tyłu pełne tarcze o średnicy 239 mm. Elektroniczne systemy wzmacniające siłę hamowania i poprawiające stabilność pojazdu to: system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), układ wspomagania nagłego hamowania (BA), układ kontroli stabilności jazdy (VSA) i system wspomagania ruszania pod górę (HSA).

 

Kompleksowe podejście Hondy do problemu hałasu, drgań i przenoszenia nierówności drogi spowodowało, że szumy pochodzące od silnika, nawierzchni i wiatru są minimalne. Przenikanie hałasu w obszarze deski rozdzielczej zostało zredukowane dzięki ograniczeniu – do absolutnego minimum – szczelin w materiałach izolujących .

 

Osłony aerodynamiczne pod samochodem obniżają poziom szmu związanego z opływem powietrza, redukując jednocześnie opór aerodynamiczny do najniższego poziomu w tej klasie pojazdów. Efekt wysiłków inżynierów to Jazz, który brzmi nieprzeciętnie, bo został skomponowany dla delektowania się jazdą.

 

4. Nowy mocny i wydajny silnik benzynowy 1.5 i-VTEC

 

  • 1,5-litrowy benzynowy silnik i-VTEC po raz pierwszy dostępny w modelu Jazz
  • Moc maksymalna – 130 KM; maksymalny moment obrotowy – 155 Nm
  • Lekkie komponenty silnika i zoptymalizowany kształt tłoków
  • Bezstopniowa skrzynia biegów CVT oferuje najwyższą sprawność; średnie zużycie paliwa wynosi 5,4 l/100 km

 

Nowy europejski Jazz jest po raz pierwszy dostępny z silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1,5 litra. Łączy on wysoką dynamikę z niskim zużyciem paliwa, uzyskując moc maksymalną 130 KM (96 kW) przy 6600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4600 obr./min.

 

1,5-litrowy benzynowy silnik i-VTEC Hondy spełnia restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6 i osiąga zużycie paliwa na poziomie 5,4 l /100 km, przy emisji CO2 wynoszącej 124 g/km (w wersji z opcjonalną przekładnią CVT).

 

Nowy Jazz przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy w przypadku wersji ze skrzynią manualną i w 10 sekund – ze skrzynią CVT. Sama przekładnia CVT również została ulepszona, aby zapewnić bardziej płynną pracę i szybkie reakcje w trakcie przyspieszania.

 

Układy VTEC (elektronicznego sterowania zmiennym czasem otwarcia i skokiem zaworów) oraz VTC (płynnej zmiany faz rozrządu) w połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa, kanałami ssącymi powodującymi zawirowanie mieszanki oraz zoptymalizowanym kształtem tłoków, dają korzyści w postaci wyższej mocy i większej sprawności. Redukcja masy w silniku 1,5 i-VTEC została osiągnięta dzięki obniżeniu wagi wału korbowego i zastosowaniu niezależnych pokryw łożysk.

 

102-konny silnik benzynowy i-VTEC o poj. 1,3 l będzie nadal dostępny dla wszystkich wersji wyposażeniowych Hondy Jazz, z wyjątkiem wersji Dynamic. Maksymalny moment obrotowy wynosi 123 Nm przy 5000 obr./min.

 

Silnik benzynowy i-VTEC o poj. 1,3 litra korzysta z chłodzonego, wysokoprzepływowego systemu recyrkulacji gazów wylotowych ( EGR) jak również z układu płynnej zmiany faz rozrządu (VTC), który optymalizuje czas otwarcia zaworów ssących. Stopień sprężania 13,5:1 gwarantuje maksymalną sprawność cieplną jednostki.

 

Silnik 1,3 i-VTEC emituje od 106 g/km CO2, podczas gdy zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,6 l/100 km (w wersji ze skrzynią CVT).

 

Dla obu silników dostępne są dwa zaawansowane programy sterowania skrzynią CVT pomagające kierowcy w szczególnych sytuacjach: system wczesnej redukcji podczas hamowania (EDDB) i system Fast Off.

 

System wczesnej redukcji podczas hamowania (EDDB) wykorzystuje silnik, wspomagając kierowcę podczas hamowania. Kiedy system rozpozna zwalnianie, zjazd lub pokonywanie zakrętu z uruchomieniem hamulców, EDDB automatycznie zwiększy obroty silnika aby wywołać hamowanie silnikiem. Pozwoli to również na szybkie ponowne przyspieszenie po zwolnieniu lub szybkie przyspieszanie po wyjściu z zakrętu.

 

System Fast Off ocenia jak szybko kierowca zwalnia pedał gazu i podtrzymuje wyższe obroty silnika. System ten był intensywnie testowany na szybkich, wielopasmowych drogach Europy. Dla przykładu, Fast Off rozpoznaje kiedy kierowca szykuje się do wyprzedzenia pojazdu poprzedzającego, ale nie może wykonać manewru z powodu zajętego sąsiedniego pasa. Kiedy kierowca szybko zdejmie nogę z gazu, żeby przepuścić pojazd z tyłu, Fast Off utrzymuje wysokie obroty silnika w gotowości do wykonania wyprzedzania.

 

Przekładnia CVT umożliwia silnikowi pracę w zakresie największej wydajności przez większość czasu, zmieniając w sposób ciągły przełożenia, zamiast zmieniać otwarcie przepustnicy. Przekładnia CVT, sterowana przez układ zarządzający pracą zespołu napędowego, wybiera optymalne przełożenie w ramach symulowanych siedmiu biegów, zależnie od prędkości obrotowej silnika, położenia przepustnicy i sygnałów od kierowcy.

 

5. Sportowa stylizacja i nowy pakiet Dynamic

 

  • Odważna nowa stylizacja przodu z osłoną chłodnicy w kształcie unoszącego się skrzydła, wspólna dla rodziny modeli Hondy
  • Sportowa, atrakcyjna stylizacja nadwozia
  • Nowe elementy stylizacyjne wersji Dynamic
  • Nowy opcjonalny kolor metaliczny Skyride Blue

 

Zmiany w stylizacji Jazza, upodabniają go do całej rodziny modeli Hondy, z charakterystycznym dla niej pasem przednim w kształcie „unoszącego się skrzydła”. Największe modyfikacje stylizacyjne dotyczą przedniego i tylnego zderzaka.

 

Nowy Jazz zachowuje dobrze już znaną sylwetkę z bocznymi przetłoczeniami wznoszącymi się od łuków przednich błotników i dynamicznie wyprofilowanymi bocznymi panelami. Te zabiegi stylistyczne dają wrażenie nachylenia sylwetki do przodu. Tylna szyba jest niemal pionowa, a umieszczone w narożach lampy zespolone podkreślają odważną stylizację nadwozia. W porównaniu do poprzedniej generacji, odświeżony model prezentuje bardziej zdecydowany, sportowy wizerunek.

 

Nowy pakiet Dynamic zawiera cieńszy splitter znajdujący się poniżej dolnego grilla oraz trzykanałowy dyfuzor zintegrowany z tylnym zderzakiem – oba wykończone czerwoną linią podkreślającą sportowy charakter auta. Pakiet Dynamic obejmuje także reflektory LED, przednie lampy przeciwmgielne, nakładki na progi, spoiler na tylnej klapie, oraz wykończone błyszczącą czernią, aluminiowe koła 185/55R16.

 

Nowy Jazz jest dostępny w czterech kolorach metalicznych: (Alabaster Silver, Tinted Silver, Brilliant Sporty Blue and Skyride Blue), dwóch kolorach perłowych (White Orchid and Crystal Black) oraz dwóch kolorach bazowych (Milano Red and Sunset Orange). Skyride Blue to nowa oferta w gamie kolorystycznej, która jeszcze bardziej podkreśla zewnętrzne zmiany w modelu Jazz. 

 

Wrażenie przestronności kabiny pasażerskiej wzmożone zostało dzięki olbrzymiej przedniej szybie. Linia granicy tej szyby z panelem dachu przesunięta jest daleko do tyłu. W połączeniu z dużymi oknami bocznymi w przedniej części, zapewnia to wspaniałą widoczność do przodu i wpuszcza do kabiny mnóstwo światła, dając pasażerom poczucie bezpieczeństwa.

 

Wnętrze kabiny Jazza jest wysoce funkcjonalne, co umożliwia kierowcy koncentrację na prowadzeniu auta i na tyle przestronne, by pasażerowie mogli czuć się w nim komfortowo.

 

Centralny panel został nieco zwrócony w stronę kierowcy, dzięki czemu jest dla niego dobrze widoczny, co przyczynia się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa. Troskę o pasażerów, z jaką zaprojektowano wnętrze Jazza, podkreślają takie detale jak starannie rozmieszczone schowki, umiejscowione z przodu uchwyty na kubki czy wnęka w podłokietniku mieszcząca tablet.

 

Wśród materiałów wykończeniowych wysokiej jakości, we wnętrzu znalazły się wyszukane, miękkie w dotyku, czarne elementy ozdabiające deskę rozdzielczą, kontrastująca tapicerka oraz polerowane, chromowane akcenty.

 

Wnętrze wersji Dynamic wyróżnia unikalna, prążkowana tapicerka, pokryta skórą kierownica i gałka zmiany biegów, dodatkowo podkreślone pomarańczowymi przeszyciami.

 

Szeroki zakres regulacji, zarówno położenia kierownicy jak i przednich siedzeń, zapewnia łatwość i swobodę wyboru komfortowej pozycji dla kierowcy.

 

W desce rozdzielczej po stronie kierowcy znajdują się trzy zegary, każdy z błyszczącą obwódką. Podczas oszczędnej jazdy, funkcja ECO Assist zmienia kolor podświetlenia prędkościomierza z białego na zielony.

 

Przełączniki umieszczone na kierownicy pozwalają kierowcy na wybór informacji, które widzi na ekranie LCD, umieszczonym w prawej części obudowy wskaźników. Oprócz typowych informacji komputera pokładowego, takich jak zużycie paliwa czy zasięg, wyświetlacz pokaże komunikat, jeśli którykolwiek z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa zostanie aktywowany.

 

Do standrdowego wyposażenia Hondy Jazz należą takie udogodnienia jak tempomat, podgrzewanie siedzeń, automatyczne reflektory czy system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). Standardowy, pięciocalowy wyświetlacz LCD systemu audio, umieszczony w centralnej części deski rozdzielczej, umożliwia pasażerom korzystanie ze źródeł dźwięku, takich jak radio, CD czy urządzenia zewnętrzne, za pośrednictwem czterogłośnikowego systemu o mocy 180 watów.

 

Wyższe wersje wyposażeniowe otrzymały dodatkowo 7-calowy multimedialny system Honda Connect, kamerę cofania, system bezkluczykowy oraz zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych.

 

Interfejs systemu Honda Connect funkcjonuje w podobny sposób jak aplikacje na nowoczesne smartfony. Umożliwia on dostęp do serwisów internetowych czy internetowych stacji radiowych. Kolorowe ikony systemu Honda Connect ułatwiają nawigowanie pomiędzy zakładkami menu. Dodatkowo, Honda Connect umożliwia synchronizację ze smartfonami lub innymi osobistymi urządzeniami multimedialnymi przez WiFi, Bluetooth czy HDMI.

 

Modele Hondy Jazz w wyższych wersjach wyposażeniowych posiadają tylną kamerę, która działa w trzech trybach: widok normalny, widok szeroki i widok z góry, widocznych na centralnym ekranie. Kamera wyświetla dynamiczne linie prowadzące, które pokazują tor jazdy samochodu przy aktualnym kącie skrętu kierownicy. 

 

6. Pełna gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa

 

  • System aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA), pomagający uniknąć kolizji przy niskich prędkościach, jako standardowe wyposażenie wszystkich wersji modelu Jazz
  • Zaawansowany system wspomagający kierowcę (ADAS) to pięć systemów bezpieczeństwa aktywnego
  • Zastosowanie najnowszych zdobyczy inżynierii (Advanced Compatibility Engineering™) zapewnia najwyższe właściwości w zakresie bezpieczeństwa biernego

 

Podobnie jak wszystkie nowe modele Hondy sprzedawane w Europie, Jazz jest wyposażony w wysokiej klasy systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, zaprojektowane tak, by łatwiej i bezpieczniej prowadzić auto.

 

Każdy nowy Jazz sprzedawany w Europie jest wyposażony w system City-Brake Active (CTBA). Ma on zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji przy małych prędkościach, dzięki wykorzystaniu czujnika laserowego skanującego drogę przed pojazdem. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system CTBA automatycznie przyhamuje pojazd. System działa przy niskich prędkościach (poniżej 32 km/h). Jeżeli system wykryje ryzyko kolizji, przygotuje układ hamulcowy do hamowania oraz wyemituje dźwiękowy i wizualny sygnał ostrzegawczy. Jeśli to będzie konieczne, zahamuje bez udziału kierowcy.

 

Pełny zestaw systemów bezpieczeństwa Hondy, określany jako zaawansowany system wspomagający kierowcę (ADAS), jest dostępny jako opcja dla wersji podstawowej i oferowany w standardzie w średnich i wyższych wersjach wyposażeniowych. ADAS zawiera: system ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system automatycznych świateł drogowych.

 

System ostrzegania przed kolizją

 

System ostrzegania przed kolizją wykrywa ryzyko kolizji, rozpoznając pojazd (osobowy lub ciężarowy) bezpośrednio przed samochodem, dzięki informacjom z wielofunkcyjnej kamery. System działa powyżej prędkości 14 km/h. Po wykryciu ryzyka zderzenia, wyemituje on ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne. Odległość decydująca o ostrzeżeniu może być ustawiona zgodnie z preferencjami kierowcy, przy czym system ten może zostać wyłączony przez kierowcę.

 

System rozpoznawania znaków drogowych

 

System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z wielofunkcyjnej kamery, wykrywając znaki, podczas gdy samochód porusza się do przodu. System automatycznie rozpoznaje i wyświetla mijany znak.

 

System jest zaprojektowany tak, aby rozpoznawać okrągłe znaki pokazujące ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania. Dwa znaki mogą być wyświetlane jednocześnie – po prawej stronie wyświetlacza widoczny bedzie tylko znak ograniczenia prędkości, podczas gdy lewa strona zarezerwowana jest dla znaku zakazu wyprzedzania. System umożliwia także wyświetlanie informacji dodatkowych, jak na przykład ograniczenia w określonych warunkach atmosferycznych.

 

Inteligentny ogranicznik prędkości

 

Inteligentny ogranicznik prędkości łączy w sobie dwa niezależnie rozwiazania – ogranicznik prędkości maksymalnej i system rozpoznawania znaków drogowych, które w połączeniu tworzą zaawansowany system bezpieczeństwa. Ogranicznik prędkości maksymalnej – standardowy system w każdej Hondzie sprzedawanej na rynku europejskim – dostosowuje prędkość maksymalną pojazdu do wartości zaprogramowanej przez kierowcę.

 

Po włączeniu ogranicznika, prędkość maksymalna pojazdu jest automatycznie dostosowana do obowiązującego ograniczenia wykrytego przez system rozpoznawania znaków drogowych. Kiedy pojazd minie znak ograniczający prędkość, automatycznie zwolni dzięki zmniejszeniu mocy, aż jego prędkość spadnie poniżej ograniczenia. Jeżeli ograniczenie prędkości zostanie przekroczone o 3 km/h lub więcej, włączy się ostrzeżenie dźwiękowe, a wyświetlone ograniczenie prędkości zacznie migać.

 

Niezależnie od stopnia nacisku na pedał gazu, maksymalna prędkość pojazdu nie przekroczy ograniczenia. Kiedy pojazd minie znak pokazujący wyższy limit prędkości, system pozwoli kierowcy przyspieszyć do tej wartości i zapobiegnie przekroczeniu nowego ograniczenia. System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

 

System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu 

 

System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do śledzenia linii wyznaczających pas ruchu na drodze. System wysyła kierowcy ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne, jeżeli samochód zmienia pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu. System może być wyłączony przez kierowcę.

 

System automatycznych świateł drogowych

 

System automatycznych świateł drogowych działa przy szybkościach powyżej 40 km/h, automatycznie włączając lub wyłączając światła, w zależności od jasności otoczenia i obecności pojazdów poprzedzających lub wymijanych (samochodów, ciężarówek, motocykli i rowerów). System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

 

Bezpieczeństwo bierne 

 

Honda Jazz posiada strukturę nadwozia typu ACE™ (Advanced Compatibility Engineering™), która jest podstawą doskonałych własności w zakresie bezpieczeństwa biernego, dodatkowo poprawiając ochronę pasażerów w przypadku zderzenia.

 

Szkielet połączonych ze sobą elementów strukturalnych równomiernie rozprowadza energię zderzenia w przedniej partii pojazdu, redukując siły przenoszone na przedział pasażerski. ACE™ pomaga także ograniczyć ryzyko wjechania pod lub na przeszkodę, co może się zdarzyć w przypadku niesymetrycznego czołowego zderzenia z większym lub mniejszym pojazdem.

 

Honda Jazz sprzedawana w Europie jest wyposażona w komplet sześciu poduszek powietrznych dla zapewnienia najlepszej ochrony pasażerów. Poduszki przednie, boczne i kurtyny powietrzne zostały zaprojektowane wg najnowszych rozwiązań i są aktywowane tylko w przypadku absolutnej konieczności.

 

Honda Jazz została zbudowana zgodnie z bardzo wysokimi standardami dotyczącymi bezpieczeństwa i zdobyła pięć gwiazdek w testach Euro NCAP w 2015 roku.

 

7. Dane techniczne

 

5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback o jednbryłowej konstrukcji nadwozia. Dwa silniki benzynowe i dwie przekładnie do wyboru.

 

Silnik

 

1,3 litra i-VTEC (benzynowy)

1,5 litra i-VTEC (benzynowy)

Typ

4 zawory na cylinder

4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa w cm3

1318

1498

Średnica x skok tłoka

73,0 x 78,7

73,0 x 89,5

Stopień sprężania

13,5

11,5

Moc maksymalna

102 KM przy 6000 obr/min

130 KM przy 6600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy

123 Nm przy 5000 obr./min

155 Nm przy 4600 obr./min

 

Przeniesienie napędu

Silnik

1,3 litra i-VTEC

1,5 litra i-VTEC

Skrzynia manualna – liczba przełożeń

6

6

Skrzynia automatyczna CVT – liczba przełożeń

Bezstopniowa z 7 symulowanymi „biegami”

Bezstopniowa z 7 symulowanymi „biegami”

 

Przełożenia poszczególnych biegów

 

1,3 litra

i-VTEC

6-biegowa skrzynia manualna

1,3 litra

i-VTEC

Skrzynia automatyczna bezstopniowa CVT

1,5 litra

i-VTEC

6-biegowa skrzynia manualna

1,5 litra

i-VTEC

Skrzynia automatyczna bezstopniowa CVT

1. bieg

3,461

2,526 ~ 0,408

3,461

2,526 – 0,408

2. bieg

1,869

-

1,869

 

3. bieg

1,235

-

1,303

 

4. bieg

0,948

-

1,054

 

5. bieg

0,809

-

0,853

 

6. bieg

0,688

-

0,727

 

Bieg wsteczny

3,307

2,706 ~ 1,382

3,307

2,706 – 1,382

Przełożenie główne

4,625

4,992

4,625

4,992

 

Zawieszenie i amortyzacja

Przednie

Kolumny MacPhersona

Tylne

Belka skrętna typu H

 

Układ kierowniczy

Silnik

1,3 litra i-VTEC

1,5 litra i-VTEC

Typ

Przekładnia zębata

Przekładnia zębata

Liczba obrotów kierownicy (od oporu do oporu)

2,67 (dla kół 15-calowych) / 2,52 (dla kół 16-calowych)

2,52

Średnica zawracania (między krawężnikami)

4,9 m (dla kół 15-calowych) / 5,2 m (dla kół 16-calowych)

 

Średnica zawracania (między ścianami)

5,4 m

11,1

 

Hamulce

Przednie

Tarcze wentylowane

Tylne

Tarcze pełne

 

Koła i opony

Silnik

1,3 litra i-VTEC

1,5 litra i-VTEC

Rozmiar kół

Opony

Opony

x 15 cali

185/60 R15 84H

185/60 R15 84H

x 16 cali

185/55 R16 83H/V

185/55 R16 83H/V

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

(mm)

Długość całkowita

3995

Szerokość całkowita

1694 (mierzona z lusterkami)

Wysokość całkowita

1550 (bez obciążenia)

Rozstaw osi

2530

 

Pojemności i objętości (l)

Bagażnik

354 (siedzenia postawione) / 897 (siedzenia położone)

Zbiornik paliwa

40

 

Masy (kg) 

Silnik

1,3 litra

i-VTEC

6-biegowa skrzynia manualna

1,3 litra

i-VTEC

Skrzynia automatyczna CVT

1,5 litra

i-VTEC

6-biegowa skrzynia manualna

1,5 litra

i-VTEC

Skrzynia automatyczna CVT

Ciężar samochodu gotowego do jazdy (kg)

1066

1092

1104 - 1116

1124 - 1136

 

 

Osiągi i zużycie paliwa

Silnik

1,3 litra

i-VTEC

6-biegowa skrzynia manualna

1,3 litra

i-VTEC

Skrzynia automatyczna CVT

1,5 litra

i-VTEC

6-biegowa skrzynia manualna

1,5 litra

i-VTEC

Skrzynia automatyczna CVT

Prędkość maksymalna km/h

118

113

190 (118mph)

190 (118mph)

 

0-100 km/h

0-62 mph (sekund)

 

11,2

 

12,0

 

8,7

 

10,0

Zużycie paliwa w mieście (l/100km)

46,3 (koła 15”)

45,5 (koła 16”)

53,2 (koła 15”)

51,3 (koła 16”)

7,2 (koła 16”)

 

6,4tbc (koła 16”)

Zużycie paliwa poza miastem (l/100km)

65,6 (koła 15”)

62,7 (koła 16”)

68,8 (koła 15”)

62,7 (koła 16”)

 

5,1 (koła 16”)

4,9 (koła 16”)

Zużycie paliwa średnie (l/100km)

56,4 (koła 15”)

55,3 (koła 16”)

61,4 (koła 15”)

57,6 (koła 16”)

 

5,9 (koła 16”)

 

5,4 (koła 16”)

CO2  łączona (g/km) (l/100km)

116 (koła 15”)

120 (koła 16”)

106 (koła 15”)

114 (koła 16”)

 

133 (koła 16”)

124 (koła 16”)

133 (koła 16”)



Źródło: Honda, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» 12 000 "125" sprzedanych przez sieć Hondy Polsce
» Dni Otwarte u dealerów motocyklowych Hondy – rozpoczęcie sezonu jazd testowych

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Honda Jazz 1.5 i-VTEC:
w lewo
Honda Jazz 1.5 i-VTEC
© Honda
Honda Jazz 1.5 i-VTEC
© Honda
Honda Jazz 1.5 i-VTEC
© Honda
Honda Jazz 1.5 i-VTEC
© Honda
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |