Na długiej i miejscami wymagającej trasie przez Beskidy dziennikarze mogli zapoznać się z możliwościami nowego Forda Explorera, napędzanego zespołem hybrydowym typu Plug-in, czyli ładowanym z gniazdka. Samochody hybrydowe typu plug-in wydają się, obok klasycznych hybryd i miękkich hybryd z 48-woltową instalacją elektryczną, kierunkiem motoryzacji, który będzie zdobywał coraz więcej zwolenników. Mają jednak istotną przewagę nad dwoma pozostałymi napędami hybrydowymi, która ujawnia się na krótkich codziennych dystansach i w miastach ze strefami zeroemisyjnymi. Hybrydy ładowane z gniazdka pozwalają bowiem na przejechanie zwykle do 50-60 km w trybie czysto elektrycznym, co obniża bardzo koszty codziennej eksploatacji i dojazdów do pracy, pozwala też poruszać się swobodnie klientom, posiadającym swoje firmy w centrach metropolii, które zdecydowały się na zielone strefy. Tam gdzie zabroniono poruszania się kierowcom samochodów z silnikami spalinowymi, hybryda swobodnie dowiezie gości lub towar.
Czy elektryczne SUV-y ładowane z gniazdka mają sens. Oczywiście, właśnie w tym segmencie warto inwestować w modele z napędem hybrydowym. Udowodnił to sukces pierwszego SUV-a plug in hybrid, Mitsubishi Outlandera PHEV, który przetarł drogę i uświadomił niezliczone zalety tego typu aut. Oprócz wyżej wspomnianych, wynikających z możliwości jazdy z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, istnieją i inne – dynamika, wyzwalana dzięki momentowi obrotowemu silnika elektrycznego, dostępnemu od najniższych obrotów, dzielność terenowa wynikająca z dodatkowych możliwości napędu na obie osie wspomaganego elektrycznie, płynność jazdy, pojemność oraz duży zasięg takich samochodów.
Kierowcy, dojeżdżający do pracy z przedmieść, po nocnym ładowaniu baterii Explorera we własnym domu, mogą czasem przez wiele miesięcy nie odwiedzać stacji, ponieważ przy dobrych warunkach pogodowych, krótki dystans do 48 km pokonają co dzień wyłącznie w trybie bezemisyjnym. Podróż w trybie automatycznego wyboru źródła zasilania również imponuje zasięgiem, przy finalnym spalaniu 8,5 l po beskidzkich drogach i przy pojemności zbiornika 68,4 l, przejedziemy bez tankowania i ładowania akumulatora grubo ponad 800 km. A minimalne zużycie paliwa wynosi od 3.1 l/100 km wg WLTP.
Explorer to niezwykle pojemny, luksusowy SUV, sprzedawany wyłącznie w wersji 7-miejscowej, z kompletnym wyposażeniem podnoszącym bezpieczeństwo, komfort i spokój ducha kierującego oraz pasażerów. Nie ma w tej chwili konkurenta jeśli chodzi o przestrzeń i jej organizację – wystarczy spojrzeć na rozmiary, cytowane niżej. Żaden SUV nie może zaoferować bagażnika o maksymalnej pojemności 2274 litrów i długości podłogi 2132 mm w ustawieniu dwumiejscowym.
Auto jest naprawdę uniwersalne. Przeniesienie napędu, składające się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów, układu 4x4 Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, ale również holowania przyczepy do 2 500 kg, czyli boksu z wierzchowcem, lub dużej łodzi.
Ceny inauguracyjne Explorera w dwóch sprzedawanych w Polsce wersjach kształtują się bardzo korzystnie, w zestawieniu z możliwościami i wyposażeniem modelu: wersja ST-Line kosztuje 372 700 PLN wersja Platinum 374 700 PLN. Obie napędzane zespołem hybrydowym z silnikiem benzynowym 3.0 V6 EcoBoost PLUG-IN HYBRID - o mocy wspólnej 457 KM. Obie z 10- biegową skrzynią automatyczną. Cennik inauguracyjny oferuje gratisowo rozszerzoną gwarancję 5-letnią Ford Protect, pakiet 5 przeglądów oraz promocyjne ubezpieczenia już od 2.99%
Więcej zdjęć europejskiej wersji Eplorera można zobaczyć tutaj. Poniżej publikujemy pełną informację prasową dot. tego modelu.
* * *
• Nowy, siedmiomiejscowy SUV, Ford Explorer Plug-In Hybrid, dysponujący mocą 457 KM i momentem obrotowym 825 Nm, generowanymi przez hybrydowy zespół silnika benzynowego i elektrycznego, jest zdolny pokonać 48 km w trybie jazdy bezemisyjnej (wg. NEDC)
• Napęd na wszystkie koła w standardzie, system Terrain Management i siedem trybów jazdy zapewniają kompromis między komfortem, oszczędnością i możliwościami na różnych drogach i bezdrożach
• Przestronne i funkcjonalne wnętrze wyposażone w 10,1-calowy ekran dotykowy, z systemem SYNC 3, standardowo montowany modem FordPass Connect, system audio B&O oraz łatwy w obsłudze system elastycznej konfiguracji foteli
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In, oferujący bezemisyjny tryb jazdy, komfort i doskonałe parametry terenowe. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż wersji siedmiomiejscowej SUV-a.
Explorera Plug-In Hybrid napędza układ, łączący mocny 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generator i akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh, który można ładować z zewnętrznego źródła energii, a także poprzez regeneracyjne ładowanie podczas jazdy. Układ napędowy generuje łącznie 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.
Zaawansowany układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP). Minimalne zużycie paliwa wynosi 2.9 l/100km wg cyklu pomiarowego NEDC (od 3.1 l/100 km wg WLTP), a emisja CO2 od 66 g/km NEDC (71 g/km WLTP).1
Dzięki kompleksowemu pakietowi systemów wspomagających kierowcę i najwyższej klasy dodatkom podnoszącym komfort, nowy Explorer Plug-In Hybrid gwarantuje pewność prowadzenia i wygodę podczas podróży wszystkim pasażerom, niezależnie od wybranego rodzaju drogi.
Komplet systemów, w tym tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA) oraz nowy Asystent hamowania przy cofaniu sprawia, że jazda jest bardziej intuicyjna i mniej stresująca.2 Relaks i komunikację w podróży gwarantują w wersji ST-Line, jak i Platinum: 14–głośnikowy system audio B&O3, 10,1‑calowy ekran dotykowy, modem FordPass Connect4 oraz trójstrefowa elektroniczna regulacja temperatury.
– Explorer Plug-In Hybrid to synonim wszechstronności – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Explorer w Europie. – Nigdy wcześniej nie oferowaliśmy pojazdu, który radziłby sobie w trudnym terenie, z łatwością holował łódź i jeździł po mieście z wykorzystaniem czystej energii elektrycznej – a wszystko to w luksusowym, komfortowym wnętrzu.
Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021. r.
Jazda w trybie bezemisyjnym
Zespół napędowy Explorera Plug-In Hybrid zapewnia zasięg i osiągi oferowane przez nowoczesne, zaawansowane silniki spalinowe, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego.
Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.
Równoległa hybrydowa architektura Explorera Plug-In Hybrid umożliwia jednoczesne wykorzystanie pełnej mocy i momentu obrotowego zarówno silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego, co zwiększa możliwości samochodu w terenie, poprawia osiągi drogowe, a w połączeniu z inteligentną technologią napędu na wszystkie koła, umożliwia wygodne holowanie przyczepy do przewozu wierzchowca, łodzi lub dużej 2,5-tonowej przyczepy.
Zaawansowany system inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół.
Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej, która dodatkowo poprawia oszczędność paliwa i kulturę jazdy, system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.
System zarządzania jazdą Explorera Plug-In Hybrid w terenie wykorzystuje zmienne tryby jazdy, by umożliwić kierowcy dostosowanie samochodu do warunków drogowych, pogodowych i terenowych na każde żądanie. Dostępne tryby to Normalny, Sportowy, Droga nieutwardzona, Śliska nawierzchnia, Holowanie, Eco oraz Śnieg/Piasek – każdy zobrazowany grafiką dostosowaną do jego specyfiki, prezentowaną na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Kontrola zjazdu ze wzniesienia dodatkowo pomaga w łagodzeniu kłopotów w terenie.
Systemy wspomagające
Wyrafinowane systemy wspomagania kierowcy, oferowane jako standard, zostały zaprojektowane w celu ułatwienia prowadzenia dużego pojazdu, zarówno w środowisku miejskim, jak i na autostradzie.
System wspomagający parkowanie Active Park Assist 2 umożliwia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, po naciśnięciu jednego przycisku. System może również pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równoległych miejsc parkingowych dzięki w pełni zautomatyzowanej funkcji wspomagania wyjazdu z parkingu.
System monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) ostrzega kierowcę wycofującego z miejsca parkowania, że za chwilę tor jazdy za samochodem przetnie inny pojazd. Ponadto, wprowadzony po raz pierwszy w Europie asystent hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist) wykorzystuje kamerę, czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu obiektów, mierzących ponad 28 cm wysokości i 7,5 cm szerokości. Może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy pojazd cofa z niewielką prędkością od 1,5 km/h do 12 km/h. System kamer 360 stopni jest wyposażeniem standardowym.
Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.
Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże są mniej stresujące dzięki tempomatowi adaptacyjnemu (ACC) z funkcją Stop & Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu. System ten pomaga Explorerowi Plug-In Hybrid w utrzymywaniu komfortowej odległości od pojazdów jadących z przodu i może pomóc kierowcy w utrzymaniu pojazdu na środku jego pasa ruchu. ACC może dostosować prędkość pojazdu do dopuszczalnych limitów, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą, a także korzystając z informacji z pokładowego systemu nawigacyjnego.
Funkcja Stop & Go umożliwia systemowi ACC całkowite zatrzymanie pojazdu w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca, jeśli czas zatrzymania jest krótszy, niż 3 sekundy, a także ruszenie po naciśnięciu przycisku, jeśli zatrzymanie trwało dłużej niż 3 sekundy.
– Nie chodzi nam o wypełnienie samochodu nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi tylko dlatego, że takie mamy – powiedział Torsten Wey, menedżer systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa Ford of Europe. – Chodzi o poprawę jakości podróży, zmniejszenie stresu podczas jazdy i budowanie poczucia pewności siebie u kierowcy.
Kolejnym rozwiązaniem w Explorerze Plug-In Hybrid, które pomaga kierowcy w unikaniu lub łagodzeniu skutków wypadków, jest system utrzymywania pasa ruchu – jeden z wielu, które przyczyniły się do uzyskania przez ten model maksymalnej, pięciogwiazdkowej oceny w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Euro NCAP przyznało też Explorerowi Plug-In Hybrid najwyższą ocenę w zakresie ochrony osób dorosłych i dzieci. Pierwszy raz zastosowany w branży motoryzacyjnej proces produkcyjny umożliwił włączenie stalowych rur martenzytycznych o wysokiej wytrzymałości w strukturę słupków przedniej szyby pojazdu i belek dachowych, przez co powstała jeszcze solidniejsza klatka bezpieczeństwa dla pasażerów.
Przestrzeń dla ciebie i twoich spraw
Projektanci w pełni wykorzystali potężną posturę Explorera, tworząc wygodne i przestronne wnętrze dla siedmiu dorosłych osób. Każdy z pasażerów wszystkich trzech rzędów ma do dyspozycji prawie 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu oraz ponad 1,5 metra szerokości na linii barków i bioder i może cieszyć się luksusem i praktycznymi dodatkami kabiny Explorera, w tym pięcioma gniazdami zasilania 12 V, dwoma gniazdami USB dla pierwszego i drugiego rzędu, dwunastoma uchwytami na kubki, a także trójstrefową klimatyzacją.
Siedem foteli pozwala też na wyjątkowo elastyczne kształtowanie przestrzeni, z aż 2274 litrami przestrzeni ładunkowej w układzie dwumiejscowym. Dostępna dla trzeciego rzędu siedzeń funkcja Power Raise, umożliwiająca składanie siedzeń na płasko za naciśnięciem guzika, upraszcza przekształcanie przestrzeni według potrzeb pasażerów, natomiast w samej kabinie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów.
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.
Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia5, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.
Aplikacja FordPass zapewnia również nowe funkcje, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego zelektryfikowany układ napędowy staje się dla właścicieli Explorera Plug-In Hybrid źródłem większej satysfakcji. Mają oni możliwość monitorowania poziomu naładowania akumulatora, mogą skorzystać z wyszukiwarki stacji ładowania, historii podróży i ładowania, ułatwiającej monitorowanie i śledzenie zużycia paliwa oraz energii. Są też funkcje pomagające kierowcom w pełni wykorzystać czas przeznaczony na ładowanie pojazdu oraz tańsze taryfy opłat za energię elektryczną, poprzez zaprogramowanie oczekiwanego pułapu opłat i zamówienie powiadomień o kosztach.
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6
Indywidualista z charakterem
Wersje Platinum i ST-Line dodają indywidualizmu wyrazistej sylwetce SUV-a i nowoczesnemu wnętrzu Explorera Plug-In Hybrid.
Standardowym wyposażeniem są odważnie zaprojektowane, 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.
Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.
– Ogromna charyzma i niespotykana prezencja są standardem w naszym najnowszym Explorerze Plug-In Hybrid – podkreślił Matthias Tonn. – Dzięki umieszczeniu w ofercie wyróżniających się wariantów ST-Line i Platinum, klienci mogą znaleźć samochód odpowiadający ich estetyce i osobowości.
1 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.
2 Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu.
3 BANG & OLUFSEN™ oraz B&O™są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do Bang & Olufsen Group. Na licencji Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Wszelkie prawa zastrzeżone.
4 Systemy mogą wymagać aktywacji
5 W regionach, w których jest to dozwolone przez prawo.
6 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
NAJWAŻNIEJSZE DANE
Wymiary (w mm, o ile nie podano inaczej)
|
ST-Line/Platinum
|
Nadwozie
|
|
Całkowita długość bez haka holowniczego
|
5063
|
Szerokość z rozłożonymi lusterkami
|
2285
|
Szerokość ze złożonymi lusterkami
|
2107
|
Całkowita wysokość z relingami
|
1783
|
Rozstaw osi
|
3025
|
Rozstaw kół przednich
|
1704
|
Rozstaw kół tylnych
|
1713
|
Zwis przedni
|
869/855
|
Zwis tylny
|
1169
|
Prześwit (obciążone do masy całkowitej)
|
204
|
Prześwit (przy masie własnej)
|
167
|
Kąt natarcia (st.)
|
20.2
|
Kąt zejścia (st.)
|
21.0
|
Wnętrze
|
|
1 rząd - odległość od siedziska do dachu z przodu
|
987
|
1 rząd - maksymalna przestrzeń na nogi
|
1093
|
1 rząd - szerokość na wysokości ramion
|
1570
|
1 rząd - szerokość na wysokości bioder
|
1504
|
2 rząd - odległość od siedziska do dachu
|
971
|
2 rząd - maksymalna przestrzeń na nogi
|
991
|
2 rząd - szerokość na wysokości ramion
|
1573
|
2 rząd - szerokość na wysokości bioder
|
1501
|
3 rząd - odległość od siedziska do dachu
|
988
|
3 rząd - maksymalna przestrzeń na nogi
|
817
|
3 rząd - szerokość na wysokości ramion
|
1388
|
3 rząd - szerokość na wysokości bioder
|
1038
|
Pojemność bagażnika (l) ‡
|
|
Wariant z ustawionymi 7 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym)
|
240
|
Wariant z ustawionymi 7 siedzeniami, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)
|
330
|
Wariant z ustawionymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym)
|
635
|
Wariant z ustawionymi 5 siedzeniami, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)
|
1137
|
Dwumiejscowy wariant ustawienia siedzeń, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)
|
2274
|
Wymiary przedziału bagażowego
|
|
Wysokość przestrzeni bagażowej
|
855
|
Długość podłogi bagażnika do 1. rzędu siedzeń
|
2132
|
Długość podłogi bagażnika do 2. rzędu siedzeń
|
1264
|
Długość podłogi bagażnika do 3. rzędu siedzeń
|
532
|
Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami
|
1222
|
Szerokość otworu bagażnika przy podłodze
|
1216
|
Wysokość krawędzi załadunku
|
804
|
Pojemność zbiornika paliwa (l)
|
|
Benzyna
|
68.4
|
SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ #
System kamer 360 stopni, w tym przednia i tylna kamera szerokokątne
|
System wspomagający parkowanie 2
|
Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC)
|
Inteligentny system oświetlenia
|
Hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
|
Wycieraczki z czujnikiem deszczu i czujnik zmierzchowy świateł
|
System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego
|
Instruktaż jazdy ekonomicznej EcoCoach
|
System aktywnego uniknania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody
|
System ostrzegający o możliwości kolizji czołowej
|
Czujniki parkowania przednie i tylne
|
Wspomaganie ruszania pod górę
|
Wspomaganie ruszania na wzniesieniu
|
Inteligentny tempomat
|
Transmisja na obie osie – Intelligent All Wheel Drive
|
System utrzymania na wybranym pasie ruchu
|
Awaryjne wspomaganie hamowania
|
Układ aktywnego wspomagania hamowania
|
Wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania
|
System stabilizacji toru jazdy przy bocznych podmuchach wiatru
|
System Terrain Management
|
System rozpoznawania znaków drogowych
|
Układ kontroli znoszenia holowanej przyczepy
|
KOMFORT #
10-stopniowa regulacja elektryczną foteli kierowcy i pasażera + pamięć ustawień fotela kierowcy
|
Panel wskaźników o przekątnej 12,3 cala
|
Układ aktywnej redukcji szumów
|
Laminowane szyby akustyczne
|
Oświetlenie wnętrza
|
System audio B&O
|
Dwa gniazda USB z funkcją transmisji danych i szybkiego ładowania dla pasażerów z przodu
|
Dwa gniazda USB z funkcją szybkiego ładowania dla pasażerów z tyłu
|
Elektryczna regulacja pozycji kolumny kierownicy
|
Pięć gniazd 12-woltowych
|
Modem FordPass Connect
|
Otwieranie drzwi bagażnika gestem
|
Podgrzewana, skórzana kierownica
|
Podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia
|
Podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie
|
Fotele z funkcją masażu Active Motion
|
Panoramiczny otwierany dach szklany
|
Łopatki zmiany biegów
|
SYNC 3 z 10.1-calowym pojemnościowym ekranem dotykowym
|
System elektrycznego składania foteli 3 rzędu
|
Trójstrefowa elektroniczna klimatyzacja z kabinowym filtrem cząstek stałych
|
Odmrażacz wycieraczek przedniej szyby
|
Ładowanie indukcyjne smartfonu
|