FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Ford przedstawił nowego Explorera Plug-in Hybrid [ZDJĘCIA]
  Dodano: 2020-08-27
Wyświetlono: 1812 razy
Ford przedstawił nowego Explorera Plug-in Hybrid [ZDJĘCIA]
Cicha jazda w trybie bezemisyjnym, luksus dla 7 pasażerów i duże możliwości w terenie to największe zalety nowego Ford Explorera Plug-In Hybrid.
foto © Mototarget.pl

Na długiej i miejscami wymagającej trasie przez Beskidy dziennikarze mogli zapoznać się z możliwościami nowego Forda Explorera, napędzanego zespołem hybrydowym typu Plug-in, czyli ładowanym z gniazdka. Samochody hybrydowe typu plug-in wydają się, obok klasycznych hybryd i miękkich hybryd z 48-woltową instalacją elektryczną, kierunkiem motoryzacji, który będzie zdobywał coraz więcej zwolenników. Mają jednak istotną przewagę nad dwoma pozostałymi napędami hybrydowymi, która ujawnia się na krótkich codziennych dystansach i w miastach ze strefami zeroemisyjnymi. Hybrydy ładowane z gniazdka pozwalają bowiem na przejechanie zwykle do 50-60 km w trybie czysto elektrycznym, co obniża bardzo koszty codziennej eksploatacji i dojazdów do pracy, pozwala też poruszać się swobodnie klientom, posiadającym swoje firmy w centrach metropolii, które zdecydowały się na zielone strefy. Tam gdzie zabroniono poruszania się kierowcom samochodów z silnikami spalinowymi, hybryda swobodnie dowiezie gości lub towar.

Czy elektryczne SUV-y ładowane z gniazdka mają sens. Oczywiście, właśnie w tym segmencie warto inwestować w modele z napędem hybrydowym. Udowodnił to sukces pierwszego SUV-a plug in hybrid, Mitsubishi Outlandera PHEV, który przetarł drogę i uświadomił niezliczone zalety tego typu aut. Oprócz wyżej wspomnianych, wynikających z możliwości jazdy z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, istnieją i inne – dynamika, wyzwalana dzięki momentowi obrotowemu silnika elektrycznego, dostępnemu od najniższych obrotów, dzielność terenowa wynikająca z dodatkowych możliwości napędu na obie osie wspomaganego elektrycznie, płynność jazdy, pojemność oraz duży zasięg takich samochodów.

Kierowcy, dojeżdżający do pracy z przedmieść, po nocnym ładowaniu baterii Explorera we własnym domu, mogą czasem przez wiele miesięcy nie odwiedzać stacji, ponieważ przy dobrych warunkach pogodowych, krótki dystans do 48 km pokonają co dzień wyłącznie w trybie bezemisyjnym. Podróż w trybie automatycznego wyboru źródła zasilania również imponuje zasięgiem, przy  finalnym spalaniu 8,5 l po beskidzkich drogach i przy pojemności zbiornika 68,4 l, przejedziemy bez tankowania i ładowania akumulatora grubo ponad 800 km. A minimalne zużycie paliwa wynosi od 3.1 l/100 km wg WLTP.

Explorer to niezwykle pojemny, luksusowy SUV, sprzedawany wyłącznie w wersji 7-miejscowej, z kompletnym wyposażeniem podnoszącym bezpieczeństwo, komfort i spokój ducha kierującego oraz pasażerów. Nie ma w tej chwili konkurenta jeśli chodzi o przestrzeń i jej organizację – wystarczy spojrzeć na rozmiary, cytowane niżej. Żaden SUV nie może zaoferować bagażnika o maksymalnej pojemności 2274 litrów i długości podłogi 2132 mm w ustawieniu dwumiejscowym.

Auto jest naprawdę uniwersalne. Przeniesienie napędu, składające się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów, układu 4x4 Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, ale również holowania przyczepy do 2 500 kg, czyli boksu z wierzchowcem, lub dużej łodzi.

Ceny inauguracyjne Explorera w dwóch sprzedawanych w Polsce wersjach kształtują się bardzo korzystnie, w zestawieniu z możliwościami i wyposażeniem modelu: wersja ST-Line kosztuje 372 700 PLN wersja Platinum 374 700 PLN. Obie napędzane zespołem hybrydowym z silnikiem benzynowym 3.0 V6 EcoBoost PLUG-IN HYBRID - o mocy wspólnej 457 KM. Obie z 10- biegową skrzynią automatyczną. Cennik inauguracyjny oferuje gratisowo rozszerzoną gwarancję 5-letnią Ford Protect, pakiet 5 przeglądów oraz promocyjne ubezpieczenia już od 2.99%

Więcej zdjęć europejskiej wersji Eplorera można zobaczyć tutaj. Poniżej publikujemy pełną informację prasową dot. tego modelu.

 

 

* * *

 

•  Nowy, siedmiomiejscowy SUV, Ford Explorer Plug-In Hybrid, dysponujący mocą 457 KM i momentem obrotowym 825 Nm, generowanymi przez hybrydowy zespół silnika benzynowego i elektrycznego, jest zdolny pokonać 48 km w trybie jazdy bezemisyjnej (wg. NEDC)

•  Napęd na wszystkie koła w standardzie, system Terrain Management i siedem trybów jazdy zapewniają kompromis między komfortem, oszczędnością i możliwościami na różnych drogach i bezdrożach

•  Przestronne i funkcjonalne wnętrze wyposażone w 10,1-calowy ekran dotykowy, z systemem SYNC 3, standardowo montowany modem FordPass Connect, system audio B&O oraz łatwy w obsłudze system elastycznej konfiguracji foteli

Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In, oferujący bezemisyjny tryb jazdy, komfort i doskonałe parametry terenowe. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż wersji siedmiomiejscowej SUV-a.

Explorera Plug-In Hybrid napędza układ, łączący mocny 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generator i akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh, który można ładować z zewnętrznego źródła energii, a także poprzez regeneracyjne ładowanie podczas jazdy. Układ napędowy generuje łącznie 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.

Zaawansowany układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP). Minimalne zużycie paliwa wynosi 2.9 l/100km wg cyklu pomiarowego NEDC (od 3.1 l/100 km wg WLTP), a emisja CO2 od 66 g/km NEDC (71 g/km WLTP).1

Dzięki kompleksowemu pakietowi systemów wspomagających kierowcę i najwyższej klasy dodatkom podnoszącym komfort, nowy Explorer Plug-In Hybrid gwarantuje pewność prowadzenia i wygodę podczas podróży wszystkim pasażerom, niezależnie od wybranego rodzaju drogi.

Komplet systemów, w tym tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA) oraz nowy Asystent hamowania przy cofaniu sprawia, że jazda jest bardziej intuicyjna i mniej stresująca.2 Relaks i komunikację w podróży gwarantują w wersji ST-Line, jak i Platinum: 14–głośnikowy system audio B&O3, 10,1‑calowy ekran dotykowy, modem FordPass Connect4 oraz trójstrefowa elektroniczna regulacja temperatury.

– Explorer Plug-In Hybrid to synonim wszechstronności – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Explorer w Europie. – Nigdy wcześniej nie oferowaliśmy pojazdu, który radziłby sobie w trudnym terenie, z łatwością holował łódź i jeździł po mieście z wykorzystaniem czystej energii elektrycznej – a wszystko to w luksusowym, komfortowym wnętrzu.

Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021. r.

Jazda w trybie bezemisyjnym

Zespół napędowy Explorera Plug-In Hybrid zapewnia zasięg i osiągi oferowane przez nowoczesne, zaawansowane silniki spalinowe, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.

Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

Równoległa hybrydowa architektura Explorera Plug-In Hybrid umożliwia jednoczesne wykorzystanie pełnej mocy i momentu obrotowego zarówno silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego, co zwiększa możliwości samochodu w terenie, poprawia osiągi drogowe, a w połączeniu z inteligentną technologią napędu na wszystkie koła, umożliwia wygodne holowanie przyczepy do przewozu wierzchowca, łodzi lub dużej 2,5-tonowej przyczepy.

Zaawansowany system inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół.

Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej, która dodatkowo poprawia oszczędność paliwa i kulturę jazdy, system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

System zarządzania jazdą Explorera Plug-In Hybrid w terenie wykorzystuje zmienne tryby jazdy, by umożliwić kierowcy dostosowanie samochodu do warunków drogowych, pogodowych i terenowych na każde żądanie. Dostępne tryby to Normalny, Sportowy, Droga nieutwardzona, Śliska nawierzchnia, Holowanie, Eco oraz Śnieg/Piasek – każdy zobrazowany grafiką dostosowaną do jego specyfiki, prezentowaną na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Kontrola zjazdu ze wzniesienia dodatkowo pomaga w łagodzeniu kłopotów w terenie.

Systemy wspomagające

Wyrafinowane systemy wspomagania kierowcy, oferowane jako standard, zostały zaprojektowane w celu ułatwienia prowadzenia dużego pojazdu, zarówno w środowisku miejskim, jak i na autostradzie.

System wspomagający parkowanie Active Park Assist 2 umożliwia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, po naciśnięciu jednego przycisku. System może również pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równoległych miejsc parkingowych dzięki w pełni zautomatyzowanej funkcji wspomagania wyjazdu z parkingu.

System monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) ostrzega kierowcę wycofującego z miejsca parkowania, że za chwilę tor jazdy za samochodem przetnie inny pojazd. Ponadto, wprowadzony po raz pierwszy w Europie asystent hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist) wykorzystuje kamerę, czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu obiektów, mierzących ponad 28 cm wysokości i 7,5 cm szerokości. Może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy pojazd cofa z niewielką prędkością od 1,5 km/h do 12 km/h. System kamer 360 stopni jest wyposażeniem standardowym.

Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże są mniej stresujące dzięki tempomatowi adaptacyjnemu (ACC) z funkcją Stop & Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu. System ten pomaga Explorerowi Plug-In Hybrid w utrzymywaniu komfortowej odległości od pojazdów jadących z przodu i może pomóc kierowcy w utrzymaniu pojazdu na środku jego pasa ruchu. ACC może dostosować prędkość pojazdu do dopuszczalnych limitów, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą, a także korzystając z informacji z pokładowego systemu nawigacyjnego.

Funkcja Stop & Go umożliwia systemowi ACC całkowite zatrzymanie pojazdu w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca, jeśli czas zatrzymania jest krótszy, niż 3 sekundy, a także ruszenie po naciśnięciu przycisku, jeśli zatrzymanie trwało dłużej niż 3 sekundy.

– Nie chodzi nam o wypełnienie samochodu nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi tylko dlatego, że takie mamy – powiedział Torsten Wey, menedżer systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa Ford of Europe. – Chodzi o poprawę jakości podróży, zmniejszenie stresu podczas jazdy i budowanie poczucia pewności siebie u kierowcy.

Kolejnym rozwiązaniem w Explorerze Plug-In Hybrid, które pomaga kierowcy w unikaniu lub łagodzeniu skutków wypadków, jest system utrzymywania pasa ruchu – jeden z wielu, które przyczyniły się do uzyskania przez ten model maksymalnej, pięciogwiazdkowej oceny w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

Euro NCAP przyznało też Explorerowi Plug-In Hybrid najwyższą ocenę w zakresie ochrony osób dorosłych i dzieci. Pierwszy raz zastosowany w branży motoryzacyjnej proces produkcyjny umożliwił włączenie stalowych rur martenzytycznych o wysokiej wytrzymałości w strukturę słupków przedniej szyby pojazdu i belek dachowych, przez co powstała jeszcze solidniejsza klatka bezpieczeństwa dla pasażerów.

Przestrzeń dla ciebie i twoich spraw

Projektanci w pełni wykorzystali potężną posturę Explorera, tworząc wygodne i przestronne wnętrze dla siedmiu dorosłych osób. Każdy z pasażerów wszystkich trzech rzędów ma do dyspozycji prawie 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu oraz ponad 1,5 metra szerokości na linii barków i bioder i może cieszyć się luksusem i praktycznymi dodatkami kabiny Explorera, w tym pięcioma gniazdami zasilania 12 V, dwoma gniazdami USB dla pierwszego i drugiego rzędu, dwunastoma uchwytami na kubki, a także trójstrefową klimatyzacją.

Siedem foteli pozwala też na wyjątkowo elastyczne kształtowanie przestrzeni, z aż 2274 litrami przestrzeni ładunkowej w układzie dwumiejscowym. Dostępna dla trzeciego rzędu siedzeń funkcja Power Raise, umożliwiająca składanie siedzeń na płasko za naciśnięciem guzika, upraszcza przekształcanie przestrzeni według potrzeb pasażerów, natomiast w samej kabinie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów.

Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O. 

Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia5, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Aplikacja FordPass zapewnia również nowe funkcje, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego zelektryfikowany układ napędowy staje się dla właścicieli Explorera Plug-In Hybrid źródłem większej satysfakcji. Mają oni możliwość monitorowania poziomu naładowania akumulatora, mogą skorzystać z wyszukiwarki stacji ładowania, historii podróży i ładowania, ułatwiającej monitorowanie i śledzenie zużycia paliwa oraz energii. Są też funkcje pomagające kierowcom w pełni wykorzystać czas przeznaczony na ładowanie pojazdu oraz tańsze taryfy opłat za energię elektryczną, poprzez zaprogramowanie oczekiwanego pułapu opłat i zamówienie powiadomień o kosztach.

10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Indywidualista z charakterem

Wersje Platinum i ST-Line dodają indywidualizmu wyrazistej sylwetce SUV-a i nowoczesnemu wnętrzu Explorera Plug-In Hybrid.

Standardowym wyposażeniem są odważnie zaprojektowane, 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.

Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.

– Ogromna charyzma i niespotykana prezencja są standardem w naszym najnowszym Explorerze Plug-In Hybrid – podkreślił Matthias Tonn. – Dzięki umieszczeniu w ofercie wyróżniających się wariantów ST-Line i Platinum, klienci mogą znaleźć samochód odpowiadający ich estetyce i osobowości.

 

1 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

2 Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu.

3 BANG & OLUFSEN™ oraz B&O™są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do Bang & Olufsen Group. Na licencji Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Wszelkie prawa zastrzeżone.

4 Systemy mogą wymagać aktywacji

5 W regionach, w których jest to dozwolone przez prawo.

6 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami

 

NAJWAŻNIEJSZE DANE

 

Wymiary (w mm, o ile nie podano inaczej)

ST-Line/Platinum

Nadwozie

 

Całkowita długość bez haka holowniczego

5063

Szerokość z rozłożonymi lusterkami

2285

Szerokość ze złożonymi lusterkami

2107

Całkowita wysokość z relingami

1783

Rozstaw osi

3025

Rozstaw kół przednich

1704

Rozstaw kół tylnych

1713

Zwis przedni

869/855

Zwis tylny

1169

Prześwit (obciążone do masy całkowitej)

204

Prześwit (przy masie własnej)

167

Kąt natarcia (st.)

20.2

Kąt zejścia (st.)

21.0

Wnętrze

 

1 rząd - odległość od siedziska do dachu z przodu

987

1 rząd - maksymalna przestrzeń na nogi

1093

1 rząd - szerokość na wysokości ramion

1570

1 rząd - szerokość na wysokości bioder

1504

2 rząd - odległość od siedziska do dachu

971

2 rząd - maksymalna przestrzeń na nogi

991

2 rząd - szerokość na wysokości ramion

1573

2 rząd - szerokość na wysokości bioder

1501

3 rząd - odległość od siedziska do dachu

988

3 rząd - maksymalna przestrzeń na nogi

817

3 rząd - szerokość na wysokości ramion

1388

3 rząd - szerokość na wysokości bioder

1038

Pojemność bagażnika (l) ‡

 

Wariant z ustawionymi 7 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym)

240

Wariant z ustawionymi 7 siedzeniami, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)

330

Wariant z ustawionymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym)

635

Wariant z ustawionymi 5 siedzeniami, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)

1137

Dwumiejscowy wariant ustawienia siedzeń, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)

2274

Wymiary przedziału bagażowego

 

Wysokość przestrzeni bagażowej

855

Długość podłogi bagażnika do 1. rzędu siedzeń

2132

Długość podłogi bagażnika do 2. rzędu siedzeń

1264

Długość podłogi bagażnika do 3. rzędu siedzeń

532

Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami

1222

Szerokość otworu bagażnika przy podłodze

1216

Wysokość krawędzi załadunku

804

Pojemność zbiornika paliwa (l)

 

Benzyna

68.4


 

SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ #

 

System kamer 360 stopni, w tym przednia i tylna kamera szerokokątne

System wspomagający parkowanie 2

Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC)

Inteligentny system oświetlenia

Hamulec postojowy z funkcją Auto Hold

Wycieraczki z czujnikiem deszczu i czujnik zmierzchowy świateł

System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego

Instruktaż jazdy ekonomicznej EcoCoach

System aktywnego uniknania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody

System ostrzegający o możliwości kolizji czołowej

Czujniki parkowania przednie i tylne

Wspomaganie ruszania pod górę

Wspomaganie ruszania na wzniesieniu

Inteligentny tempomat

Transmisja na obie osie – Intelligent All Wheel Drive

System utrzymania na wybranym pasie ruchu

Awaryjne wspomaganie hamowania

Układ aktywnego wspomagania hamowania

Wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania

System stabilizacji toru jazdy przy bocznych podmuchach wiatru

System Terrain Management

System rozpoznawania znaków drogowych

Układ kontroli znoszenia holowanej przyczepy

 

KOMFORT #

 

10-stopniowa regulacja elektryczną foteli kierowcy i pasażera + pamięć ustawień fotela kierowcy

Panel wskaźników o przekątnej 12,3 cala

Układ aktywnej redukcji szumów

Laminowane szyby akustyczne

Oświetlenie wnętrza

System audio B&O

Dwa gniazda USB z funkcją transmisji danych i szybkiego ładowania dla pasażerów z przodu

Dwa gniazda USB z funkcją szybkiego ładowania dla pasażerów z tyłu

Elektryczna regulacja pozycji kolumny kierownicy

Pięć gniazd 12-woltowych

Modem FordPass Connect

Otwieranie drzwi bagażnika gestem

Podgrzewana, skórzana kierownica

Podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia

Podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie

Fotele z funkcją masażu Active Motion

Panoramiczny otwierany dach szklany

Łopatki zmiany biegów

SYNC 3 z 10.1-calowym pojemnościowym ekranem dotykowym

System elektrycznego składania foteli 3 rzędu

Trójstrefowa elektroniczna klimatyzacja z kabinowym filtrem cząstek stałych

Odmrażacz wycieraczek przedniej szyby

Ładowanie indukcyjne smartfonu



Źródło: Mototarget, Ford

 Pisaliśmy również
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda
» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Ford Explorer Plug-In Hybrid:
w lewo
Ford Explorer Plug-In Hybrid
© Ford
Ford Explorer Plug-In Hybrid
© Ford
Ford Explorer Plug-In Hybrid
© Ford
Ford Explorer Plug-In Hybrid
© Ford
Ford Explorer Plug-In Hybrid
© Ford
Ford Explorer Plug-In Hybrid
© Ford
Ford Explorer Plug-In Hybrid
© Ford
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |