„ZaÅ‚ożony w Stanach Zjednoczonych przez szwajcarskiego emigranta, Chevrolet powstaÅ‚ z myÅ›lÄ… o Å›wiatowych rynkach” mówi Joel Ewanick, dyrektor GM ds. marketingu globalnego. „Sto lat później, podstawy stworzone przez Louisa Chevroleta wciąż ksztaÅ‚tujÄ… naszÄ… firmÄ™ i pozwalajÄ… Chevroletowi na oferowanie klientom znakomitych produktów i usÅ‚ug w ponad 120 krajach na caÅ‚ym Å›wiecie”.
W pierwszym póÅ‚roczu 2011 roku Chevrolet sprzedaÅ‚ o 286 499 samochodów wiÄ™cej niż w tym samym okresie 2010 roku, co stanowi 14% wzrost. Co wiÄ™cej, Chevrolet osiÄ…gnÄ…Å‚ rekordowÄ… sprzedaż w wielu krajach, w tym na kluczowych rynkach: w Argentynie, Brazylii, Chile, Kolumbii, Danii, Ekwadorze, Francji, Afryce PoÅ‚udniowej i Turcji.
W pierwszym póÅ‚roczu 2011 roku Chevrolet odnotowaÅ‚ wzrosty sprzedaży na wszystkich piÄ™ciu gÅ‚ównych rynkach, w tym:
- w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaż wzrosÅ‚a o 16% po dziewiÄ™ciu kolejnych miesiÄ…cach wzrostów sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem
- w Brazylii, gdzie sprzedaż wzrosła o 0,4% względem ustanowionego w 2010 roku najlepszego tempa sprzedaży
- w Chinach, gdzie sprzedaż wzrosÅ‚a o 15%, ustanawiajÄ…c najlepszy w historii wynik marki w pierwszym póÅ‚roczu
- w Rosji, gdzie sprzedaż była większa o 54%, a Chevrolet wciąż jest najlepiej sprzedającą się globalną marką w tym kraju
- w Kanadzie, gdzie sprzedaż wzrosła o 8%
PotencjaÅ‚ dalszego wzrostu sprzedaży Chevroleta wykazujÄ… rozwijajÄ…ce siÄ™ rynki Brazylii, Rosji oraz Chin, które stanowiÄ… trzy z piÄ™ciu gÅ‚ównych rynków. Wspólna siÅ‚a sprzedaży Chevroleta w krajach „BRIC”, w tym w Indiach, jest niezrównana.
Nowe produkty Chevroleta wyznaczajÄ… tempo
Dużą część ogólnoÅ›wiatowej sprzedaży Chevroleta można przypisać gamie nowych modeli, takich jak kompaktowy Chevrolet Cruze, miejski Spark, caÅ‚kowicie nowy Aveo czy siedmiomiejscowy Orlando. Wkrótce doÅ‚Ä…czÄ… do nich Chevrolet Malibu oraz caÅ‚kowicie nowy pick-up Colorado, który pojawi siÄ™ w sprzedaży w kolejnych miesiÄ…cach tego roku.
Chevrolet sprzedaÅ‚ 330 000 samochodów Cruze na caÅ‚ym Å›wiecie w pierwszym kwartale 2011 roku, co oznacza 132% wzrost w porównaniu do tego samego okresu w 2010 roku. Duża część wzrostu miaÅ‚a miejsce w Chinach oraz Stanach Zjednoczonych, gdzie w czerwcu Cruze byÅ‚ najczęściej sprzedawanym samochodem osobowym. Od wprowadzenia na rynek w 2009 roku, model Cruze na caÅ‚ym Å›wiecie zostaÅ‚ sprzedany w iloÅ›ci ponad 800 000 egzemplarzy, a przekroczenie 1 miliona spodziewane jest przed koÅ„cem 2012 roku.
„Sukces Cruze'a pokazuje, co jest możliwe, gdy sÅ‚ucha siÄ™ swoich klientów” mówi Mary Barra, starszy wiceprezes GM ds. globalnego rozwoju produktu. „OferujÄ…c kierowcom wiÄ™cej niż siÄ™ spodziewajÄ… po kompaktowym samochodzie, Cruze przedefiniowaÅ‚ Å›wiatowy segment i jest na drodze do pozyskania miliona nowych klientów dla Chevroleta. Podczas wprowadzania na Å›wiatowe rynki nowych modeli, takich jak Orlando, Colorado, Malibu, Spark czy Aveo, stosujemy to samo ukierunkowane na klienta podejÅ›cie”.
Chevrolet sprzedaÅ‚ ponad 220 000 miejskich Sparków na caÅ‚ym Å›wiecie od wprowadzenia tego modelu do sprzedaży w grudniu 2009 roku. W pierwszym póÅ‚roczu 2011 roku zostaÅ‚o sprzedanych ponad 100 000 Sparków, czyli o 110% wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej – gÅ‚ównie dziÄ™ki zapotrzebowaniu w Korei PoÅ‚udniowej, Meksyku oraz Uzbekistanie.
W pierwszej poÅ‚owie 2011 roku Chevrolet sprzedaÅ‚ ponad 150 000 egzemplarzy modelu Aveo, w tym również zupeÅ‚nie nowego Aveo, który na części rynków nosi nazwÄ™ Sonic. Premiera nowego Aveo miaÅ‚a miejsce w Korei w marcu tego roku i obecnie model ten jest sprzedawany w prawie 30 krajach.