Samochód stworzony do walki z BMW M5 i Mercedesem E 63 AMG zostaÅ‚ wyposażony w doÅ‚adowany silnik V8 o pojemnoÅ›ci 6,2 litra, który rozwija 640 KM i aż 855 Nm momentu obrotowego. Jednostka jest poÅ‚Ä…czona z oÅ›miobiegowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ…, której bÅ‚yskawiczne reakcje umożliwiajÄ… przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie okoÅ‚o 3,7 sekundy. PrÄ™dkość maksymalna wynosi 322 km/h.
Nowy sedan ma agresywny przedni pas, w którym wyróżnia siÄ™ osÅ‚ona chÅ‚odnicy o strukturze siateczki i wiÄ™kszy wlot powietrza. Samochód posiada również przedni spoiler oraz wentylowanÄ… maskÄ™ silnika wykonanÄ… z wÅ‚ókna wÄ™glowego. W bocznym widoku dominujÄ… poszerzone bÅ‚otniki i aerodynamiczne progi, natomiast najważniejszym elementem tylnego pasa jest spoiler zintegrowany z pokrywÄ… bagażnika. Nie sposób nie zauważyć też czterech koÅ„cówek ukÅ‚adu wydechowego i 19-calowych kutych obrÄ™czy aluminiowych z oponami Michelin Pilot Super Sport. JeÅ›li to nie wystarczy, firma oferuje nabywcom pakiet Carbon Fiber, który obejmuje bardziej agresywny przedni spoiler, dodatkowy wlot powietrza na masce oraz tylny dyfuzor i wiÄ™kszy spoiler.
Kabina w dużej mierze nawiÄ…zuje wystrojem do przedziaÅ‚u pasażerskiego standardowej odmiany CTS. Wyróżnikiem wersji V sÄ… sportowe fotele, wykoÅ„czenia z wÅ‚ókna wÄ™glowego oraz 12,3-calowy zestaw wskaźników cyfrowych. Samochód zostaÅ‚ również wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy CUE, rejestrator Performance Data Recorder oraz system audio firmy Bose.
Oprócz tego, inżynierowie zwiÄ™kszyli sztywność konstrukcyjnÄ… sportowej wersji modelu CTS o 25 procent, stosujÄ…c wszelkiego rodzaju rozpórki i wzmocnienia strukturalne. Nad stabilnoÅ›ciÄ… jazdy czuwa sportowo zestrojone zawieszenie, ulepszony ukÅ‚ad kierowniczy oraz elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Oprócz tego producent zastosowaÅ‚ ukÅ‚ad hamulcowy Brembo i zmodyfikowany system Magnetic Ride Control.
Cadillac CTS-V 2016 pojawi się w sprzedaży latem przyszłego roku.