Powodów, które przyciÄ…gajÄ… klientów biznesowych do samochodów klasy premium, można znaleźć kilka. Dobrze wyglÄ…dajÄ…ce, luksusowe auto podnosi prestiż firmy oraz poprawia jej wizerunek w oczach klientów i kontrahentów. Ponadto samochody tego typu oferujÄ… wiÄ™kszy komfort, wiÄ™c dÅ‚ugie podróże w ich wnÄ™trzu nie sÄ… tak mÄ™czÄ…ce. Nie bez znaczenia jest również wolniejsza utarta wartoÅ›ci. O tym, jakie konfiguracje najchÄ™tniej wybierajÄ… klienci biznesowi i co przyciÄ…ga ich wÅ‚aÅ›nie do samochodów luksusowych, mówi Piotr KurpiÅ„ski, kierownik salonu Lexus-Å»eraÅ„ –„WiÄ™kszość nabywców instytucjonalnych nie decyduje siÄ™ na bezpoÅ›redni zakup. Klienci biznesowi wybierajÄ… gÅ‚ównie leasing. Coraz wiÄ™cej osób skÅ‚ania siÄ™ również ku leasingowi w formie wynajmu dÅ‚ugoterminowego SmartPlan. DziÄ™ki takiemu rozwiÄ…zaniu rata jest znacznie niższa, a po zakoÅ„czeniu umowy klient oddaje samochód i, nie zaprzÄ…tajÄ…c sobie gÅ‚owy jego sprzedażą, może wziąć kolejny. Klienci, którzy kupujÄ… auto za gotówkÄ™, stanowiÄ… wyjÄ…tek.”
„SÅ‚abo wyposażone auta nie cieszÄ… siÄ™ dużą popularnoÅ›ciÄ…. Kiedy na rynek wchodzi nowy model i promocjÄ… objÄ™ta jest wersja podstawowa z dodatkowym pakietem, np. nawigacji satelitarnej, to klienci czÄ™sto decydujÄ… siÄ™ na wybór auta we wÅ‚aÅ›nie takiej konfiguracji. Na ogóÅ‚ jednak siÄ™gajÄ… po wersje wyposażeniowe ze Å›redniego puÅ‚apu. ZdarzajÄ… siÄ™ jednak osoby, które przychodzÄ… i od razu wybierajÄ… auto w najlepszej specyfikacji. W przypadku nowego Lexusa LS najtaÅ„sza odmiana Elegance w ogóle nie jest zamawiana, a najwyższym zainteresowaniem cieszy siÄ™ Å›rednia wersja Prestige. Warto dodać, że niemaÅ‚Ä… popularnoÅ›ciÄ… może poszczycić siÄ™ również najdroższa odmiana Omotenashi” – zauważyÅ‚ kierownik salonu Lexus-Å»eraÅ„.
„JeÅ›li chodzi o dodatkowe wyposażenie, to klienci czÄ™sto pytajÄ… o podgrzewanie i wentylowanie foteli, pamięć ich ustawienia czy rozwiÄ…zania uÅ‚atwiajÄ…ce parkowanie. Istotne dla nich sÄ… również systemy bezpieczeÅ„stwa, ale już dziÅ› praktycznie wszystkie nasze samochody sÄ… standardowo wyposażone w pakiet Lexus Safety System Plus” – dodaÅ‚ Piotr KurpiÅ„ski.
W Lexusie LS po raz pierwszy w historii wprowadzono system asystujÄ…cy wÅ‚Ä…czaniu siÄ™ do ruchu, auto ma również wyÅ›wietlacz projekcyjny HUD, ostrzegajÄ…cy kierowcÄ™ o pieszych znajdujÄ…cych siÄ™ w otoczeniu pojazdu i wskazujÄ…cy ich poÅ‚ożenie. Ponadto wyposażono go w aktywne omijanie pieszych i przeszkód oraz ukÅ‚ady automatycznej zmiany pasa ruchu i automatycznego hamowania podczas cofania. Komfort podróży zwiÄ™ksza niespotykane dotÄ…d rozwiÄ…zanie – masaż Shiatsu dostÄ™pny dla pasażerów siedzÄ…cych z tyÅ‚u, który dostarcza wrażeÅ„ zbliżonych do dotyku dÅ‚oni masażysty. Co wiÄ™cej, samochód automatycznie dostosowuje pozycjÄ™ fotela, by uÅ‚atwić wysiadanie – oparcie przesuwa siÄ™ do przodu, a fotel lekko unosi. Podobnie przy wsiadaniu – karoseria nieco siÄ™ podnosi, a boczne elementy fotela odchylajÄ… siÄ™, by Å‚atwiej byÅ‚o zająć miejsce w Å›rodku. Kiedy już usiÄ…dziemy, zamek pasa bezpieczeÅ„stwa wysuwa siÄ™ o 5 cm, co uÅ‚atwia jego zapiÄ™cie.
„LS to auto wyjÄ…tkowe w tej klasie. To jeden z najbardziej komfortowych samochodów. PrzyznajÄ… to sami klienci. Wbrew pozorom nie jest to samochód wyÅ‚Ä…cznie do jazdy z kierowcÄ…. WiÄ™kszość osób, które zmówiÅ‚y nowÄ… limuzynÄ™ Lexusa, bÄ™dzie jÄ… prowadzić samemu”– zapewniÅ‚ Piotr KurpiÅ„ski.
Dla klientów biznesowych nie bez znaczenia jest również wyglÄ…d auta. Jak zaznacza Piotr KurpiÅ„ski, Lexus zrobiÅ‚ duży krok naprzód pod wzglÄ™dem stylistyki. WpÅ‚ynęło to na bardzo duże zainteresowanie klientów, którzy do tej pory nie brali aut tej marki pod uwagÄ™. Dobry design auta przyciÄ…ga uwagÄ™. „Nowy Lexus LS potwierdza, że rynek klasy premium prężnie siÄ™ rozwija. Auto cieszy siÄ™ wyjÄ…tkowo dużym zainteresowaniem. DziÄ™ki temu modelowi mamy wielu nowych klientów.” – podsumowaÅ‚ Piotr KurpiÅ„ski.