Firma Nothelle z Ratingen już od ponad 38 lat jest synonimem pasji i inżynierskiej doskonałości. Marka Audi stanowi dla niej główne pole działań, na którym prezentowane są najlepsze i najnowsze osiągnięcia firmy.
Tym razem tuner przygotował pakiet stylizacyjny i mechaniczny dla nowego SUV'a - Audi Q7, który zyskuje coraz większe grono nabywców, nie tylko za oceanem, ale właśnie w Europie. Nothelle stosując bardzo niskie ospojlerowanie progów i zderzaków jednoznacznie klasyfikuje Audi Q7 jako króla autostrad i bulwarów. W przedniej części zastosowano bowiem nakładkę dolnej części zderzaka płynnie przechodzącą w dodatkowe poszerzenia na błotnikach. Niewielkie wloty powietrza w przednim spojlerze oraz pod światłami kierunkowskazów ozdobiono aluminiową siatką, pomalowaną w kolorze grafitowym, nawiązującym do seryjnej atrapy chłodnicy. Powiększone progi mają kształt klina i rozszerzają się ku tylnej części nadwozia Audi, które prezentuje się bardzo masywnie i agresywnie, głównie za sprawą potężnego tylnego zderzaka, w który wkomponowano dodatkowy wąski pas świateł i 4 końcówki układu wydechowego. Opcjonalnie klient może również zamówić kompletny sportowy układ wydechowy, wykonany ze stali nierdzewnej. Oczywiście potężny SUV musi być osadzony na odpowiednich kołach. Nothelle proponuje obręcze w formacie "king size" model Noverda IX Sport. Te dwuczęściowe, 9-szprychowe obręcze mają rozmiar 10.0 x 22 cali i są zaopatrzone w opony Kumho w rozmiarze 295/30 R22. Klient ma do wyboru dwa rodzaje wykończenia obręczy: chromowane - Noverda IX Sport Briliance Edition, lub oksydowane - Noverda IX Sport Black Edition.
Najwięcej zmian poczyniono jednak pod pokrywą silnika. Dla dwóch dostępnych jednostek napędowych: 3.0 V6 TDI o mocy 233 KM i momencie obrotowym 500 Nm oraz 4.2 V8 o mocy 350 KM, przygotowano specjalne oprogramowanie, poprawiające osiągi auta.
N TRONIC BOX - jest przeznaczony dla 3-litrowej jednostki wysokoprężnej. Zwiększa on seryjną moc jednostki do 300 KM i moment obrotowy do 600 Nm (uzyskiwany juz przy 2.500 obrotach). Cena chipa waha się od 1100 do 1500 Euro.
Dla jednostki benzynowej o pojemności 4.2 litra, przewidziano modyfikacją polegającą na zamontowaniu sportowego układu turbodoładowania. Zabieg ten zaowocował zwiększeniem mocy z 350 do 500 KM. Specjaliści z Nothelle poprawili także pracę pneumatycznego zawieszenia, programując nieco sztywniejszą charakterystykę jego pracy.
We wnętrzu Audi Q7 panuje atmosfera gabinetu prezesa. Tapicerkę siedzeń, kierownicę i drzwi, pokrywa skóra wysokiej jakości, resztę wzbogacono dodatkami z prawdziwego aluminium lub karbonu. Oczywiście nie mogło również zabraknąć sprzętu multimedialnego klasy high-end.
Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Nothelle