-
Nowy Ford Transit o ładowności 2 ton oferuje przedsiębiorcom wyższe wskaźniki efektywności, przy zużyciu paliwa obniżonym nawet o 7 procent, oraz nowe, szersze możliwości komunikowania się.
-
Dostępny po raz pierwszy w tym segmencie łagodny układ hybrydowy (mild hybrid - mHEV), oparty na silniku Diesla (w tym modelu dostępny jako opcja), dodatkowo zwiększa efektywność w ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca, obniżając spalanie o kolejne 8 procent.
-
W nowej ofercie jednostek napÄ™dowych znajduje siÄ™ także unowoczeÅ›niony 2,0-litrowy silnik Diesel EcoBlue, Å‚Ä…cznie z mocniejszym wariantem o mocy 185 KM oraz nowÄ… 10-stopniowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów, dostÄ™pnÄ… w wersjach z napÄ™dem na tylne koÅ‚a.
-
Nowe wcielenie Forda Transita, który wejdzie na rynek w poÅ‚owie 2019 roku, otrzymuje zmienionÄ… stylistykÄ™ przodu, zupeÅ‚nie nowe wnÄ™trze ze zwiÄ™kszonÄ… liczbÄ… schowków, a także nowe systemy wspomagajÄ…ce pracÄ™ kierowcy, dziÄ™ki którym dzieÅ„ pracy kierowcy stanie siÄ™ jeszcze mniej stresujÄ…cy.
Najnowszy Ford Transit charakteryzuje siÄ™ wiÄ™kszÄ… Å‚adownoÅ›ciÄ… oraz paletÄ… unowoczeÅ›nionych jednostek napÄ™dowych, które umożliwiajÄ… zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7 procent. WÅ›ród nowych opcji napÄ™du jest oferowany po raz pierwszy z tym segmencie Å‚agodny ukÅ‚ad napÄ™dowy (mild hybrid - mHEV), oparty na silniku Diesel, który charakteryzuje siÄ™ spalaniem niższym o 3 procenty w porównaniu ze standardowym silnikiem wysokoprężnym. Natomiast w ruchu miejskim, wymagajÄ…cym czÄ™stego zatrzymywania siÄ™ i ruszania z miejsca, oszczÄ™dnoÅ›ci mogÄ… siÄ™gać nawet 8 procent.
Nowy Transit zostaÅ‚ przy tym wyposażony w funkcje umożliwiajÄ…ce wspóÅ‚pracÄ™ pojazdu z zewnÄ™trznymi urzÄ…dzeniami elektronicznym i poÅ‚Ä…czenie z Internetem za poÅ›rednictwem pokÅ‚adowego modemu Ford PassConnect. Umożliwia on przedsiÄ™biorcom i firmom flotowym znacznÄ… poprawÄ™ wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów eksploatacji.
Nowy Ford Transit, oczekiwany w sprzedaży w poÅ‚owie 2019 roku, bÄ™dzie kontynuatorem aktualnie produkowanego modelu, który znaczÄ…co przyczyniÅ‚ siÄ™ do wywalczenia przez Transita statusu lidera w swoim segmencie rynkowym, zarówno w Europie, jak i w Ameryce PóÅ‚nocnej. Sprzedaż na rynku europejskim nadal rosÅ‚a w 2018 roku, osiÄ…gajÄ…c poziom 67 tysiÄ™cy egzemplarzy sprzedanych w skali roku do koÅ„ca sierpnia, co oznacza wzrost o 14 procent w stosunku do roku ubiegÅ‚ego.
„Oto Ford Transit na miarÄ™ oczekiwaÅ„ nowoczesnej gospodarki: jest wytrzymaÅ‚y i praktyczny, zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów, koszty utrzymania pojazdu ulegÅ‚y zmniejszeniu, a Å›cisÅ‚e powiÄ…zanie pojazdu z urzÄ…dzeniami i systemami informatycznymi wyraźnie poprawi jego efektywność w codziennej eksploatacji – powiedziaÅ‚ Michael McDonagh z Ford of Europe, naczelny inżynier globalnego programu Transit. – Ford jest także w czoÅ‚ówce prac nad elektryfikacjÄ… pojazdów, wprowadzajÄ…c na rynek nowÄ… wersjÄ™ Å‚agodnej hybrydy Transita, idealne rozwiÄ…zanie dla użytkowników realizujÄ…cych dostawy w mieÅ›cie.
Niższe zużycie paliwa, wiÄ™kszy wybór
Konstrukcja nowoczesnej jednostki wysokoprężnej* Ford EcoBlue o pojemnoÅ›ci 2,0-litrów zostaÅ‚a jeszcze bardziej zoptymalizowana w celu obniżenia zużycia paliwa, co może przynieść oszczÄ™dnoÅ›ci rzÄ™du nawet 7 procent, wedÅ‚ug fabrycznych danych Forda, opartych na pomiarach w cyklach jazdy w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
ZwiÄ™kszenie ciÅ›nienia wtrysku w ukÅ‚adzie paliwowym do 2200 barów zapewnia bardziej efektywny przebieg spalania. W celu dalszego obniżenia tarcia wspóÅ‚pracujÄ…cych wewnÄ™trznych elementów silnika, nowe stalowe tÅ‚oki majÄ… pÅ‚aszcze nieco cieÅ„sze niż stosowane dotÄ…d tÅ‚oki ze stopu aluminium. Pompa oleju o zmiennej wydajnoÅ›ci umożliwia ograniczenie strat mocy dziÄ™ki dostosowaniu wydajnoÅ›ci tÅ‚oczonego oleju do rzeczywistego zapotrzebowania w danej chwili.
Kolejne zmiany, które przyniosÅ‚y zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci, to wprowadzenie po raz pierwszy w 2-tonowej wersji Transita elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS); szeroko zakrojonego programu zmniejszania masy części i podzespoÅ‚ów, zastosowanie opon o obniżonych oporach tarcia oraz zmiany poprawiajÄ…ce aerodynamikÄ™ pojazdu. W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji nadal oferowany jest ukÅ‚ad Auto Start-Stop.
Kierowca ma także do dyspozycji tryb jazdy oszczÄ™dnej, który na podstawie danych z pozycjonowania GPS przewiduje i podpowiada kierujÄ…cemu, jak jechać, aby uzyskać dodatkowe oszczÄ™dnoÅ›ci paliwa.
Do dostÄ™pnych już wczeÅ›niej silników o mocach 105 KM, 130 KM oraz 170 KM doszÅ‚a nowa jednostka o mocy 185 KM, dysponujÄ…ca pokaźnym momentem obrotowym 415 Nm. Wszystkie dostÄ™pne silniki majÄ… turbosprężarki o nowszej konstrukcji, która pozwala na uzyskiwanie wiÄ™kszego zakresu momentu obrotowego w szerszym niż dotÄ…d zakresie obrotów.
Natomiast od wiosny 2020 roku, obok standardowej 6-stopniowej rÄ™cznej skrzyni biegów, tylnonapÄ™dowe wersje Transita bÄ™dÄ… oferowane również z bardzo efektywnÄ… i dynamicznÄ… 10-stopniowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów z adaptacyjnÄ… funkcjÄ… Adaptive Shift Scheduling, która analizuje indywidualny styl jazdy kierowcy w celu zoptymalizowania momentów zmian biegów.
Pierwszy pojazd typu mild hybrid w segmencie
W celu uzyskania jeszcze większych oszczędności paliwa, konstruktorzy nowego Forda Transita zaproponowali w wersjach z przednim i tylnym napędem innowacyjne rozwiązanie z układem napędowym mild hybrid (mHEV), wykorzystującym silnik Diesel. Pomiary według nowej procedury WLTP pokazują, że rozwiązanie to przyniosło dodatkowe zmniejszenie spalania rzędu 3 procent. Dalsze oszczędności, sięgające nawet 8%, są widoczne w przypadku eksploatacji w gęstym ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca.
W tym rozwiÄ…zaniu, standardowy alternator zostaÅ‚ zastÄ…piony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem, napÄ™dzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prÄ™dkoÅ›ci, którÄ… nastÄ™pnie można wykorzystywać do Å‚adowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych 48V, które sÄ… chÅ‚odzone powietrzem.
Zmagazynowana energia jest także wykorzystywana do zwiększania momentu obrotowego silnika spalinowego podczas normalnej jazdy i w czasie przyspieszania. Może także służyć do zasilania urządzeń pokładowych pojazdu.
Konstruktorzy ukÅ‚adu mild hybrid Forda Transita poÅ‚ożyli nacisk przede wszystkim na zmniejszenie zużycia paliwa, nie zaÅ› na zwiÄ™kszenie osiÄ…gów w porównaniu z pojazdami z napÄ™dem konwencjonalnym. Jednakże dodatkowy moment obrotowy dostÄ™pny dziÄ™ki ukÅ‚adowi hybrydowemu pozwala na lepszÄ… dynamikÄ™ podczas ruszania z miejsca i przyspieszania przy niskich prÄ™dkoÅ›ciach.
Zwiększona ładowność
Pod wzglÄ™dem Å‚adownoÅ›ci, najnowszy Ford Transit bÄ™dzie zdecydowanie w czoÅ‚ówce modeli w swojej klasie. StaÅ‚o siÄ™ to możliwe dziÄ™ki obniżeniu masy pojazdu dosÅ‚ownie w każdym obszarze - oszczÄ™dnoÅ›ci te przeÅ‚ożyÅ‚y siÄ™ nastÄ™pnie na zwiÄ™kszenie Å‚adownoÅ›ci.
Aby uzyskać mniejszÄ… masÄ™ wielu części i podzespoÅ‚ów Transita, konstrukcjÄ™ pojazdu zoptymalizowano z zastosowaniem systemów projektowania wspomaganego komputerowo, zapożyczonych z przemysÅ‚u lotniczego. WÅ›ród rozwiÄ…zaÅ„ zmniejszajÄ…cych ciężar pojazdu można wymienić nowÄ… pokrywÄ™ silnika, wykonanÄ… ze stopu aluminium, zastosowanie stalowych obrÄ™czy kóÅ‚ o zróżnicowanej gruboÅ›ci, a także ukÅ‚ad z pojedynczym tÅ‚umikiem, który zastÄ™puje stosowany dotÄ…d ukÅ‚ad z dwoma tÅ‚umikami. Po raz pierwszy w konstrukcji Å›ciany dziaÅ‚owej we wnÄ™trzu blachÄ™ stalowÄ… zastÄ…piono wytrzymaÅ‚ym tworzywem kompozytowym.
Nowe, elektrycznie otwierane boczne drzwi zaÅ‚adunkowe wyraźnie uÅ‚atwiajÄ… pracÄ™ przy zaÅ‚adunku i rozÅ‚adunku samochodu. Z tyÅ‚u pojazdu zamontowano dodatkowe oÅ›wietlenie, które uÅ‚atwia pracÄ™ w ciemnoÅ›ciach w okolicach tylnych drzwi zaÅ‚adunkowych.
W stronÄ™ mobilnego biura
W ramach strategii zmierzajÄ…cej do coraz szerszego wyposażania wszystkich pojazdów użytkowych w systemy informacji i Å‚Ä…cznoÅ›ci, nowy Ford Transit może być dostarczony z pokÅ‚adowym modemem FordPass Connect. System ten otwiera nowe możliwoÅ›ci poprawy wykorzystania floty pojazdów oraz optymalizacji kosztów ich eksploatacji dziÄ™ki nowym funkcjom telematyki (Ford Telematics) oraz transmisji i przetwarzania danych (Ford Data Services), które zostanÄ… wprowadzone do oferty rynkowej w 2019 roku.
PokÅ‚adowy modem umożliwia także korzystanie z wielu funkcji dostÄ™pnych za poÅ›rednictwem mobilnej aplikacji FordPass, co zdecydowanie uÅ‚atwia użytkowanie pojazdu i czyni eksploatacjÄ™ efektywniejszÄ… i taÅ„szÄ…, zarówno z punktu widzenia kierowców, jak i wÅ‚aÅ›cicieli, czy operatorów flot pojazdów.
WÅ›ród innych nowoczesnych rozwiÄ…zaÅ„ i funkcji należy wymienić także system informacji i rozrywki Ford SYNC 3, którym można sterować albo za pomocÄ… prostych poleceÅ„ gÅ‚osowych, albo przesuwajÄ…c palcem po 8-calowym wyÅ›wietlaczu dotykowym. Z punktu widzenia operatorów ważny jest także system Ford MyKey, który pozwala szefowi floty zaprogramować kluczyk, aby ograniczyć kierowcy maksymalnÄ… prÄ™dkość jazdy i gÅ‚oÅ›ność systemu audio, a także wÅ‚Ä…czyć na staÅ‚e dziaÅ‚anie ukÅ‚adów zwiÄ™kszajÄ…cych bezpieczeÅ„stwo czynne.
W przypadku wyposażenia pojazdu w elementy lub urzÄ…dzenia specjalistyczne, mogÄ… one pobierać dane z ukÅ‚adów elektrycznych Transita za poÅ›rednictwem specjalnego moduÅ‚u interfejsowego (Upfitter Interface Module).
Jeszcze więcej dla biznesu
Pod wzglÄ™dem prowadzenia nowy Ford Transit praktycznie nie różni siÄ™ od samochodu osobowego. WygodÄ™ i komfort kierowcy dodatkowo zwiÄ™ksza wprowadzenie wspomagania kierownicy EPAS, która dodatkowo pomaga zmniejszyć zmÄ™czenie kierowcy, dziÄ™ki wiÄ™kszej sile wspomagania podczas parkowania i manewrów z maÅ‚Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ…. UkÅ‚ad EPAS dodatkowo wspóÅ‚pracuje z ukÅ‚adami wspomagajÄ…cymi kierowcÄ™, takimi jak aktywny asystent parkowania (Active Park Assist) i system pomagajÄ…cy utrzymać pojazd na pasie ruchu (Lane-Keeping Aid).
Po raz pierwszy, kierowca Transita ma możliwość wyboru trybu jazdy w zależnoÅ›ci od prÄ™dkoÅ›ci i warunków na drodze. DostÄ™pne sÄ…: tryb „Eco”, tryb do jazdy na Å›liskiej nawierzchni, tryb „bÅ‚oto/koleiny” w pojazdach z napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a oraz tryb holowania przyczepy. Ten ostatni zapewnia pÅ‚ynne przyrosty mocy podczas holowania dużych przyczep lub Å‚odzi, gdy masa przyczepy przekracza masÄ™ wÅ‚asnÄ… samochodu.
Dążąc do dalszego ograniczenia stresu i zmÄ™czenia towarzyszÄ…cego prowadzenia, a także w celu ograniczenia ryzyka lub unikniÄ™cia skutków ewentualnych kolizji, wprowadzono liczne ukÅ‚ady wspomagajÄ…ce pracÄ™ kierowcy. WÅ›ród nich sÄ…:
-
System monitorujÄ…cy martwe pole widzenia kierowcy wspóÅ‚pracujÄ…cy z ukÅ‚adem uÅ‚atwiajÄ…cym holowanie przyczepy - poszerza on kontrolowanÄ… strefÄ™, która obejmuje obszar wokóÅ‚ pojazdu oraz przyczepy o dÅ‚ugoÅ›ci nawet do 10 metrów,
-
Z kolei inteligentny ogranicznik prÄ™dkoÅ›ci Å‚Ä…czy funkcjÄ™ systemu rozpoznawania znaków drogowych z tempomatem adaptacyjnym, dziÄ™ki którym kierowca uniknie przekraczania maksymalnej dopuszczalnej prÄ™dkoÅ›ci na danym odcinku drogi.,
-
W wyposażeniu może siÄ™ znaleźć także ukÅ‚ad aktywnego wspomagania hamowania (Pre-Collision Assist) z funkcjÄ… wykrywania pieszych, która teraz reaguje na obecność pieszego także w ciemnoÅ›ci, gdy znajdzie siÄ™ w polu oÅ›wietlanym przez reflektory.
NowoÅ›ciÄ… sÄ… funkcje, które uÅ‚atwiajÄ… i czyniÄ… mniej uciążliwym manewrowanie, cofanie i parkowanie na ruchliwych ulicach lub parkingach, w dużym stopniu pozwalajÄ…c uniknąć kosztownych stÅ‚uczek, wgnieceÅ„, czy zadrapaÅ„ lakieru. WÅ›ród nich sÄ…:
-
Kamery szerokokÄ…tne z przodu i z tyÅ‚u, które w gÄ™stym ruchu, a także podczas cofania lub wyjazdu tyÅ‚em z miejsca postoju, pozwalajÄ…c dostrzec inne nadjeżdżajÄ…ce pojazdy,
-
Kamera cofania, umieszczona wysoko w taki sposób, aby kierowca jeszcze lepiej widziaÅ‚ obszar za samochodem podczas cofania, przede wszystkim z otwartymi drzwiami,
-
Aktywny asystent parkowania (APA), który uÅ‚atwia kierowcy znalezienie odpowiedniego miejsca do parkowania i zaparkowanie samochodubez użycia rÄ…k, precyzyjnie za innym pojazdem albo równolegle do innych samochodów,
-
Asystent wyjazdu z parkingu (Park-Out Assist), który uÅ‚atwia wyjazd z miejsca parkowania równolegÅ‚ego, również bez użycia rÄ…k,
Natychmiast rozpoznawalny z zewnątrz. Zupełnie nowe, praktyczne wnętrze
Z zewnÄ…trz, elegancko wystylizowane nadwozie nowego Forda Transita wyróżnia siÄ™ nowym wlotem powietrza z trzema poprzeczkami oraz inaczej zaprojektowanym pasem dolnym. Przednie panele nadwozia wraz ze zderzakiem otrzymaÅ‚y nowy profil, dziÄ™ki któremu poprawiono aerodynamikÄ™ i uzyskano Å›mielszy wyglÄ…d przodu, z bardziej wyrazistymi powierzchniami, które sÄ… Å‚atwiejsze w myciu. Bogatsze wersje wyposażeniowe otrzymujÄ… reflektory biksenonowe oraz Å›wiatÅ‚a LED do jazdy dziennej, których punkty Å›wietlne ukÅ‚adajÄ… siÄ™ w charakterystyczny dla rodziny Transita wzór.
Podobnie jak najnowsza generacja modelu Transit Custom, również nowy Transit otrzymaÅ‚ zupeÅ‚nie nowe, bardziej stylowe wnÄ™trze, które jest zarazem bardziej praktyczne i bardziej komfortowe w użytkowaniu. Nowa tablica przyrzÄ…dów zostaÅ‚a zaprojektowana z zmyÅ›lÄ… o wygodzie kierowców, dla których samochód peÅ‚ni także funkcjÄ™ mobilnego biura. Przygotowano liczne schowki, z trzema otwartymi pojemnikami w górnej części deski rozdzielczej, jest też stacja dokujÄ…ca do urzÄ…dzeÅ„ zewnÄ™trznych w wersjach z uboższym wyposażeniem, która pozwala na ustawienie telefonu komórkowego lub tabletu.
We wnÄ™trzu zastosowano materiaÅ‚y wykoÅ„czeniowe, które majÄ… atrakcyjne wzory i zarazem sÄ… trwaÅ‚e i wytrzymaÅ‚e. Dotyczy to przede wszystkim obić foteli, które poddawano najcięższym w historii Forda testom odpornoÅ›ci na Å›cieranie. Komfort caÅ‚odziennej pracy zwiÄ™kszono dziÄ™ki nowym profilom foteli, z lepszym wypeÅ‚nieniem siedzisk i oparć oraz profilom, które jeszcze lepiej podtrzymujÄ… ciaÅ‚o.
Dla coraz szerszej grupy odbiorców poszukujÄ…cych bogato wyposażonej wersji Transita, odpowiadajÄ…cej wymogom prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci biznesowej, przygotowano specjalnÄ… wersjÄ™ „Limited”. Podobnie jak w przypadku aktualnie produkowanego modelu, nabywcy Transita mogÄ… wybierać spoÅ›ród ponad 450 wariantów podstawowych, w tym wersji z przednim lub tylnym napÄ™dem, bÄ…dź z napÄ™dem na obie osie. Zawrotna jest także liczba dostÄ™pnych wersji nadwozia zamkniÄ™tych oraz odmian podwozia z kabinÄ…, Å‚Ä…cznie z wprowadzonÄ… niedawno specjalnÄ… wersjÄ… o nisko osadzonej ramie.
Najnowszy Transit bÄ™dzie produkowany w zakÅ‚adach Forda w Kocaeli w Turcji, obok modelu Transit Custom. Już w ubiegÅ‚ym roku Ford ogÅ‚osiÅ‚ plan zainwestowania 52 mln dolarów w zakÅ‚ady, które sÄ… wspólnym przedsiÄ™wziÄ™ciem firm Ford i Otosan. DziÄ™ki tej inwestycji zdolnoÅ›ci produkcyjne zakÅ‚adu wzrosnÄ… o 40 000 pojazdów, do poziomu 330 000 sztuk rocznie.