NajwiÄ™ksza w dziejach Volkswagena ofensywa w zakresie nowych modeli i nowoczesnych technologii wchodzi w kolejny etap. Po zaprezentowaniu pierwszych w peÅ‚ni elektrycznych modeli należących do nowej rodziny I.D. marka Volkswagen pokazuje teraz po raz pierwszy studyjny pojazd autonomiczny. Volkswagen pracuje intensywnie we wszystkich obszarach nad rozwojem nowoczesnych pojazdów. DziÄ™ki innowacyjnym technologiom auta stanÄ… siÄ™ bardziej przyjazne dla Å›rodowiska, jeszcze bezpieczniejsze i znacznie bardziej wygodne. Te cechy majÄ… sprawić, że w przyszÅ‚oÅ›ci samochody mogÄ… odgrywać jeszcze wiÄ™kszÄ… rolÄ™. Ponadto korzystać z aut bÄ™dÄ… mogÅ‚y także te grupy klientów, dla których dzisiaj, np. ze wzglÄ™du na wiek, nie jest to możliwe.
Nowy studyjny I.D. VIZZION jest czwartym modelem z rodziny I.D. Volkswagena. DziÄ™ki nowym technologiom, automatycznemu systemowi obsÅ‚ugi oraz eleganckiemu nadwoziu ta limuzyna wyższej klasy wskazuje kierunek w jakim zamierza pójść Volkswagen w dziedzinie techniki i stylistyki swoich przyszÅ‚ych modeli elektrycznych.
WnÄ™trze I.D. VIZZION inżynierowie podporzÄ…dkowali możliwoÅ›ciom autonomicznej jazdy. Kierowaniem pojazdem zajmuje siÄ™ „cyfrowy kierowca” korzystajÄ…cy z licznych systemów asystujÄ…cych; w aucie nie ma kierownicy ani widocznych elementów obsÅ‚ugi. Kierowca i pasażerowie mogÄ… cieszyć siÄ™ jeszcze wiÄ™kszym bezpieczeÅ„stwem i komfortem. Studyjny samochód jedzie, kieruje i nawiguje w ruchu drogowym zupeÅ‚nie samodzielnie, dziÄ™ki czemu pasażerowie podczas jazdy mogÄ… poÅ›wiÄ™cić siÄ™ wÅ‚asnym zajÄ™ciom. Wirtualny „gospodarz” pojazdu, z którym pasażerowie mogÄ… siÄ™ porozumiewać przy pomocy mowy i gestów, dziÄ™ki temu, że jest elementem cyfrowego systemu pokÅ‚adowego, doskonale zna upodobania pasażerów i zaspokaja je w wypadku każdego z nich indywidualnie.
Moc systemowa modelu I.D.VIZZION (dÅ‚ugość nadwozia: 5,11 m) wynosi 225 kW. PrÄ™dkość maksymalna to 180 km/h. Litowo-jonowe akumulatory o pojemnoÅ›ci 111 kWh sprawiajÄ…, że zasiÄ™g auta (wliczajÄ…c w to energiÄ™ odzyskiwanÄ… podczas hamowania) wynosi do 665 km. DziÄ™ki inteligentnemu zarzÄ…dzaniu obydwa silniki elektryczne wspóÅ‚pracujÄ… ze sobÄ… w maksymalnie efektywny sposób przekazujÄ…c siÅ‚Ä™ napÄ™dowÄ… na wszystkie cztery koÅ‚a.
I.D.VIZZION pokazuje jak wielkie możliwoÅ›ci daje nowa platforma MEB Volkswagena przeznaczona do konstruowania samochodów elektrycznych. Jest ona technologicznÄ… podstawÄ… do budowy przyszÅ‚ych elektrycznych samochodów marki, zapewnia im duży zasiÄ™g, daje możliwość jak najefektywniejszego zagospodarowania ich wnÄ™trz i pozwala na produkcjÄ™ po optymalnych kosztach. Marka Volkswagen zamierza do 2025 roku wprowadzić na rynek ponad 20 elektrycznych modeli. W 2020 roku pojawi siÄ™ model I.D. – elektryczne auto klasy kompaktowej, a potem w krótkich odstÄ™pach czasu zadebiutujÄ… nowy elektryczny SUV – I.D. CROZZ oraz van I.D. BUZZ.