FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
W listopadzie Audi kontynuowało ścieżkę wzrostu
  Dodano: 2013-12-09
Wyświetlono: 2392 razy
W listopadzie Audi kontynuowało ścieżkę wzrostu
W listopadzie, Audi AG dostarczyło klientom na całym świecie ok. 132 050 samochodów. To o 6,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
foto © Audi

 

  • Około 136 050 sprzedanych na całym świecie aut, wzrost o 6,8 procent

  • Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „Już teraz udało nam się przekroczyć wyniki handlowe sprzed roku“

  • W roku 2016, kompaktowy SUV Q1 wzmocni doskonale sprzedającą się rodzinę Q

Ingolstadt, 9 grudnia 2013 r. W listopadzie, Audi AG dostarczyło klientom na całym świecie ok. 132 050 samochodów. To o 6,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Wyraźny wzrost sprzedaży koncern zanotował przede wszystkim w Chinach (+17,9 procent), Wielkiej Brytanii (+13,6 procent) i w USA (+13 procent). W ciągu minionych jedenastu miesięcy bieżącego roku Audi sprzedało blisko 1 444 750 aut, co daje wzrost sprzedaży o 7,4 procent. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży koncern notuje w Azji Południowo-Wschodniej (+19,4 procent) i w Ameryce (+12 procent).

„Dzięki dobrej sprzedaży w listopadzie, już teraz nasz wynik jest lepszy niż w całym roku ubiegłym, kiedy do rąk klientów oddaliśmy 1 mln 455 tys. samochodów. Tym samym zmierzamy prostą drogą do zrealizowania naszego zakładanego celu: 1,5 mln sprzedanych w tym roku aut “ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „W minionych miesiącach wzrost napędzały nowe modele rodziny A3 oraz SUV-y: Q3 i Q5.“

Uzupełniona o limuzynę rodzina A3, zanotowała największy, bo aż 40,7 procentowy przyrost sprzedaży w listopadzie. Stawkę zamyka Audi A8, którego nowa generacja pojawiła się właśnie na rynku, a już wzrost sprzedaży tego modelu wyniósł
10,2 procent. Od początku roku 2013, szczególnie duży wpływ na dobre wyniki handlowe Audi na całym świecie miało także Audi Q3 (+57,1 procent) i Q5 (+14,2 procent). Począwszy od roku 2016, w handlu dostępny będzie nowy kompaktowy SUV Q1, który uzupełni doskonale sprzedającą się rodzinę Q.

W Chinach do wzrostu sprzedaży w listopadzie przyczyniło się znacząco Audi Q3. Koncern z Ingolstadt polepszył tu swoje wyniki o 17,9 procent, co oznacza, że sprzedał 44 334 samochody. Od stycznia 2013 roku, kluczyki do swojego Audi odebrało tu 443 664 klientów. Ten wzrost o 19,7 procent, pozwolił Audi wyraźnie przekroczyć wyniki sprzedaży sprzed roku już po jedenastu miesiącach (2012: 405 838 egzemplarzy). Największą estymą wśród chińskich klientów nadal cieszą się zwłaszcza modele produkowane bezpośrednio w Państwie Środka: A4 L (+18,2 procent) i A6 L (+14,3 procent).

W USA, po jedenastu miesiącach bieżącego roku, Audi może być pewne, że osiągnie zakładaną liczbę 150 tys. sprzedanych aut. Od stycznia tego roku, samochód marki Audi w Stanach Zjednoczonych kupiło 141 048 klientów (+13,3 procent). Wzrost nakręcał przede wszystkim SUV Q5, którego sprzedaż w tym roku, w porównaniu do roku ubiegłego, wzrosła o 10 tys. egzemplarzy. W listopadzie sprzedaż wszystkich modeli łącznie poszybowała w USA o 13 procent w górę (13 636 sprzedanych egzemplarzy).

Mimo nadal trudnej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach europejskich, Audi zanotowało w listopadzie na Starym Kontynencie łączny wzrost o 6,5 procent.
Jest on przede wszystkim wynikiem dobrej koniunktury w Wielkiej Brytanii, jaka zapanowała tu pod koniec roku i przyniosła w efekcie 9 292 sprzedane egzemplarze - o 13,6 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. We Włoszech sprzedaż wzrosła o 12 procent, w Rosji o 18,4 procent, a w Polsce aż o 21,28%. Sprzedaż spadła natomiast w listopadzie w Niemczech (-13,4 procent), we Francji (-7,2 procent) i w Hiszpanii (-4,7 procent). Łącznie Audi zamknęło listopad
w Europie nieco gorzej niż rok temu (-1,6 procent).

 

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach

w listopadzie

 

 

łącznie

 

 

 

2013

2012

Wzrost sprzedaży w stosunku do listopada 2012 r.

2013

2012

Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r.

Świat

132 050

123 617

+6,8%

1 444 750

1 344 740

+7,4%

Europa

57 750

58 739

-1,6%

684 350

693 804

-1,4%

  - Niemcy

20 804

24 023

-13,4%

234 212

246 250

-4,9%

  - Wielka Brytania

9 292

8 178

+13,6%

134 846

118 880

+13,4%

  - Francja

4 622

4 983

-7,2%

52 894

57 009

-7,2%

  - Włochy

3 910

3 490

+12,0%

43 481

46 294

-6,1%

  - Hiszpania

2 275

2 388

-4,7%

33 422

34 376

-2,8%

  - Rosja

3 468

2 930

+18,4%

33 565

31 318

+7,2%

- Polska

513

423

+21,28%

5010

4691

+6,8%

USA

13 636

12 067

+13,0%

141 048

124 469

+13,3%

Meksyk

990

976

+1,4%

10 376

8 242

+25,9%

Daleki Wschód

51 650

44 030

+17,3%

522 400

437 499

+19,4%

  - Chiny
(łącznie z Hongkongiem)

44 334

37 600

+17,9%

443 664

370 559

+19,7%

  - Indie

753

805

-6,5%

9 146

8 072

+13,3%

 

Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.

 

Grupa Audi w roku 2012 dostarczyła klientom 1 455 123 samochody marki Audi. W ciągu całego roku, przedsiębiorstwo wypracowało obrót w wysokości 48,8 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniósł 5,4 miliarda Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). Cztery ringi jeszcze w 2013 rozpoczną produkcję w Foshan (Chiny), w roku 2015 w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 70 000 pracowników, z czego 50 000 w Niemczech. Do roku 2015, koncern planuje inwestycje rzędu 11 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie.
Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.



Źródło: Audi

 Pisaliśmy również
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
» Audi SQ8 e-tron - już dostępne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce
 Inne artykuły
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.