„Ta operacja to efekt naszego dążenia, żeby budować wiÄ™cej samochodów i części na rynkach, na których sÄ… sprzedawane” – powiedziaÅ‚ Jim Lentz, CEO Toyota Motor North America. – „DziÄ™ki temu możemy lepiej sÅ‚użyć naszym klientom i dilerom”.
Restrukturyzacja fabryk części Toyoty
Inwestycje obejmÄ… wdrożenie do produkcji hybrydowych przekÅ‚adni w Buffalo w Zachodniej Wirginii, zwiÄ™kszenie możliwoÅ›ci produkcji 2,5-litrowego silnika benzynowego w Georgetown w Kentucky oraz gÅ‚owic cylindrów do 2,5-litrowej jednostki w fabryce Bodine Aluminum w Troy w Missouri. ZakÅ‚ad Bodine Aluminum w Jackson w Tennessee zostanie zmodyfikowany, aby przystosować go do produkcji obudowy przekÅ‚adni planetarnej i bloku silnika 2,5 l. Fabryka w Huntsville w Alabamie zostanie poddana gruntownej modernizacji, która dostosuje jÄ… do produkcji silnika w architekturze TNGA. Jej restrukturyzacja przyniesie 50 nowych miejsc pracy.
Hybrydowe modele w USA
Toyota produkuje w Ameryce PóÅ‚nocnej hybrydowe wersje terenowego Highlandera (w Princeton w Illinois), sedanów Camry i Avalon (w Georgetown w Kentucky) i Lexusa RX w Ontario w Kanadzie. W 2019 roku w kanadyjskiej fabryce zostanie uruchomiona produkcja RAV4 Hybrid. Wszystkie te modele sÄ… napÄ™dzane ukÅ‚adem hybrydowym z 2,5-litrowym silnikiem, z wyjÄ…tkiem Lexusa RX, wyposażonego w silnik V6 3,5 l.
Toyota sprzedaje na Å›wiecie najwiÄ™cej samochodów hybrydowych – ich Å‚Ä…czna liczba zbliża siÄ™ do 11 milionów. W Stanach Zjednoczonych firma sprzedaÅ‚a do tej pory ponad 3 miliony hybryd. Sprzedaż Highlandera Hybrid w USA wzrosÅ‚a w sierpniu rok do roku o 197,1 procent, do liczby 11 099 egzemplarzy.