W roku 1976 R 11 RS byÅ‚ pierwszym na Å›wiecie masowo produkowanym motocyklem z peÅ‚nym, mocowanym do ramy ospoilerowaniem opracowanym w tunelu aerodynamicznym. StworzyÅ‚ on zupeÅ‚nie nowy segment sportowo-turystyczny – jak od tamtej pory zaczÄ™to nazywać wszechstronne motocykle. WprowadzajÄ…c do sprzedaży nowy model R 1200 RS, BMW Motorrad nawiÄ…zuje do tej dÅ‚ugiej tradycji, dokonujÄ…c interpretacji historycznych cech w nowoczesność teraźniejszoÅ›ci – z oszaÅ‚amiajÄ…cym efektem. Czy to na drogach B, czy wykorzystujÄ…c wielkie możliwoÅ›ci motocykla z pasażerem w siodle, czy w dÅ‚ugiej trasie wakacyjnej, nowy R 1200 RS to sportowa turystyka na zupeÅ‚nie nowym, wspaniaÅ‚ym poziomie.
Potężniejszy silnik dla wyższej dynamiki jazdy.
Dwucylindrowy, przeciwsobny silnik w nowym R 1200 RS to ta sama jednostka DOHC, która napÄ™dza modele R 1200 GS i R 1200 GS Adventure – a także R 1200 RT oraz R 1200 RS. Rozwija ona moc 92 kW/125 KM/7750/min oraz maksymalny moment obrotowy 125 Nm/6500/min. W porównaniu z silnikami w modelach GS, GS Adventure i RT, podniesiono moment obrotowy na niskich obrotach. Spaliny sÄ… odprowadzane przez system „2 w 1” w dynamicznie wyglÄ…dajÄ…cym, stromo poprowadzonym tylnym tÅ‚umiku. Zmodyfikowany airbox i nowo uformowane chrapy wlotów powietrza i centralnie umieszczona chÅ‚odnica przyczyniajÄ… siÄ™ Å‚Ä…cznie do wysmuklenia sylwetki.
ABS, ASC i dwa tryby pracy w standardzie. Tryb Pro z dynamicznÄ… kontrolÄ… trakcji DTC jako opcjÄ….
Nowy R 1200 RS jest seryjnie wyposażony w dwa tryby pracy/jazdy – „Rain” i „Road”. Poza systemem ABS standardowa specyfikacja obejmuje także automatycznÄ… kontrolÄ™ stabilnoÅ›ci ASC dla wyższej stabilnoÅ›ci przyspieszania. A po dokupieniu opcjonalnego trzeciego trybu jazdy „Pro”, nabywca dostanie od BMW jeszcze dynamicznÄ… kontrolÄ™ trakcji DTC z wykrywaniem kÄ…ta pochylenia, a także dwa dodatkowe tryby jazdy/pracy: „Dynamic” i „User”. Ten ostatni pozwala na indywidualizowanie zachowaÅ„ motocykla.
Stalowa rama rurowa mostkowa z silnikiem jako samowspierajÄ…cym elementem i zawieszenie kóÅ‚ na widelcu teleskopowym upside-down i wahaczu EVO.
Paralever to kolejne cechy nowego motocykla. Razem zapewniajÄ… znakomitÄ… precyzjÄ™ prowadzenia, dokÅ‚adność kierunkowa i sztywność podczas przyspieszania i hamowania byÅ‚y najwyższymi priorytetami – przy zachowaniu nadrzÄ™dnego celu: stworzenia roadstera zbudowanego zgodnie z zasadami BMW Motorrad i dynamicznego, zadowalajÄ…cego aktywnych kierowców, a przy tym imponujÄ…cego designem, którego jÄ™zyk nawiÄ…zuje do superbike'a S 1000 RR.
Opcjonalny system elektronicznego dostosowywania zawieszenia ESA wznosi dynamikę jazdy na nieznane dotąd wyżyny.
Ma dwie nastawy: „Road” i „Dynamic”, pozwala kierowcy na najwyższe bezpieczeÅ„stwo jazdy przy maksymalizacji osiÄ…gów i komfortu. ESA potrafi także automatycznie dostosować pracÄ™ zawieszenia do warunków jazdy i manewrów wykonywanych przez kierowcÄ™.
Wielofunkcyjny wyÅ›wietlacz z analogowym prÄ™dkoÅ›ciomierzem i komputerem pokÅ‚adowym to wielki skok w stronÄ™ nowej ery roadsterów.
Prędkość odczytać można z normalnego, analogowego prędkościomierza, ale obecny obok komputer pokładowy na życzenie pokaże ogromną masę pożytecznych i pożądanych informacji.
Nowa generacja RS Å‚Ä…czy w sobie ostry, dynamiczny design ze sportowym charakterem. Aerodynamiczne ospoilerowanie i podwójne lampy gÅ‚ówne tworzÄ… „twarz” nowego R 1200 RS, podkreÅ›lajÄ…c wizualnie kombinacjÄ™ sportowej maszyny i motocykla turystycznego o dynamicznych proporcjach z nisko pochylonym przodem i subtelnie wystylizowanym, lekko zadartym tyÅ‚em, które nie pozostawiajÄ… wÄ…tpliwoÅ›ci co do sportowego pochodzenia konstrukcji. Motocykl jest dostÄ™pny w dwóch wariantach kolorystycznych – klasycznym sportowym zestawieniu niebieski metalik Lupin/jasnoszary metalik oraz matowy szary metalik Granite.