Audi testuje systemy, które znajd膮 zastosowanie w inteligentnych fabrykach przysz艂o艣ci. Od lutego, w zak艂adach Audi w Ingolstadt prowadzone s膮 testy, w ramach których dwa roboty samodzielnie transportuj膮 samochody z hali produkcyjnej do miejsca tymczasowego magazynowania. Nast臋pnie zabieraj膮 nowo wyprodukowane pojazdy i ustawiaj膮 je w porz膮dku wg miejsca przeznaczenia tak, by pracownicy dzia艂u logistyki mogli za艂adowa膰 je na wagony. W ten sposób Audi przygotowuje si臋 do ich pierwszego zastosowania przemys艂owego. Ponadto koncern z Ingolstadt prowadzi badania nad innymi dziedzinami u偶ywania takich robotów.
„Dzi臋ki autonomicznemu transportowi naszych samochodów, mo偶emy zaoszcz臋dzi膰 pracownikom pokonywania d艂ugich odcinków i poprawi膰 ergonomi臋 ich pracy" – mówi prof. dr Hubert Waltl, cz艂onek zarz膮du Audi AG ds. produkcji. „Tego typu systemy maj膮 potencja艂, by zasadniczo zwi臋kszy膰 wydajno艣膰 naszych procesów produkcyjnych.“
Pomys艂 z robotem o nazwie „Ray“ wymy艣li艂a bawarska firma Serva Transport Systems i w 2013 roku otrzyma艂a za niego nominacj臋 do niemieckiej nagrody Deutscher Gründerpreis. Ray samodzielnie, autonomicznie si臋 porusza i jest bardzo elastyczny w zastosowaniu. Sk艂ada si臋 ze stela偶a o d艂ugo艣ci sze艣ciu metrów i szeroko艣ci trzech metrów, który za pomoc膮 czujników ocenia pozycj臋 i wymiary samochodu, po czym dostosowuje si臋 do nich. Nast臋pnie robot ostro偶nie 艂apie ko艂a
i podnosi samochód na wysoko艣膰 do dziesi臋ciu centymetrów. Specjalne oprogramowanie steruj膮ce przydziela autu miejsce, na które Ray go odstawia. W ten sposób mo偶na szybko transportowa膰 samochody o d艂ugo艣ci do 5,3 m i tymczasowo je magazynowa膰, co przyczynia si臋 do oszcz臋dno艣ci miejsca. Gdy na poziomie sortowniczym znajdzie si臋 wystarczaj膮ca liczba pojazdów przeznaczonych do wysy艂ki do tego samego miejsca, robot przygotuje je do za艂adunku.