-
W pełni elektryczny miejski furgon w wersji XL Voltia będzie dostępny na wszystkich europejskich rynkach
-
PowiÄ™kszona do 8 m3 przestrzeÅ„ Å‚adunkowa umożliwi ograniczenie liczby kursów i usprawni dostarczanie towarów
-
Doskonałe rozwiązanie do elastycznych dostaw na ostatnim odcinku, z umożliwiającym szybkie ładowanie złączem CHAdeMO oraz zoptymalizowanym promieniem zawracania ułatwiającym manewrowanie
-
Zaawansowany bezemisyjny zespóÅ‚ napÄ™dowy i ukÅ‚ad odzyskiwania energii maksymalizujÄ… efektywność eksploatacji
Elektryczny miejski furgon zostaÅ‚ oparty na sprawdzonym elektrycznym Nissanie e-NV200, który już teraz jest najchÄ™tniej wybieranym przez najwiÄ™ksze europejskie firmy obsÅ‚ugujÄ…ce ostatni etap dostawy towarów bezemisyjnym pojazdem.
Nissan e-NV200 umacnia swojÄ… reputacjÄ™ jako idealny pojazd do realizacji miejskich dostaw — ceniony zarówno przez użytkowników, jak i mieszkaÅ„ców za to, że porusza siÄ™ niemal bezgÅ‚oÅ›nie i nie emituje spalin.
„Mimo coraz bardziej rygorystycznych norm emisji oraz ograniczeÅ„ wjazdu samochodów do centrów miasta zapotrzebowanie na dostawy na ostatnim odcinku dystrybucji w strefach zurbanizowanych wcale siÄ™ nie zmniejsza. Firmy – duże i maÅ‚e – muszÄ… pozostać konkurencyjne i znaleźć sposób na optymalizacjÄ™ swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci” – powiedziaÅ‚ Manuel Burdiel, dyrektor generalny ds. sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych i rozwoju dziaÅ‚alnoÅ›ci w Nissan Europe.
Nissan e-NV200 XL Voltia poszerza ofertÄ™ rodziny modeli e-NV200 i oferuje imponujÄ…cÄ… pojemność przedziaÅ‚u Å‚adunkowego mimo kompaktowego nadwozia. Jego przestrzeÅ„ Å‚adunkowa o kubaturze 8 m3 jest aż o 90% wiÄ™ksza w porównaniu z już i tak konkurencyjnym pod tym wzglÄ™dem e-NV200. Firmy użytkujÄ…ce ten samochód bÄ™dÄ… mogÅ‚y dostarczyć tyle samo towaru przy mniejszej liczbie kursów, co usprawni ich dziaÅ‚alność i pozwoli zaoszczÄ™dzić czas.
Najnowszy przedstawiciel rodziny e-NV200 zostaÅ‚ zaprojektowany pod kÄ…tem wszechstronnoÅ›ci i praktycznoÅ›ci. PowiÄ™kszenie przedziaÅ‚u Å‚adunkowego do 8 m3 uzyskano poprzez wydÅ‚użenie nadwozia i podwyższenie dachu. W Å›rodku można przebywać w pozycji stojÄ…cej, co zwiÄ™ksza komfort pracy kierowcy przy zaÅ‚adunku. Furgon jest też bardzo zwrotny – promieÅ„ zawracania zoptymalizowano z myÅ›lÄ… o manewrowaniu na miejskich ulicach.
Nissan e-NV200 XL Voltia wykorzystuje również technologiÄ™ sprawdzonÄ… w zespole napÄ™dowym Nissana LEAF. Nowy model jest wyposażony w wydajny akumulator o pojemnoÅ›ci 40 kWh oraz zÅ‚Ä…cze CHAdeMO, umożliwiajÄ…ce szybkie Å‚adowanie prÄ…dem staÅ‚ym. Taki zestaw zapewnia elastyczność niezbÄ™dnÄ… przy realizacji dostaw w mieÅ›cie.
O przyjaznoÅ›ci e-NV200 XL Voltia dla Å›rodowiska decyduje nie tylko wydajny napÄ™d, ale także inteligentna technologia zarzÄ…dzania energiÄ…. Tryb B optymalizuje proces odzyskiwania energii z hamowania, która jest wykorzystywana do doÅ‚adowywania akumulatora, a tryb ECO steruje mocÄ… napÄ™du pod kÄ…tem oszczÄ™dzania energii. Obie te technologie maksymalizujÄ… zasiÄ™g, pozwalajÄ…c pokonać dÅ‚uższÄ… trasÄ™ miÄ™dzy Å‚adowaniami.
„We wszystkich aspektach Nissan e-NV200 XL Voltia zostaÅ‚ zaprojektowany z myÅ›lÄ… o wyzwaniach wynikajÄ…cych ze specyfiki eksploatacji takiego samochodu. Wydajny bezemisyjny zespóÅ‚ napÄ™dowy, kompaktowe nadwozie i uniwersalna przestrzeÅ„ Å‚adunkowa pozwalajÄ… realizować dostawy na ostatnim odcinku szybciej oraz w wiÄ™kszej zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju” — powiedziaÅ‚ Manuel Burdiel.
Nissan e-NV200 cieszy się niesłabnącą popularnością od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek w 2014 roku. Z 42 000 wyprodukowanych dotychczas egzemplarzy prawie 10 000 sprzedano w Europie tylko w 2019 roku, co stanowi wkład Nissana w ograniczanie emisji związanej z działalnością komercyjną w miastach.
Nissan e-NV200 XL Voltia bÄ™dzie dostÄ™pny na wszystkich europejskich rynkach. W Polsce zamówienia na tÄ™ wersjÄ™ bÄ™dzie można skÅ‚adać od czerwca. Lokalne ceny zostanÄ… podane do wiadomoÅ›ci z chwilÄ… wprowadzenia pojazdu do sprzedaży.