|
|
Mercedes-Benz ML 63 AMG, czyli 250 km/h w "mastodoncie"
|
Dodano: 2011-11-15
Wyświetlono: 1633 razy
|
Pierwszy Mercedes ML ze znaczkiem AMG zadebiutował w 1999 roku. 12 lat później na rynek wkracza nowe wcielenie tego modelu, który pod każdym względem przerasta swojego protoplastę.
|
foto © Mercedes-Benz |
|
|
ML 63 AMG wprawia w ruch podwójnie turbodoÅ‚adowany silnik V8 o pojemnoÅ›ci 5,5 litra, mocy 525 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm. W stosunku do poprzedniej generacji modelu oznacza to przyrost - odpowiednio - o 15 KM i o 70 Nm. Jeszcze wiÄ™kszym potencjaÅ‚em dysponuje wariant z opcjonalnym pakietem AMG Performance. Za sprawÄ… zwiÄ™kszonego ciÅ›nienia doÅ‚adowania generuje on moc 557 KM i maksymalny moment obrotowy 760 Nm.
Widlasty motor wyposażono w bezpoÅ›redni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, ukÅ‚ad ECO start/stop, aluminiowÄ… skrzyniÄ™ korbowÄ…, cztery zawory na cylinder, wodno-powietrzny system chÅ‚odzenia powietrza doÅ‚adowujÄ…cego oraz system zarzÄ…dzania alternatorem. SiÅ‚a napÄ™dowa pÅ‚ynie do czterech kóÅ‚ za poÅ›rednictwem 7-stopniowej przekÅ‚adni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, wyposażonej w trzy programy jazdy i funkcjÄ™ „miÄ™dzygazu” podczas redukcji przeÅ‚ożenia.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,8 s (wersja z pakietem AMG Performance - 4,7 s), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Obie odmiany zużywają średnio 11,8 l/100 km.
Nowy ML 63 AMG dysponuje permanentnym napÄ™dem na cztery koÅ‚a 4MATIC z rozdziaÅ‚em momentu obrotowego miÄ™dzy osiami 40:60 oraz elektronicznym systemem kontroli trakcji 4ETS. W konstrukcji podwozia zastosowano zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem amortyzacji poÅ‚Ä…czone z ukÅ‚adem aktywnej stabilizacji przechyÅ‚ów. Optymalny komfort jazdy zapewniajÄ… trzy tryby pracy zawieszenia: „Comfort”, „Sport” i „Manual”. W celu dodatkowej poprawy stabilnoÅ›ci, przy wyższych prÄ™dkoÅ›ciach ML 63 AMG automatycznie zbliża siÄ™ do asfaltu.
Samochód porusza siÄ™ na 5-ramiennych, lekkich obrÄ™czach o Å›rednicy 20 cali z oponami 265/45 R20. W opcji dostÄ™pne jest ogumienie w rozmiarze 295/35 R21 z aluminiowymi felgami AMG o Å›rednicy 21 cali. Przy wszystkich koÅ‚ach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe (o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyÅ‚u).
WewnÄ…trz na kierowcÄ™ czeka elektrycznie regulowany sportowy fotel AMG oraz czteroramienna kierownica AMG Performance z aluminiowymi manetkami do zmiany biegów. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje również m.in.: zaawansowany system audio, ukÅ‚ad monitorowania ciÅ›nienia w oponach, elektrycznie sterowane okno dachowe, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowanÄ… tylnÄ… klapÄ™, system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeÅ„, nagÅ‚oÅ›nienie harman/kardon Logic 7, tuner TV czy drewniane wstawki.
Nowe wcielenie ML 63 AMG trafi na rynek w kwietniu 2012 roku. Ceny modelu w Polsce zaczyna siÄ™ od 503 500 PLN Brutto.
|
|
Źródło: Mercedes, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Zlot MiÅ‚oÅ›niczek Zabytkowych Mercedesów
|
» Thomas Greipel nowym dyrektorem zarzÄ…dzajÄ…cym Mercedes-Benz Vans w Polsce
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Mercedes-Benz ML 63 AMG:
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ML 63 AMG © Mercedes-Benz
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |