Nowa reklama Lexusa IS przygotowana przez oddziaÅ‚ w Hong Kongu rozpoczyna siÄ™ zaskakujÄ…co – drgajÄ…cy, nieco rozmazany obraz jak z kasety VHS, na którym pojawia siÄ™ IS pierwszej generacji. Za chwilÄ™ jednak obraz staje siÄ™ ostry i wyprzedza go nowiutki IS 200t F Sport.
Pierwsza generacja kompaktowego sedana z dwulitrowym, 155-konnym silnikiem, która trafiÅ‚a na rynek w 1998 roku, spotkaÅ‚a siÄ™ z bardzo dobrym przyjÄ™ciem. Lexus IS zostaÅ‚ wybrany w Japonii samochodem roku, a inni producenci kopiowali rozwiÄ…zania stylistyczne modelu zaprojektowanego przez Nobuaki KatayamÄ™, takie jak przejrzyste klosze tylnych lamp zespolonych. Lexusy IS pierwszej generacji wciąż sÄ… obecne na drogach i choć model zostaÅ‚ stworzony niemal dwie dekady temu, wciąż wyglÄ…dajÄ… atrakcyjnie i oczywiÅ›cie Å›wietnie jeżdżą.
Sprzedawana obecnie trzecia generacja Lexusa IS, utrzymana jest we wspóÅ‚czesnej stylistyce marki z charakterystycznym grillem w ksztaÅ‚cie klepsydry, dziÄ™ki Å›miaÅ‚ym liniom nadwozia zaprojektowanego przez Masanari Sakae i Yuki Isogai wyglÄ…da dużo bardziej dynamicznie. Odpowiada to osiÄ…gom auta, dostÄ™pnego w wersji IS 200t z 245-konnym, turbodoÅ‚adowanym dwulitrowym silnikiem benzynowym lub IS 300h z hybrydowÄ… jednostkÄ… napÄ™dowÄ… o Å‚Ä…cznej mocy 223 KM, zapewniajÄ…cÄ… wyjÄ…tkowo maÅ‚e zużycie paliwa – 4,2 l na 100 km. Wersja F Sport wyposażona jest w adaptacyjne zawieszenie o zmiennej charakterystyce.
Nowy Lexus IS, który w tym roku przeszedÅ‚ facelifting, jest rzecz jasna o wiele bardziej zaawansowany technicznie od pierwowzoru, nie tylko pod wzglÄ™dem napÄ™du, ale i rozwiÄ…zaÅ„ takich jak nawigacja satelitarna czy system bezpieczeÅ„stwa czynnego Lexus Safety System+. Trzeba jednak przyznać, że oba auta majÄ… wyjÄ…tkowÄ… klasÄ™.