FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Hilux powraca na japoński rynek
  Dodano: 2017-09-15
Wyświetlono: 1951 razy
Hilux powraca na japoński rynek
Po 13 latach przerwy Toyota wznawia sprzedaż Hiluxa w Japonii. Równocześnie na japońskim rynku debiutują odświeżony Land Cruiser Prado i FJ Cruiser w specjalnej wersji Final Edition.
foto © Toyota

Od wejÅ›cia na rynek w 1968 r., Hilux trafiÅ‚ do salonów Toyoty w okoÅ‚o 180 krajach i regionach na caÅ‚ym Å›wiecie. Auto osiÄ…gnęło takÄ… popularność, że jego sprzedaż do tej pory wyniosÅ‚a Å‚Ä…cznie 17,3 mln egzemplarzy. Chociaż sprzedaż w Japonii zakoÅ„czono w 2004 roku, do dzisiaj okoÅ‚o 9 tys. kierowców porusza siÄ™ po drogach i bezdrożach kraju kwitnÄ…cej wiÅ›ni wÅ‚aÅ›nie tym modelem, wykorzystywanym czÄ™sto jako niezawodne narzÄ™dzie do pracy. Przedstawiciele Toyoty zauważyli zapotrzebowanie na Hiluxa na tym rynku. Jak stwierdziÅ‚ gÅ‚ówny inżynier i menadżer rozwoju produktu, Masahiko Maeda: „Wiele osób domagaÅ‚o siÄ™ jego powrotu, dlatego postanowiliÅ›my w odpowiedni sposób odpowiedzieć na potrzeby ich i klientów o podobnych preferencjach”.

 

 

ŹródÅ‚em napÄ™du legendarnego pick-upa jest, podobnie jak przypadku aut dostÄ™pnych w Europie, silnik Diesla o pojemnoÅ›ci 2,4 litra. Jednostka charakteryzuje siÄ™ dużą elastycznoÅ›ciÄ… i może poszczycić siÄ™ spalaniem na poziomie 8,5 l/100 km. W czasie jazdy po utwardzonych drogach auto korzysta z napÄ™du na jednÄ… oÅ›, co zapewnia niższe zużycie paliwa i cichszÄ… jazdÄ™. Jednak kiedy trzeba zmierzyć siÄ™ z trudnym terenem, z pomocÄ… przychodzi napÄ™d na cztery koÅ‚a, wÅ‚Ä…czany jednym ruchem pokrÄ™tÅ‚a umieszczonego na konsoli centralnej. Jednak Hilux to nie tylko sÅ‚ynÄ…ca z wytrzymaÅ‚oÅ›ci terenówka. Auto wyposażono w zaawansowane systemy elektroniczne, jak wchodzÄ…ce w skÅ‚ad pakietu Toyota Safety Sense ukÅ‚ady wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych oraz ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. 

 

 

KolejnÄ… nowoÅ›ciÄ… na japoÅ„skim rynku jest odÅ›wieżony Land Cruiser Prado. Auto poddano wielu istotnym zmianom. Nowy ksztaÅ‚t maski poprawia widoczność z wnÄ™trza, zaÅ› Å›wiatÅ‚a LED staÅ‚y siÄ™ standardem. Auto porusza siÄ™ na koÅ‚ach z 19-calowymi, aluminiowymi felgami. Pojazd w ruch wprawia napÄ™d na cztery koÅ‚a z tylnym dyferencjaÅ‚em Torsen o ograniczonym uÅ›lizgu. Kierowca może wybrać jeden z piÄ™ciu trybów jazdy: Normal, Eco, Comfort, Sport S i Sport S+. W tym modelu również znajdziemy ukÅ‚ad wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, a także ukÅ‚ad monitorujÄ…cy martwe pole.

 

 

Już w krótce japoÅ„scy klienci bÄ™dÄ… mogli zakupić ToyotÄ™ FJ Cruiser w specjalnej wersji Final Edition. Auto wyróżnia siÄ™ nadwoziem, obiciem foteli i wykoÅ„czeniem konsoli centralnej w beżowym kolorze. Jego wyglÄ…d uatrakcyjniono dodatkowymi czarnymi wstawkami na zewnÄ…trz i we wnÄ™trzu, bocznymi stopniami i 20-calowymi, aluminiowymi felgami. 

 

 

Oficjalna sprzedaż Toyoty Hilux i Land Cruiser Prado w japoÅ„skich salonach rozpoczęła siÄ™ 12 wrzeÅ›nia, zaÅ› od 16 października bÄ™dzie można kupić FJ Cruisera Final Edition. Plany sprzedażowe producenta dla tego rynku zakÅ‚adajÄ… sprzedaż 2 tys. Hiluxów rocznie oraz 1 800 Land Cruiserów Pardo i 200 FJ Cruiserów miesiÄ™cznie.



Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Hilux powraca na japoński rynek:
w lewo
Hilux powraca na japoński rynek
© Toyota
Hilux powraca na japoński rynek
© Toyota
Hilux powraca na japoński rynek
© Toyota
Hilux powraca na japoński rynek
© Toyota
w prawo
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.