Po raz pierwszy od czasu istnienia tej serii – pierwsza generacja zadebiutowa艂a w 2002 roku – Golf R, dost臋pny jest jako Variant. Ten wyj膮tkowy model z silnikiem z turbodo艂adowaniem rozwija moc 300 KM i moment obrotowy 380 Nm, przenoszony przez seryjn膮, 6-biegow膮 przek艂adni臋 DSG i sta艂y nap臋d na wszystkie ko艂a 4MOTION. Rozdzia艂 mocy na cztery ko艂a gwarantuje maksymaln膮 trakcj臋, osi膮gi i bezpiecze艅stwo czynne.
O dynamik臋 dba tak偶e sportowe zawieszenie (obni偶one o 20 mm), innowacyjny progresywny uk艂ad kierowniczy oraz funkcja ESC Sport z mo偶liwo艣ci膮 dezaktywacji, na przyk艂ad na torze wy艣cigowym. Do opcjonalnych elementów wyposa偶enia nale偶y system adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC najnowszej generacji z funkcj膮 wyboru profilu jazdy i trybem Race.
Golf R Variant przyspiesza do 80 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, a na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 5,1 sekundy. Pr臋dko艣膰 maksymalna tego sportowego kombi zosta艂a ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O efektywno艣ci czterocylindrowego silnika Golfa R Varianta 艣wiadcz膮 jego warto艣ci spalania i emisji: w nowym europejskim cyklu NEDC najbardziej sportowy Golf Variant w historii zu偶ywa tylko 7,0 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 164 g/km.
Golf R Variant jest jednym z niewielu samochodów sportowych, który spe艂ni wymagania zarówno osób transportuj膮cych du偶y sprz臋t rekreacyjny lub sportowy, jak i ca艂ych rodzin. Ten Volkswagen nawet z pi臋cioma osobami na pok艂adzie dysponuje imponuj膮co du偶膮 pojemno艣ci膮 baga偶nika (605 litrów – przy za艂adunku do wysoko艣ci tylnego oparcia).
Ca艂o艣膰 w zak艂adce MEDIA (dla zalogowanych)