W obliczu strategii marki Volkswagen dotyczÄ…cej rozwoju na pÅ‚aszczyźnie elektromobilnoÅ›ci, autoryzowani dealerzy marki w Polsce zrealizowali szeroko zakrojone inwestycje zwiÄ…zane z rozbudowÄ… infrastruktury Å‚adowania aut elektrycznych. Wytyczne marki w tym zakresie dotyczyÅ‚y zarówno wyposażenia każdego punktu dealerskiego w ogólnodostÄ™pnÄ… stacjÄ™ Å‚adowania w strefie miejsc parkingowych dla klientów, a także punktów Å‚adowania w salonie oraz infrastrukturÄ™ w strefie wewnÄ™trznej, w tym w serwisie.
W zakresie infrastruktury zewnÄ™trznej, dealerzy zobowiÄ…zani sÄ… do udostÄ™pniania kierowcom przynajmniej dwóch punktów Å‚adowania: punktu o mocy nie mniejszej niż 11 kW w przypadku Å‚adowania prÄ…dem zmiennym (AC) oraz co najmniej 22 kW w przypadku Å‚adowania prÄ…dem staÅ‚ym (DC).
„W zakresie infrastruktury wewnÄ™trznej salonu i serwisu, oczekiwaliÅ›my wyposażenia warsztatu w mobilny punkt Å‚adowania, który jest niezbÄ™dny, aby prowadzić prace naprawcze przy samochodach elektrycznych oraz wallbox w punkcie wydaÅ„, który umożliwi klientom zapoznanie siÄ™ z obsÅ‚ugÄ… funkcjonalnej, domowej stacji Å‚adowania, którÄ… również mogÄ… nabyć (także z montażem) w atrakcyjnej cenie. Nasi partnerzy biznesowi bardzo poważnie podeszli do inwestycji infrastrukturalnych. Cieszy nas, że wielu dealerów speÅ‚niÅ‚o nasze oczekiwania z nawiÄ…zkÄ…” – zaznacza Tomasz Piasny, dyrektor dziaÅ‚u rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.
Aktualnie w 36 lokalizacjach sÄ… ogólnodostÄ™pne punkty Å‚adowania, a 12 z nich jest już dostÄ™pnych w ramach usÅ‚ugi WeCharge w aplikacji We Connect. Docelowo wszystkie punkty Å‚adowania w obszarze parkingu dla klientów, majÄ… być ogólnodostÄ™pne w ramach WeCharge, co umożliwi Å‚atwiejsze podróżowanie oraz Å‚atwiejszÄ… kontrolÄ™ wysokoÅ›ci stawek za Å‚adowanie.
Dealerzy marki Volkswagen mogli decydować siÄ™ na realizowanie inwestycji we wspóÅ‚pracy z popularnymi operatorami sieci Å‚adowania samochodów elektrycznych. Tego typu rozwiÄ…zanie pozwoliÅ‚o zaoferować znacznie wyższÄ… moc Å‚adowania w wielu punktach w Polsce. PrzykÅ‚adowo dealer Rzepecki Mroczkowski w Poznaniu może pochwalić siÄ™ Å‚adowarkÄ… sieci Greenway, oferujÄ…cÄ… po dwa punkty Å‚adowania AC i DC, w tym punkt o mocy 50 kW. Inny z salonów marki Volkswagen, Lellek w Gliwicach dziÄ™ki Å‚adowarce sieci Nexity może zaoferować dwa punkty AC (11 kW) i dwa punkty DC (o mocy do 50 kW).
Marka Volkswagen, zgodnie ze swojÄ… strategiÄ… Way To Zero, konsekwentnie zmniejsza emisjÄ™ CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeÅ‚ odnawialnych i równoważy emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla. Poza oferowaniem modeli elektrycznych produkowanych z neutralnym bilansem emisji CO2, marka dąży do peÅ‚nej dekarbonizacji w poszczególnych obszarach swoich dziaÅ‚aÅ„. Podobne idee przyÅ›wiecajÄ… także wielu autoryzowanym dealerom Volkswagena.
Salonem, który przoduje pod wzglÄ™dem inwestycji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, jest obiekt prowadzony przez MichaÅ‚a Ignaszaka w Kaliszu. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w Kaliszu ma powierzchniÄ™ 265 m2 i mieÅ›ci siÄ™ na dachu blacharni i lakierni. Zapewnia rocznie okoÅ‚o 50 MWh (50 000 kWh) zielonej energii na potrzeby firmy. To wystarczyÅ‚oby na okoÅ‚o 1000-krotne Å‚adowanie od 0 do 100 procent Å›redniej wielkoÅ›ci akumulatora samochodu elektrycznego.
„W Kaliszu dla naszych klientów oferujemy stacje Å‚adowania o mocy 50 kW, jednoczeÅ›nie dostÄ™pnÄ… dla trzech samochodów. InstalacjÄ™ fotowoltaicznÄ… w Kaliszu uzupeÅ‚niliÅ›my kontraktem na zakup energii wyÅ‚Ä…cznie ze źródeÅ‚ odnawialnych od Polenergii. Tym sposobem Å‚Ä…czne zapotrzebowanie na energiÄ™ obiektu w Kaliszu jest realizowane w 100% zeroemisyjnie, ograniczamy w ten sposób emisjÄ™ CO2 o ponad 200 ton rocznie. Nasz drugi salon – w Koninie, z dwoma punktami Å‚adowania o Å‚Ä…cznej mocy 40 kW zostaÅ‚ rok temu także wyposażony we wÅ‚asnÄ… instalacjÄ™ fotowoltaicznÄ… o mocy 50 kWp i tym sposobem przyczynia siÄ™ do ograniczenia emisji o kolejne 40 ton CO2 rocznie” – mówi MichaÅ‚ Ignaszak, dyrektor salonów marki Volkswagen w Koninie i Kaliszu.