|
|
Czym jeżdżą Polacy?
|
Autor: PM Dodano: 2006-10-12
Wyświetlono: 4041 razy
|
Blisko 56% samochodów wystawionych do sprzedaży to pojazdy starsze niż 10 lat, a najstarsze z nich to Mercedesy – wynika z raportu firmy MotoFocus.pl, specjalizujÄ…cej siÄ™ w badaniach rynku motoryzacyjnego.
|
|
Komisy pÄ™kajÄ… w szwach od zgromadzonych w nich samochodów, najwiÄ™kszy udziaÅ‚ (blisko 38%) z nich stanowiÄ… samochody w wieku 10 do 14 lat. Najpowszechniej oferowanÄ… markÄ… samochodu jest Volkswagen i stanowi blisko 14,4% wszystkich ofert, zaraz za tÄ… markÄ… znajduje siÄ™ Opel, którego udziaÅ‚ procentowy wynosi 14,2%. Zaledwie te dwie marki stanowiÄ…, aż jednÄ… czwartÄ… wszystkich oferowanych samochodów. PorównujÄ…c rozkÅ‚ad procentowy samochodów wystawionych do sprzedaży pozornie dziwić może niski udziaÅ‚ pojazdów marki Fiat. Jednakże należy zauważyć, że najwiÄ™kszy import używanych samochodów pochodzi z rynku zdominowanego przez niemieckie marki samochodów. Z czterech najczęściej oferowanych marek samochody marki Renault sÄ… zdecydowanie mÅ‚odsze od pozostaÅ‚ych. Ten trend z jeszcze wiÄ™kszym nasileniem obserwujemy porównujÄ…c wszystkie francuskie marki samochodów (w wieku 0-4 lat stanowiÄ… 21,3%) z niemieckimi (w wieku 0-4 lat stanowiÄ… 9,3%) - podsumowaÅ‚ Alfred Franke. WÅ›ród wszystkich najbardziej popularnych modeli samochodów dominuje Volkswagen Golf z udziaÅ‚em 6,3%, a pierwsza dwudziestka modeli stanowi 44,2% co Å›wiadczy o dużej różnorodnoÅ›ci. Takie rozdrobnienie od lat charakterystyczne jest dla polskiego rynku. Z ciekawostek należy wyróżnić fakt, że w poszczególnych markach samochodów najwiÄ™kszy udziaÅ‚ w grupie powyżej 15 lat posiada Mercedes aż 35,5% oraz BMW 33,6%. Ten duży udziaÅ‚ tak renomowanych marek najprawdopodobniej podyktowany jest trwaÅ‚oÅ›ciÄ… tych marek samochodów – zauważa Alfred Franke.
|
|
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |