Prognozy pogody w peÅ‚ni siÄ™ sprawdziÅ‚y i kierowcy musieli zmagać siÄ™ z deszczem podczas Grand Prix Korei. SÄ™dziowie uznali, że warunki sÄ… na tyle trudne, iż start powinien odbyć siÄ™ za samochodem bezpieczeÅ„stwa. Tak też siÄ™ staÅ‚o, w dodatku z dziesiÄ™ciominutowym opóźnieniem.
Oczywiście stawka ruszyła do wyścigu na oponach deszczowych. Po chwili Jenson Button stwierdził w przekazie radiowym, że prowadzenie bolidu jest ekstremalnie trudne. W podobnym tonie wypowiadał się Fernando Alonso. W tym momencie prognozy sugerowały intensywne opady przez co najmniej 20 kolejnych minut. Po trzech okrążeniach pokonanych za samochodem bezpieczeństwa, wyścig został wstrzymany, a stawka ustawiła się na polach startowych. Gdy opady deszczu osłabły, wyznaczono restart wyścigu na godzinę 9:05 czasu polskiego. Podobnie jak na początku, zawodnicy startowali za samochodem bezpieczeństwa.
Po pokonaniu kolejnych 13 okrążeÅ„ za samochodem prowadzonym przez Bernda Mayländera, rozpoczęła siÄ™ prawdziwa rywalizacja. Najlepiej poradzili sobie kierowcy zespoÅ‚u Mercedesa. Michael Schumacher zyskaÅ‚ pozycjÄ™ na rzecz Roberta Kubicy, a Nico Rosberg znalazÅ‚ siÄ™ przed Lewisem Hamiltonem. Pierwsze okrążenie bardzo szybko pokonaÅ‚ Sebastian Vettel. Na 19 okrążeniu panowanie nad bolidem straciÅ‚ Mark Webber. Lider klasyfikacji generalnej uderzyÅ‚ w betonowÄ… Å›cianÄ™ okalajÄ…cÄ… tor, a nastÄ™pnie przeciÄ…Å‚ liniÄ™ jazdy Nico Rosberga, dla którego również byÅ‚ to koniec rywalizacji na poÅ‚udniowokoreaÅ„skim torze. Kolejne okrążenia kierowcom przyszÅ‚o pokonywać za samochodem bezpieczeÅ„stwa, wiÄ™c ostra rywalizacja nie trwaÅ‚a zbyt dÅ‚ugo.
Cztery okrążenia później nastÄ…piÅ‚ restart. Kolejnym utrudnieniem byÅ‚o znajdujÄ…ce siÄ™ w zakrÄ™cie numer 4 przednie skrzydÅ‚o pochodzÄ…ce z T127 Jarno Trullego, które WÅ‚och urwaÅ‚ podczas manewru wyprzedzania przeprowadzanego na Bruno Sennie. SÄ™dziowie uznali tÄ™ sytuacjÄ™ za incydent wyÅ›cigowy. Kolejnym pechowcem byÅ‚ Lucas di Grassi, który po kontakcie z jednym z bolidów HRT, rozbiÅ‚ swoje VR-01. ChwilÄ™ później udany manewr wyprzedzania przeprowadziÅ‚ Michael Schumacher na Jensonie Buttonie. Pierwszym kierowcÄ… z czoÅ‚ówki, który zdecydowaÅ‚ siÄ™ na opony przejÅ›ciowe, byÅ‚ wÅ‚aÅ›nie obecny mistrz Å›wiata. PodobnÄ… decyzjÄ™ podjÄ…Å‚ zespóÅ‚ Adriana Sutila, ale chwilÄ™ później Niemiec straciÅ‚ panowanie nad VJM03. Kolejnym kierowcÄ… z pierwszej dziesiÄ…tki, któremu mechanicy zmienili opony na przejÅ›ciowe, byÅ‚ Nico Hulkenberg. Kierowca Williamsa szybko straciÅ‚ jednak pozycjÄ™ na rzecz Witalija Pietrowa, który już wczeÅ›niej zmieniÅ‚ opony.
ChwilÄ™ później doszÅ‚o do kolizji Sebastiena Buemi z jadÄ…cym na wysokiej jedenastej pozycji Timo Glockiem z Virgin Racign. Na tor znów wyjechaÅ‚ samochód bezpieczeÅ„stwa, a caÅ‚a czoÅ‚ówka zjechaÅ‚a na swoje stanowiska serwisowe. NajwiÄ™ksze problemy mieli Fernando Alonso oraz Robert Kubica. Hiszpan straciÅ‚ pozycjÄ™ na rzecz Hamiltona, natomiast Polak opuÅ›ciÅ‚ alejÄ™ serwisowÄ… na dziewiÄ…tym miejscu. Po kolejnym restarcie, Fernando Alonso po bÅ‚Ä™dzie Hamiltona, szybko odzyskaÅ‚ drugÄ… pozycjÄ™. Spore problemy z utrzymaniem siÄ™ na wÅ‚aÅ›ciwej linii miaÅ‚ Adrian Sutil, który najpierw zepchnÄ…Å‚ Jensona Buttona, a nastÄ™pnie zaliczyÅ‚ problematycznÄ… walkÄ™ z Kamui Kobayashim. Na 40 okrążaniu, swoje R30 rozbiÅ‚ jadÄ…cy na siódmej pozycji Witalij Pietrow, tracÄ…c szanse na bardzo ważne punkty.
Na 10 okrążeÅ„ przed metÄ…, liderem wyÅ›cigu zostaÅ‚ Fernando Alonso. Hiszpan wyprzedziÅ‚ borykajÄ…cego siÄ™ z problemem technicznym Sebastiana Vettela. Na drugie miejsce awansowaÅ‚ Lewis Hamilton, trzecie miejsce okupowaÅ‚ Felipe Massa. ChwilÄ™ później kolejny niebezpieczny manewr zaliczyÅ‚ Adrian Sutil, tym razem Niemiec po kontakcie z Kobayashim musiaÅ‚ wycofać siÄ™ z dalszej rywalizacji. W samej koÅ„cówce, Robert Kubica mocno naciskaÅ‚ Nico Hulkenberga, który popeÅ‚niÅ‚ bÅ‚Ä…d, wypadÅ‚ z toru i natychmiast zjechaÅ‚ po komplet Å›wieżych opon. Polak chwilÄ™ później znalazÅ‚ siÄ™ również przed drugim kierowcÄ… Williamsa Rubensem Barrichello. Kubica znajdowaÅ‚ siÄ™ na piÄ…tym miejscu, które dowiózÅ‚ już do mety. WyÅ›cig ukoÅ„czyÅ‚o jedynie 15 kierowców. CiekawÄ… sprawÄ… jest czwarta pozycja Michaela Schumachera oraz szóste miejsce Vitantonio Liuzziego. Matematyczne szanse na mistrzowski tytuÅ‚ zachowaÅ‚a caÅ‚a czoÅ‚owa piÄ…tka, jednak w praktyce, nadzieje Jensona Buttona sÄ… znikome.
Robert Kubica: „PiÄ…te miejsce oznacza sporo punktów dla zespoÅ‚u, które sÄ… dobrÄ… nagrodÄ… za wszystkie nasze wysiÅ‚ki. To byÅ‚ dÅ‚ugi i trudny wyÅ›cig, zÅ‚ożony z dwóch części. Pierwsza z nich byÅ‚a dla mnie bardzo zdradliwa, ponieważ miaÅ‚em problemy z dogrzewaniem opon. W ogóle nie miaÅ‚em przyczepnoÅ›ci i nie mogÅ‚em naciskać, po prostu skupiaÅ‚em siÄ™ na utrzymaniu samochodu na torze. W drugiej poÅ‚owie byÅ‚o jednak bardzo dobrze. Ważne byÅ‚o dbanie o opony przejÅ›ciowe i utrzymywanie ich w jak najlepszym stanie, aby korzystać z nich na ostatnich okrążeniach. Wtedy wÅ‚aÅ›nie udaÅ‚o mi siÄ™ zyskać sporo pozycji, co oznaczaÅ‚o, że wszystko caÅ‚kiem nieźle siÄ™ skoÅ„czyÅ‚o”.