|
|
Światowa premiera Golfa Alltracka w Paryżu
|
Dodano: 2014-10-02
Wyświetlono: 1673 razy
|
Modelem Passat Alltrack Volkswagen zamknął w 2012 roku lukę między samochodami przeznaczonymi do poruszania się po utwardzonych drogach a samochodami na bezdroża. Teraz nowym Golfem Alltrackiem Volkswagen przenosi tę koncepcje na kolejną klasę samochodów.
|
foto © Volkswagen |
|
|
Åšwiatowa premiera modelu z napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a odbÄ™dzie siÄ™ podczas Mondial de l`Automobile w Paryżu (2 – 19 października).
Charakterystyczne cechy Golfa Alltracka to napÄ™d na wszystkie koÅ‚a 4MOTION, zwiÄ™kszony przeÅ›wit poprzeczny, nadwozie z poszerzonymi nadkolami i progami, nowe zderzaki i wiele innych elementów zewnÄ™trznych i wewnÄ™trznych, dostÄ™pnych tylko dla tego modelu. Jako jednostka napÄ™dowa oferowany jest dla Golfa Alltracka jeden silnik benzynowy (TSI) i trzy silniki wysokoprężne (TDI), wszystkie z turbodoÅ‚adowaniem i bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa. CaÅ‚kowitÄ… nowoÅ›ciÄ… w ofercie Golfa jest silnik 1.8 TSI o mocy 132 kW/180 KM. Moc silników TDI wynosi 81 kW/110 KM (1.6 TDI), 110 kW/150 KM (2.0 TDI) i 135 kW/184 KM (2.0 TDI). W wersjach o mocy 180 KM i 184 KM siÅ‚a napÄ™dowa jest przenoszona na wszystkie koÅ‚a przez seryjnÄ…, 6-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ™ dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… DSG.
Stały napęd na wszystkie koła
4MOTION. Nowy Golf Alltrack zostaÅ‚ tak zaprojektowany, aby równie dobrze zachowywaÅ‚ siÄ™ na utwardzonych drogach, jak i w terenie. TechnicznÄ… podstawÄ™ tej wszechstronnoÅ›ci stanowi napÄ™d na wszystkie koÅ‚a 4MOTION. System wyposażony w sprzÄ™gÅ‚o Haldex najnowszej generacji uaktywnia siÄ™ jeszcze przed wystÄ…pieniem poÅ›lizgu, co prawie caÅ‚kowicie wyklucza utratÄ™ trakcji. 4MOTION wykorzystuje przy tym sterowanie wstÄ™pne zależne od aktualnej sytuacji. Przy niewielkim obciążeniu lub podczas jazdy bez przyspieszania napÄ™d przenoszony jest na przedniÄ… oÅ›, a tylna oÅ› jest odÅ‚Ä…czona. Takie podstawowe ustawienie pozwala zaoszczÄ™dzić paliwo. W razie potrzeby tylna oÅ› zostaje doÅ‚Ä…czona w ciÄ…gu uÅ‚amka sekundy przez sprzÄ™gÅ‚o Haldex 5, uruchamiane elektrohydraulicznÄ… pompÄ… olejowÄ…. ModuÅ‚ sterowania w sposób staÅ‚y oblicza optymalny moment napÄ™dowy dla tylnej osi i reguluje poprzez pompÄ™ olejowÄ… stopieÅ„ zamkniÄ™cia sprzÄ™gÅ‚a wielopÅ‚ytkowego. W razie potrzeby, na tylnÄ… oÅ› może być skierowane prawie 100 procent momentu napÄ™dowego.
EDS i XDS. Równolegle do dziaÅ‚ajÄ…cego jako blokada podÅ‚użna sprzÄ™gÅ‚a Haldex, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, zintegrowana z systemem ESC, przejmuje na obu osiach funkcjÄ™ blokad poprzecznych. Dodatkowo Golf Alltrack jest wyposażony na przedniej i tylnej osi w funkcjÄ™ XDS, która przy szybkim pokonywaniu zakrÄ™tów przyhamowuje wewnÄ™trzne koÅ‚a optymalizujÄ…c zachowanie siÄ™ samochodu. Gdy tylko ukÅ‚ad elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnÄ™trznych kóÅ‚ zostaÅ‚o zbyt mocno odciążone, ukÅ‚ad hydrauliczny systemu ESC generuje na tym kole odpowiednie ciÅ›nienie hamowania w celu przywrócenia optymalnej trakcji.
Profil jazdy i zawieszenie Offroad.Najnowszy Golf ze zwiÄ™kszonym nawet o 20 mm przeÅ›witem poprzecznym, profilem jazdy Offroad i napÄ™dem 4MOTION może pochwalić siÄ™ umiejÄ™tnoÅ›ciami terenowymi na poziomie przypisywanym zazwyczaj tylko SUVom. Po wybraniu profilu jazdy Offroad aktywowana zostaje funkcja asystenta zjazdu ze wzniesieÅ„ (automatycznie przyhamowuje samochód), zmieniana jest charakterystyka pedaÅ‚u przyspieszenia oraz ustawiona zostaje terenowa konfiguracja ABS (inny interwaÅ‚ przy hamowaniu powoduje utworzenie siÄ™ klina szutru przed koÅ‚ami). Golf Alltrack nie tylko oferuje doskonaÅ‚e zachowanie siÄ™ poza utwardzonymi drogami i dodatkowe aktywne bezpieczeÅ„stwo, lecz jest także idealnym samochodem do holowania przyczepy (masa hamowanej przyczepy do 2000 kg, nachylenie terenu 12%).
Silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa
Jeden TSI, trzy TDI. Jak już wspomniano, nowy Golf Alltrack pojawi się na rynku z czterema czterocylindrowymi silnikami. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6, a ich spektrum mocy wynosi od 81 kW/110 KM do 135 kW/184 KM.
1.8 TSI o mocy 180 KM. Po raz pierwszy w Golfie Volkswagen oferuje silnik TSI o pojemności 1,8 litra i mocy 132 kW/180 KM (od 4500 obr./min). Ta czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem jest idealna dla Golfa Alltracka, bowiem już od 1350 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm i utrzymuje go na stałym poziomie do 4500 obr./min. Seryjnie Golf Alltrack 1.8 TSI będzie wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Rozwijający prędkość 217 km/h nowy Golf przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy, zużywając przy tym zaledwie 6,8 l/100 km (emisja CO2 158 g/km).
Nowoczesne silniki wysokoprężne. Wszystkie trzy turbodiesle (TDI) Golfa Alltracka sÄ… silnikami serii EA288. Te zaprezentowane po raz pierwszy w Golfie siódmej generacji czterocylindrowe jednostki z wtryskiem Common Rail należą do najefektywniejszych silników na Å›wiecie. Mimo różnych pojemnoÅ›ci i mocy, zastosowano w nich wspólne istotne moduÅ‚y techniczne. Należą do nich miÄ™dzy innymi elementy majÄ…ce wpÅ‚yw na emisjÄ™ spalin, jak system wtrysku, doÅ‚adowanie i chÅ‚odzenie powietrza doÅ‚adowujÄ…cego w module kolektora dolotowego. Zastosowano także nowoczesny system recyrkulacji spalin oraz katalizator oksydacyjny, filtr czÄ…stek staÅ‚ych oraz katalizator zasobnikowy NOx.
1.6 TDI o mocy 81 kW/110 KM. Najmniejszym silnikiem nowego Golfa Alltracka jest TDI o pojemnoÅ›ci 1593 cm3 i mocy 81 kW/110 KM, który zużywa tylko 4,7 l/100 km (emisja CO2 124 g/km). Maksymalna moc jest dostÄ™pna miÄ™dzy 3200 a 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm – miÄ™dzy 1500 a 3000 obr./min. Z tym silnikiem Golf Alltrack 1.6 TDI przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy i rozwija prÄ™dkość maksymalnÄ… 187 km/h.
2.0 TDI o mocy 150 KM. KolejnÄ… jednostkÄ… w Golfie Alltracku jest silnik TDI o pojemnoÅ›ci 1968 cm3 i mocy 110 kW/150 KM. Jego Å›rednie zużycie paliwa to tylko 4,9 l/100 km (127 g/km CO2). Dwulitrowy TDI Golfa Alltracka posiada dwa waÅ‚ki wyrównujÄ…ce, dziÄ™ki czemu pracuje wyjÄ…tkowo spokojnie. SwojÄ… maksymalnÄ… moc rozwija miÄ™dzy 3500 a 4000 obr./min. Już od 1750 obr./min dostÄ™pny jest maksymalny moment obrotowy 340 Nm (do 3000 obr./min). Golf Alltrack 2.0 TDI osiÄ…ga prÄ™dkość 207 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy.
2.0 TDI o mocy 184 KM. Z mocÄ… 135 kW/184 KM (przy 3500 do 4000 obr./min) Golf Alltrack 2.0 TDI ustanawia nowy rekord: jest najmocniejszym Golfem w nadwoziu Varianta. Dwulitrowy silnik z turbodoÅ‚adowaniem przekazuje seryjnej 6-biegowej DSG już od 1750 obr./min maksymalny moment obrotowy 380 Nm i utrzymuje go do 3250 obr./min. WartoÅ›ci mocy i momentu obrotowego oraz napÄ™d na wszystkie koÅ‚a nie tylko optymalizujÄ… zachowanie siÄ™ w terenie, lecz również umożliwiajÄ… holowanie przyczepy o masie 2000 kg (hamowana, nachylenie do 12%). Silnik zaadaptowany z Golfa GTD pozwala także na uzyskanie sportowych osiÄ…gów: przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna wynosi 219 km/h. Golf Alltrack 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,1 l paliwa na 100 km (134 g/km CO2)
Stylistyka i cechy szczególne
WyglÄ…d zewnÄ™trzny. Golf Alltrack, z zawieszeniem podwyższonym o 20 mm, ma nadwozie Golfa Varianta, jednak z wieloma typowymi dla Alltracka elementami, które wyostrzajÄ… jego charakter. PatrzÄ…c z boku, natychmiast zauważa siÄ™ czarne nakÅ‚adki poszerzajÄ…ce nadkola. Ten element ochronny znajduje siÄ™ również powyżej progów i w dolnej części nowych zderzaków. Progi pokryte lakierem w kolorze srebrnym Reflex sÄ… sportowo poszerzone i również peÅ‚niÄ… funkcjÄ™ ochronnÄ…. Modele Alltrack wyposażone sÄ… w zaprojektowane specjalnie dla nich 17-calowe obrÄ™cze ze stopu metali lekkich Valley. Kolejne cechy charakterystyczne Golfa Alltracka to obudowy lusterek zewnÄ™trznych w kolorze srebrnym Reflex, logo Alltrack na bÅ‚otnikach, matowa chromowana listwa pod bocznymi oknami oraz srebrne, anodowane relingi dachowe.
Przód i tyÅ‚ nadwozia. Charakterystyczny przód Golfa Alltracka wyróżnia siÄ™ aluminiowÄ… (matowÄ…) listwÄ… w osÅ‚onie chÅ‚odnicy, siÄ™gajÄ…cÄ… aż do reflektorów. OsÅ‚ona chÅ‚odnicy o strukturze plastra miodu jest czarna, matowa i zdobi jÄ… chromowane logo Alltrack. Dolny wlot powietrza w nowym zderzaku również ma strukturÄ™ plastra miodu. Kolejnym elementem stylistycznym, typowym dla Golfa Alltracka, jest poprzeczna listwa w kolorze srebrnym Reflex, rozciÄ…gajÄ…ca siÄ™ przez caÅ‚Ä… szerokość zderzaka i obejmujÄ…ca seryjne reflektory przeciwmgielne (ze zintegrowanymi Å›wiatÅ‚ami doÅ›wietlajÄ…cymi zakrÄ™ty). Zderzak zakoÅ„czony jest od doÅ‚u osÅ‚onÄ… podwozia w kolorze srebrnym; również zderzak tylny otrzymaÅ‚ nowÄ… formÄ™ z dominujÄ…cÄ… osÅ‚onÄ…. Tylne Å›wiatÅ‚a majÄ… ciemnoczerwone klosze. WersjÄ™ TSI 180 KM można poznać po chromowanych koÅ„cówkach dwustrumieniowego ukÅ‚adu wydechowego, umieszczonych z lewej i prawej strony. Wersje TDI majÄ… z lewej strony chromowanÄ… podwójnÄ… koÅ„cówkÄ™ ukÅ‚adu wydechowego.
WnÄ™trze. Ze sportowo-terenowym charakterem Golfa Alltracka koresponduje doskonale wyposażone wnÄ™trze. O jego stylu decydujÄ… takie detale, jak obszyte skórÄ… kierownica i gaÅ‚ka dźwigni zmiany biegów, specjalna tapicerka siedzeÅ„ z napisem Alltrack na przednich oparciach, aplikacje Dark Magnesium (na konsoli Å›rodkowej) i Tracks (na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi) oraz oÅ›wietlenie Ambient w drzwiach. Do wyposażenia seryjnego Golfa Alltracka, jako uzupeÅ‚nienie wyposażenia Comfortline, należą miÄ™dzy innymi: automatyczna klimatyzacja Climatronic, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyÅ‚u, oÅ›wietlenie przestrzeni wokóÅ‚ nóg z przodu, system Infotainment Composition Touch, system rozpoznajÄ…cy zmÄ™czenie kierowcy oraz tempomat. ElegancjÄ™ do wnÄ™trza wprowadza chromowana listwa z logo 4MOTION na pokrywie schowka w konsoli Å›rodkowej, listwy na progach przednich drzwi ze stali nierdzewnej z napisem Alltrack oraz chromowane aplikacje przy przeÅ‚Ä…cznikach i przyciskach (Å›wiatÅ‚a, otwieranie/zamykanie okien, regulacja lusterek). Natomiast sportowymi akcentami sÄ…: (opcjonalna) czarna podsufitka i poszycie górnych części sÅ‚upków oraz nakÅ‚adki na pedaÅ‚y i podpórkÄ™ lewej stopy w kolorze aluminium.
Volkswagen Golf Alltrack pojawi się na rynku wiosną przyszłego roku.
|
|
Źródło: Volkswagen, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasiÄ™giem w trybie elektrycznym
|
» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Volkswagen Golf Alltrack:
Volkswagen Golf Alltrack © Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack © Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack © Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack © Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack © Volkswagen
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |